Riječki umjetnik

Na izložbi Radovana Kunića u Galeriji Kortil predstavljena skupina impresivnih radova

Edita Burburan

Radovan Kunić / Foto Sergej Drechsler

Radovan Kunić / Foto Sergej Drechsler

"Raspored slučajnosti" je moja dosad najopsežnija izložba, količinski i kronološki. Ujedno i prvo cjelovito predstavljanje ove skupine slika u Hrvatskoj, kaže Radovan Kunić



U Galeriji Kortil predstavlja se riječki umjetnik mlađe generacije Radovan Kunić izložbom »Raspored slučajnosti«. Riječ je o skupini impresivnih radova koji su nastali u zadnjih šest godina.


Većinom su to ulja na platnu nastala u sklopu zrele stvaralačke faze, u kojoj se jasno ocrtavaju glavne karakteristike Kunićevog slikarstva: horror vacui, vegetacija, slučajni proizvodi ljudske konzumacije/opsesije postavljeni u kontradiktornom kontekstu, nijansiranje boja te skrivene poruke integrirane u kompoziciju.


Mijene autorskog promišljanja


Iako je iza sebe već nanizao priznanja, nagrade i izlaganja, ova izložba predstavlja Kunićev najopsežniji opus, a posebno ga veseli što je izložba postavljena baš u ovom riječkom prostoru:





– Ovo je moja dosad najopsežnija izložba, količinski i kronološki. Ujedno i prvo cjelovito predstavljanje ove skupine slika u Hrvatskoj. Drago mi je što se to događa u Rijeci, i u jednom od najreprezentativnijih domaćih galerijskih prostora.


Postav izložbe rezultat je timskog rada, suradnje s kustosom izložbe Zlatkom Totom i voditeljicom galerije Ivanom Lučić. Rasporediti sve te radove na jednom mjestu, vidjeti ih na okupu, za mene je već doživljaj.


Iako se dominantni motiv ponavlja iz slike u sliku, poduže razdoblje kroz koje su nastajale ostavilo je traga i na sadržaju i na tehničkoj izvedbi.


Rezultat je cjelina koja je prilično koherentna, ali kroz varijacije, ili mutacije njezinih sastavnih dijelova možemo pronalaziti »podnaslove«, tražiti veze među slikama i pratiti mijene autorskog promišljanja, kazuje Kunić.


Istraživanje slikarskog medija


Voditeljica Galerije Kortil Ivana Lučić prilikom otvaranja izložbe naglasila je kako im je drago predstaviti izložbu Radovana Kunića na kojoj objedinjuje posljednje godine svojeg neumornog istraživanja slikarskog medija.



Iako je i u prijašnjim ciklusima davao značaj ponekad neuočljivim, svakodnevnim stvarima, posljednjih godina njegov fokus pomiče se prema prikazima vegetacije i prirode.


Ovaj preokret, kako je i sam autor izjavio, nastao je iz potrebe za spontanijim i dubljim razvojem motiva, no njegov rad se i dalje oslanja na klasičan pristup slikarstvu.


Prema riječima kustosa izložbe Zlatka Tota, Kunić se ovaj put predstavlja zrelim radovima. Iako je počeo izlagati još i 2014., ova izložba predstavlja autorov pristup tvorbi slike na studiozno istraživačkoj razini na kojoj gradi sliku, misao po misao, sloj po sloj.



Posvećuje puno pažnje istraživanju početne ideje te ritmu kojim gradi sliku stvarajući kompozicije koje nikada ne nameću određeno mišljenje, već indikativno upućuju promatrača na povezivanje tragova i donošenje osobnih zaključaka.


Taj prirodni proces razvoja, koji možemo okarakterizirati kao eksperimentalan, proizlazi iz odnosa subjekta, odnosno autora i okoline, koji se logičkim slijedom formira u kompoziciju slike.


Upravo kroz logiku eksperimentiranja ili eksperimentalnu logiku Kunić dolazi do završne forme, koja nije nikada identična početnoj ideji.


Osobna introspekcija


Vegetacija je i dalje glavni protagonist priče baš kao i u prijašnjem ciklusu »Četiri godišnja doba?« gdje su zelene vlati trave igrale glavnu ulogu u kompoziciji slike, a sada su im pridruženi i zimski prizori oslikani golim granama i snijegom.



– Spoj krošnji zatrpanih snijegom i prodirujućeg svjetla tvori scenu distorzije kakvu znamo (ili smo znali) vidjeti na TV-ekranima kada se pojavi »snijeg« kao rezultat lošeg prijema televizijskog signala.


Između sve te smetnje ipak se očitava skrivena poruka – signal, koja promatrača vodi na daljnje preispitivanje današnjeg protoka informacija. Sama riječ, kao najmanja jedinica jezika koja nosi značenje, predstavlja Kunićev literarni input u službi reprezentacijske svrhe, zaključio je Zlatko Tot, kustos izložbe.



U vremenu kada tehnokracija doživljava trenutak »renesanse«, Kunić na tradicionalni način, uljem na platnu, potiče promatrača da sam procijeni gdje je nastao šum u komunikaciji, ako je uopće do njega došlo.


Kunić iako se podjednako dobro snalazi i u manjim formatima, ipak iskazuje privrženost velikim formatima koji se unatoč svojoj veličini gledatelju ne nameću, već upravo suprotno – uvode ga u umjetnikov svijet kroz osobnu introspekciju.



Izložba »Raspored slučajnosti« Radovana Kunića u Galeriji Kortil ostaje otvorena do 24. svibnja.