
Daniel Strčić, Edi Gustin i Jasna Rodin / Foto GALERIJA TOŠ
Veliki formati autoru dozvoljavaju slobodu i pružaju mogućnost samosvjesnog pokreta kista u kojem se detalji gube, a putem impulsa kao osnove, odnosno slobodne geste, prenosi emocije
povezane vijesti
PUNAT – Iako ekspresivni i prožeti apstrakcijom, radovi Edija Gustina u Galeriji Toš okupljeni izložbom »Sloboda na vidiku« povezani su motivima primorja koji se razabiru između vibrantnih gesta i rasplesanih površina u kojima se zrcali snaga prirode, fluidnost života te njegova sloboda, odnosno sloboda izraza koji karakterizira koloristička bujnost i slobodan potez kista.
Kako je uvodno istaknula voditeljica Galerije Toš mr. sc. Jasna Rodin, iako je umjetnik Edi Gustin široj javnosti poznat po muralima u Kostreni i Rijeci, koji su postali dio lokalne svakodnevne vizualne kulture, svoje je radove tek nedavno počeo izlagati u galerijama. Autorovo stvaralaštvo, govori, »kontinuirano se bazira na kolorizmu, na bogatoj paleti i slobodnom potezu putem kojega on gradi vizualno snažne kreativne i dinamične strukture«.

Autorovi potezi puni su temperamenta i ritma / Foto GALERIJA TOŠ
Fenomen stvarnosti
– Slikajući, ali prvenstveno osjećajući boju, on je koristi slobodno i izravno. Njezini treptaji, frekvencije i jačine bilježe trenutke, pokrete i vibracije pretvarajući ih u imaginarne prizore. Zbivanje koncentrirano na površini platna smiono i silovito osvaja prostor galerije šireći se u prostor. Veliki formati dozvoljavaju mu slobodu i pružaju mogućnost samosvjesnog pokreta kista u kojem se detalji gube, a osnova postaje impuls, odnosno slobodna gesta putem koje nam prenosi svoje emocije i razmišljanja. Poznatiji po izradi murala, umjetnik tu jačinu izravnog pristupa gradskim zidovima jednako tako uspješno prenosi i na veličinu štafelajnog formata, ističe Rodin.
»Iako su radovi ekspresivni u potezu s primjetnom apstrakcijom«, pojašnjava, »ne možemo ih promatrati nezavisno od motiva; odnosno oni su gotovo uvijek povezani uz primorje, uz more, brodove i kraj«. Njegovo je slikarstvo stoga, objašnjava, »na granicama apstrakcije; međutim realnost je utkana u tkivo površine, sakrivena, a sva ta suptilnost i lakoća izražavanja i ovaj put potvrđuju kvalitetu, donose novinu, ali i nastavak njegovog stvaralaštva«.

Jedan od radova Edija Gustina / Foto GALERIJA TOŠ
– Taj fenomen stvarnosti ponekad je jasno vidljiv i dominantan, ali u većini slučajeva on izvire i nazire se između burnih rasplesanih poteza, ritmičnih slobodnih površina čije ga tvorevine formiraju na jedan sasvim neposredan i spontan način. Stoga slika nije jedinstvena i statična, već sačinjena od nizova silnica pulsira dinamikom i različitostima. Poput glazbe, zvuka vjetra i šuma valova, ona pronalazi sazvučja fluidnih tonova koji u skladu stvaraju prizor. Potezi su isprepleteni u zamršenom klupku punom temperamenta i ritma. Slika diše u nemiru, u suprotnostima odnosa donoseći taktove pokreta, dok zamah ruke ostavlja tragove koji se vrtlože i roje vedri i poletni. Svojom dinamikom i bogatstvom oni tvore cjelovitost kompozicije. Unutar nje osjeća se energija i lakoća jedara, gibanje mora te uzburkanost prirode i njezine izražajne igre. U kovitlacu vizualnosti naznake poput odbljeska sunca, boka broda, krijeste vala usmjeravaju nas dopuštajući imaginaciji formiranje svog prostora i imaginarnih krajolika. Drugim riječima, detalji se gube, tek naslućuju, imena mogu biti poveznice, ali ono što je važno jest da svatko u njima može pronaći svoj dio stvarnosti, svoj krajolik, svoje more, svoje sjećanje i misli, tumači voditeljica.
O umjetniku
Edi Gustin Maska rođen je 1985. u Rijeci. Nakon završene srednje Škole za primijenjenu umjetnost u Rijeci, smjer grafički dizajn, odlazi na Akademiju primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci i stječe zvanje magistra likovne pedagogije, smjer slikarstvo u klasi profesora Marijana Pongraca. Dobitnik je Godišnje nagrade grada Slavonskog Broda za doprinose u kulturi za 2019. godinu. Na 33. Međunarodnom likovnom natječaju Mandrać u Voloskom 2018. osvojio je prvo mjesto u profesionalnoj kategoriji. Umjetnik je redovni član Hrvatskog društva likovnih umjetnika u Rijeci te je nagrađen rektorovom nagradom za studenta volontera u akademskoj godini 2012./2013. |
Jedinstven doživljaj
»Sama kompozicija«, govori dalje, »kao da stvara vizualni obrat, usklađena i konstrukcijski usavršena«.
– U samom pristupu likovnosti nema strogoće ni pravila, a ipak sve je vidljivo unutar izbalansiranog komplementarnog kontrasta, naznačenih struktura i svjetlosnih akcenata. Svaka slika Edija Gustina svijet je za sebe, ali jednako tako može funkcionirati uronjena u cjelinu same izložbe donoseći na taj način kompletan i estetski jak likovni doživljaj. Njegov svijet poletan je u neuhvatljivom trenutku sadašnjosti koju u brzini inspiracije umjetnik ovjekovječuje na svojim radovima. Njihovo jedinstvo otkriva sam tijek umjetničkog razmišljanja donoseći nam vizuru, misao i osjećaj kreacije. Opisujući na svoj poetski način, pun fluidnosti, odmjerenog kolorita i ekspresije, samu esenciju krajolika, umjetnik nam pruža jedinstveni likovni doživljaj, naglašava Rodin te dodaje da »kompozicije zrače, mijenjaju se, a neobičan i autentičan rukopis autora otkriva svježinu«.
Uz voditeljicu Galerije Jasnu Rodin koja je govorila o autorovu stvaralaštvu, izložbu »Sloboda na vidiku« otvorio je načelnik Općine Punat Daniel Strčić. Izložba se može pogledati do 13. kolovoza.

Zbivanje koncentrirano na platnu osvaja prostor galerije / Foto GALERIJA TOŠ