
Reuters
Treba znati da je test proveden na ljetnim temperaturama te da je zimi domet znatno kraći
povezane vijesti
- Motociklist jurio pijan brzinom od 126 km/h na dijelu ceste na kojoj je ograničenje 70 km/h. Već višestruko osuđivan
- Dogodilo se 30 prometnih nesreća u kojima je 6 osoba teško, a 4 su lakše ozlijeđene. Ukupno 352 prometna prekršaja
- Naglo smanjio brzinu, došlo do zanošenja i rotiranja romobila uslijed čega je pao i teško se ozlijedio
Svake godine svjedoci smo brojnih testova dometa električnih vozila, a sada je American Consumer Reports još jedan – ali na autocesti. Testirana su 22 električna automobila pri brzini od 112 km/h sve dok nisu stala zbog manjka struje. Treba znati da je test proveden na ljetnim temperaturama te da je zimi domet znatno kraći. Automobili su zatim uspoređeni sa službenom brojkom EPA-e, što je američka inačica WLTP-a. Ispostavilo da je nekoliko automobila vozilo više nego što EPA najavljuje, dok su neki prešli manje km. Neki testirani automobili brzo su se zaustavili nakon što je računalo automobila naznačilo da baterija ima nula posto, dok se drugi mogu voziti na velike udaljenosti. BMW iX prošao je punih 48 km s “praznom” baterijom. Ujedno je nakon Mercedesa EQS (611 km), BMW iX bio automobil koji je prešao najviše na testu (595 km), unatoč tome što je domet po EPA-i bio 521 km, piše revija HAK.
Tesla Model S Long Range prešao je 589 km, ali automobil nije ispunio svoj EPA domet od 652 km. Luksuzna limuzina Lucid Air Touring također je promašila svoj domet, ali je ipak prešla 553 km. Najkraće su vozili Subaru Solterra i Lexusu RZ 450e, prešli su 338, odnosno 325 km prije nego što su se baterije potpuno ispraznile. Oba automobila dijele tehnologiju s Toyotom bZ4X. Consumer Reports sada će zahtijevati od EPA-e da doda test na autocesti kako bi objavljivao službenu brojku dometa na autocestama. WLTP standard u Europi također ne navodi domet autocesta, a to bi i ovdje sigurno bio dobrodošao dodatak.