Retrospektiva

Umjetnički paviljon u Zagrebu najavljuje izložbu Emanuela Vidovića u Milanu

Kim Cuculić

Ovom retrospektivnom izložbom jednoga od najvećih hrvatskih slikara nastavlja se promovirati hrvatsku umjetnost u inozemstvu



ZAGREB – Umjetnički paviljon u Zagrebu najavljuje izložbu djela Emanuela Vidovića u Milanu, gradu u kojem je ovaj umjetnik prvi put izlagao 1894. godine. Izložba će se održati u Galleriji d’Arte Moderna od 13. srpnja do 21. kolovoza ove godine. Svečano otvorenje planirano je za 13. srpnja u 19.30 sati. Kako poručuju u Umjetničkom paviljonu, ovom retrospektivnom izložbom jednoga od najvećih hrvatskih slikara nastavljaju promovirati hrvatsku umjetnost u inozemstvu.


Tom će se izložbom ujedno obilježiti 30. obljetnica međunarodnog priznanja Republike Hrvatske, kao i 30. obljetnica uspostave diplomatskih odnosa između Republike Hrvatske i Republike Italije.


Pedeset ulja na platnu


Izložba uključuje 50-ak ulja na platnu kronološki od najranijeg djela iz 1899. godine pa sve do najkasnijeg djela nastalog 1953. godine. Svojom amblematičnošću i važnošću u hrvatskoj modernoj umjetnosti naročito se ističu djela »Motiv iz Venecije«, 1899.; »Venecija. Impresija«, oko 1900.; »Sunčani poljubac«, 1903.; »Angelus«, 1906.; »Iz lagune, Chioggia«, oko 1906.; »Venecija«, oko 1910.; »U laguni«, oko 1909.; »Večernja Chioggia«, 1914. – 1918.; »K mrtvom gradu«, 1919.; »Praskozorje u splitskoj luci«, oko 1921.; »Ribari u luci (Splitska luka)«, 1929.




Autor izložbe je Igor Zidić, jedan od najuglednijih hrvatskih povjesničara umjetnosti, ujedno i specijalist za opus Emanuela Vidovića.


O umjetniku


Emanuel Vidović (Split, 1870. – 1953., Split) jedan je od ključnih slikara hrvatskog modernizma, njegovo je umjetničko djelo(vanje) u temeljima hrvatskog moderniteta. Riječ je o slikaru koji je stilski započeo od plenerizma, nastavio divizionizmom, talijanskom verzijom postimpresionizma, da bi se priklonio francuskom impresionizmu, jer mu je slikanje točkama dalo više mogućnosti za postizanje prozračnosti slike od slikanja crtama, što je tipično za divizionizam. Vidović je umjetnik koji je imao dvije »umjetničke domovine« – Hrvatsku i Italiju. Naime, rođen je u Splitu, no već sa 17 godina odlazi u Veneciju. Godine 1897. trajno se s obitelji iz Italije vraća u Split, no njegove veze i odlasci u Italiju trajat će sve do njegove smrti.