Zadovoljstvo putovanja u diskretnom ogrtaču

TEST: Volkswagen Sharan 2.0 TDI Comfortline

Edi Prodan

Vrhunski komfor i mala potrošnja putovanje, čak i kod onih koji ne vole vožnju, pretvara u čisto zadovoljstvo



Stil apsolutno preslikan s najnovijih Volkswagenovih automobila, Pola primjerice, ne bi trebao biti ništa loše, zar ne. No kada se dimenzije podignu na razinu Sharana, korpulentnog monovolumena srednje klase, zategnutost maske ili bočnih linija se gubi te sve zajedno postaje poprilično diskretno, skoro dosadno. Ulazak u automobil nam opet otkriva VW klasiku, ali u ovom slučaju to je vrlo ergonomski i vrlo elegantno. Obilje pretinaca na sve strane i golemi prostor. Osjećaj je odličan, a kad se sjedne na stražnja sjedala, automatski se javlja čežnja za putovanjima.Vrhunska kvaliteta materijala i njihova ugradnja su uostalom kvaliteta VW-a oduvijek pa tu iznenađenja nema, a ono što dodatno oduševljava je jednostavnost vožnje. Ponajprije zahvaljujući znanom dizelskom agregatu snage 140 KS, ali i vrlo preciznom mjenjaču sa šest stupnjeva prijenosa. Unatoč povećim dimenzijama, primjerice međuosovinski razmak iznosi skoro tri metra te njima izazvanom težinom, Sharan odlično ubrzava te jednostavno postiže i s lakoćom održava visoke putne brzine. Nema šuma vjetra, nema buke motora što sve zajedno sugerira kako je izolacija odlična tako da je i ta komponenta ugodnog putovanja na zavidnoj razini.



cijena: 259.000 kuna





Svi ljubitelji dugih putovanja preziru prečesta zaustavljanja. Odnosno, oni sami žele određivati ritam odmora, a ne da im to čini – visoka prosječna potrošnja. Testni Sharan je i u tom elementu odličan izbor. Prosječna potrošnja pažljivijom vožnjom s lakoćom se svodi na 6 litara što je uz činjenicu da rezervoar ima zapreminu od 70 litara rezultiralo autonomijom od najmanje tisuću kilometara, pa čak i nešto više ne plaši li vas upozoravajuće žmirkanje lampice »rezerve«. Poveća li se prosjek brzine, potrošnja raste, ali ne pretjerano iznad sedam litara, a u gradu također ne »divlja« jer je Sharan bio opremljen »start&stop« sustavom. U svakom slučaju iznimno dobra potrošnja još je jedan značajni Sharanov adut.


  • Zapremina: 1968 ccm


  • Snaga: 140 KS pri 4200 o/m


  • Okretni moment: 320 Nm pri 1750 o/m


  • Dimenzije (d/š/v): 4854/1904/1720 mm


  • Međuosovinski razmak: 2919 mm


  • Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,9 s


  • Maksimalna brzina: 194 km/h


  • Potrošnja (o/g/p): 4,9/6,9/5,5 l


  • Emisija CO2: 143 g/km


  • Prtljažnik: 809 l


  • Težina: 1774 kg


  • Gume: 205/60 R16 H



Oprema razine comfortline podrazumijeva idealni omjer između razuma i raskoši. Dvokanalna automatska klima, putno računalo, odličan audiosustav, lakometalni naplaci, ASP i ESP, elektrifikacija prozora i retrovizora, bočna klizna vrata koja maksimalno pojednostavljuju ulazak i izlazak ili pak neovisno pomicanje tri stražnja sjedala neki su od aduta koji također povećavaju zadovoljstvo vožnje.


Stigli smo i do cijene. Ona je visokih, skoro 260 tisuća kuna, no ako uzmemo u obzir da Sharan svakako ne kupuju ljudi kojima je to jedan, eto tako – automobil već prijevozno sredstvo, pa čak i u komercijalne svrhe, s kojim se godišnje prevaljuje više od 30 tisuća kilometara, e onda, onda je cijena već jedna sasvim druga priča. Vrlo dakle razumljiva i opravdana.



prednosti:


  1. kvaliteta


  2. funkcionalnost


  3. motor


nedostaci


  1. neutralni dizajn



Sharan je automobil za profesionalce. Za ljude koji će njime otvoriti neki privatni posao, možda i taxi službu, za ljude koji se bave sportom pa su prinuđeni često i dugo putovati ili, kamo lijepe sreće, za ljude kojima su putovanja strast. Za one neprekidne istraživače, lagane avanturiste koji se u nepoznatom, udaljenom i drugačijem osjećaju – kao kod svoje kuće. Jednostavno, Sharan je idealan odabir za one kojima je kuća – putujuća.