Foto JM VIGNERES
Ne radi se o umjetnoj inteligenciji, ona nije problem. Problem je što oni koji zagovaraju korištenje umjetne inteligencije u filmskoj umjetnosti žele kreaciju zamijeniti algoritmom, kazao je Del Toro
povezane vijesti
MARAKEŠ – »Zašto bi netko uopće želio živjeti dugo? Ja sam veliki ljubitelj smrti, mislim da je smrt stvarno dobra stvar«, rekao je Guillermo del Toro šokiravši, ali i nasmijavši publiku na javnom razgovoru održanom na nedavno završenom 22. Međunarodnom filmskom festivalu u Marakešu te dodao: »Doista joj se veselim. To je dan kad ću moći reći da od sutra više nemam nikakvih problema.«
Poznavajući filmski opus slavnog meksičkog filmaša, holivudskog gastarbajtera i višestrukog oskarovca, izjava ne bi trebala nikoga iznenaditi, no ipak treba dodati da je Del Toro mislio na smrt kao dio života i prihvaćanje svršetka koji nas sve čeka. I u njegovom posljednjem filmu »Frankestein«, nominiranom za pet Zlatnih globusa uključujući i one za najbolji film i režiju, prepoznatljiv je Del Torov specifičan autorski kod kojim ispisuje »mračne« motive smrti, nadrealnog, fantastičnog i misterioznog.
Frankensteinovo čudovište
»Čitav život planiram svoju filmsku viziju romana Mary Shelley, ta želja u meni postoji još od djetinjstva kad sam na televiziji prvi put vidio Borisa Karloffa u ulozi Frankensteinova čudovišta«, otkrio je Del Toro pred krcatom dvoranom u kojoj su sjedili publika, novinari i studenti filma u razgovoru koji je moderirala scenaristica i Del Torova supruga Kim Morgan pa nastavio: »Osjetio sam gotovo religijsku povezanost s Frankensteinovim čudovištem. Ono što je moja baka osjećala prema Isusu, ja sam osjećao prema Borisu Karloffu. Već sam kao 7-godišnji klinac osjećao da ne pripadam stvarnom svijetu oko sebe, baš kao što ni on nije pripadao stvarnom svijetu.«
Kao i u prethodnim filmovima kao što su »Hellboy«, »Panov labirint« i »Oblik vode«, ni njegovo Frankensteinovo »čudovište« nije jednodimenzionalno utjelovljenje zla, već kompleksno biće ispunjeno traumama i dubokim emotivnim ožiljcima, dok je istovremeno čovjek sposoban biti istinski monstrum. »Za nas Meksikance emocije su velika stvar, a mislim da je emocija danas vrlo rijetka pojava. Živimo u svijetu u kojem cinizam predstavlja inteligenciju, a oni koji vjeruju u ljubav su budale«, kaže Del Toro kome se smiješi velik broj nominacija za Oscare za njegovu verziju Frankensteina pa otkriva: »Volim čudovišta jer su nesavršena, ona nam govore da u isto vrijeme možeš biti i sjeban, i normalan, i dobra osoba.«
Nagrada za životno djelo
Proslavljeni redatelj velike karijere, ujedno i jedan od najvoljenijih filmaša u svijetu čiji filmovi ruše sve jezične, vjerske, nacionalne i kulturološke barijere, u Marakešu je primio i nagradu za životno djelo.
»Želite li doživjeti uspjeh, morate biti spremni na neuspjeh, morate biti spremni da ispadnete smiješni, a ja sam na to uvijek spreman«, rekao je Del Toro okupljenoj publici kojoj je i otkrio da je film doslovno njegova svakodnevica: »Nemam gotovo nikakav društveni život, film je moj život. Moja filmografija je zapravo moja biografija, kada gledam svoje filmove, to je kao da listam obiteljski album.«
Pri samom kraju razgovora s publikom meksički je filmaš podijelio i svoje mišljenje o temi koja je čitavu filmsku industriju digla na noge. »Jebeš UI! Ne radi se o umjetnoj inteligenciji, ona nije problem. Problem je što oni koji zagovaraju korištenje umjetne inteligencije u filmskoj umjetnosti žele duh, kreaciju i emociju zamijeniti algoritmom. A to onda nije i ne može biti umjetnost, kreacija i autorstvo. Ne smijemo dopustiti da ljudsku kreativnost zamijeni stroj, bilo bi to pogubno«, zaključio je Guillermo Del Toro na kraju gotovo dvosatnog druženja s publikom, a čiji film »Frankenstein«, koji kritika s pravom i gotovo jednoglasno smatra jednim od najboljih ostvarenja godine, možete pogledati na Netflixu.