Vibrantno središte

“Gran Bolero” u čarobnoj završnici festivala plesa u Savičenti

Hina

Foto Andi Bančić, Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat

Foto Andi Bančić, Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat

Festivalskoj su se publici ove godine predstavili umjetnici iz Španjolske, Srbije, Austrije, Njemačke, SAD-a i Hrvatske



Predstava “Gran Bolero” Španjolca Jesúsa Rubija Gamoa zatvorila je u nedjelju 22. Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, koji je pandemiji usprkos taj istarski gradić i ove godine na nekoliko dana ljeta pretvorio u vibrantno središte suvremene plesne umjetnosti.


Drugu godinu zaredom održan u posebnim okolnostima, skraćen za jedan dan te u uvjetima prilagođenim epidemiološkim mjerama, festival je u svojem 22. izdanju, po riječima izvršne producentice Petre Glad Mažar, ponovo ostvario svoju misiju profilirane međunarodne umjetničke platforme i u sažeta tri dana prikazao devet probranih predstava renomiranih koreografa i plesnih skupina, ali i mladih nada europske i svjetske suvremene plesne scene.


“Drago mi je da smo i ove godine, u posebnim okolnostima koje su izmijenile sliku festivala, održali 22. Festival plesa i neverbalnog kazališta, prikazali devet predstava koje su kvalitetne neovisno o broju izvođača, porijeklu i estetici, te u tri dana predstaviti šarolik program u kojemu je svatko mogao pronaći nešto za sebe”, rekla je Glad Mažar Hini.




Zahvaljujući dobroj suradnji sa Stožerom civilne zaštite, kao i podršci Ministarstva kulture i medija, festival je održan kao manifestacija niskog rizika, napomenula je, a u općenito nepovoljnim pandemijskim uvjetima kada se dva dana prije predstave ne zna hoće li se ona održati jer se ne zna hoće li umjetnici moći prijeći granicu, festivalski je program uspio zadržati svoj međunarodni predznak.


To je, istaknula je Glad Mažar, nužno kako bi festival zadržao kontinuitet i što lakše se vratio na onu točku na kojoj je bio prije pandemije, kada je u povodu 20. obljetnice festivalski program po prvi puta uveo popratne programe, druženja, DJ-iranja koreografa, što je zbog epidemioloških okolnosti prošle i ove godine bilo ukinuto.


“Festival se kroz godine jako promijenio ali i publika se jako profilirala i jako je bitno da održimo kontinuitet kako bismo zbog svoje vjerne publike ponovo krenuli rasti i širiti se”, zaključila je Glad Mažar.



Festivalskoj su se publici ove godine predstavili umjetnici iz Španjolske, Srbije, Austrije, Njemačke, SAD-a i Hrvatske. Iako festival nije organiziran tematski i ove je godine, kao i prošle, u koreografskoj emociji prikazanih predstava vidljiv utjecaj posljedica pandemije, te se tako one većinom bave temama izolacije i samoće, promišljajući nove načine povezivanja, komunikacije i pronalaženja oslonca u drugima.


Na 22. Festivalu plesa i neverbalnog kazališta, kojemu je Hina bila medijski pokrovitelj, svoja su koreografska i plesna promišljanja osjećaja nezadovoljstva i neizvjesnosti te potrebe za promjenom od 23. do 25. srpnja u Sventvinčentu, među ostalima, predstavili plesači Bitef plesne kompanije iz Beograda, koji su oduševili publiku moćnim uprizorenjem plesno-scenskog propitivanja suštinske mogućnosti otpora u predstavi “Prostor za revoluciju”, po konceptu i u koreografiji plesne umjetnice Isidore Stanišić.


Španjolski duo No bautizados plesačice i koreografkinje Katije Humenyuk te glumca i pantomimičara Rolanda Salaméa izveo je predstavu “Lo invisible”, a ansambl zagrebačkog Studija za suvremeni ples komad “Spektakl” koreografkinje Irme Omerzo.


Od domaćih umjetnika, publici Svetvinčenta predstavljena je i najnovija produkcija Zagrebačkog plesnog ansambla “Revel Revel”, u izvedbi Margarete Firinger, Andreje Jandrić, Gendis Putri Kartini, Petre Valentić i Jovane Zelenović. Njemački koreograf Moritz Ostruschnjak na svetvinčentskom je trgu predstavio rad “Plesne upute (neće zauvijek biti ovako)”, plesni solo u izvedbi plesača Daniela Conanta.


Publika je u Kaštelu Grimani imala priliku pogledati i praizvedbu plesno-glazbene monodrame “Lulu” koreografa i redatelja Staše Zurovca inspiriranu dramama Franka Wedekinda “Duh zemlje” i “Pandorina kutija”, u izvedbi brazilske plesačice Andresse Miyazato uz pratnju violinističkog virtuoza Alexandera Balanescua.


U sklopu festivala održane su i dvije radionice za plesače i izvođače, a Anera Stopfer iz Deska Kreativne Europe Ministarstva kulture i medija održala je edukativnu interaktivnu prezentaciju za profesionalce u umjetnosti.


Posljednje večeri Festivala, u Mediteranskom plesnom centru prikazana je plesna predstava “Skupa”, produkcija Umjetničke organizacije 21:21 u koreografiji Petre Hrašćanec koja kreće od korskih igara kao premise zajedništva na sceni. Američka izvođačica Abby Crain na središnjem je gradskom trgu izvela plesni rad “Druga strana: Noć sanjarenja”, nastao u suradnji s koreografkinjom Sarom Shelton Mann.


Program je u Kaštelu Grimani u nedjelju navečer zaključila spektakularna plesna produkcija “Gran Bolero”, zavodljiva izvedbena reinterpretacija hipnotične privlačnosti Ravelova “Bolera” španjolskog koreografa Jesúsa Rubija Gamoa. Koprodukcija dvaju najvećih španjolskih plesnih kuća, Madrilenian Teatros del Canal i Mercat de les Flors, predstava je proglašena najboljom plesnom produkcijom u Španjolskoj 2020. godine.


Plesno promišljanje slavne skladbe iz 1928. u izvedbi šestero plesača iz Madrida i šestero iz Barcelone oduševilo je publiku Savičente, koja je izvođače ispratila stajaćim ovacijama i aplauzom.