Iz kultnog filma "Le Mans"

Slavni Porsche 917K kojeg je vozio Steve McQueen na aukciji. Očekuje se rekordna cijena

T.I.

Foto: RM Sotheby's

Foto: RM Sotheby's

Osim „glumačke“ šasija 026 također ima solidnu trkačku povijest. Bio je to jedan od tri automobila s kojima se 1970. godine JW Automotive Gulf Racing natjecao na „24 sata Le Mansa“, a vozili su ga Mike Hailwood i David Hobbs



Poznat je i kao „najčuveniji sportski automobil na svijetu“, Porsche 917K – šasija 026 iz 1970. godine, kojim je upravljao Steve McQueen u financijski neuspješnom, ali kultnom filmu „Le Mans”, našao se na aukciji RM Sotheby’s 2021 u Montereyu, zakazanoj za 13. do 14. kolovoza.


Iako je film koji opisuje jednu od najznamenitijih utrka u automobilskom svijetu, „24 sata Le Mansa“, bio produkcijska katastrofa i doživio neuspjeh na kino-blagajnama, automobil ostaje predmet obožavanja ljubitelja utrka zahvaljujući stvarnim snimkama tadašnjih jurilica na Circuit de la Sarthe. Navodno je sam McQeen uvjetovao da produkcija bude što preciznija i bliža stvarnom događaju, no iako su određeni kadrovi bili snimljeni tijekom stvarne utrke, zapravo je velik dio naknadno rekreiran. Iz tog filma zauvijek ostaje i jedna od najupečatljivijih rečenica iz svijeta filma. Kad ga upitaju zašto je toliko važno biti najbrži na pisti, McQueen odgovara „Utrkivanje je život. Sve što se događa prije ili poslije je samo čekanje“.

Foto galerija: Porsche 917K - 1970.



Osim „glumačke“ šasija 026 također ima solidnu trkačku povijest. Bio je to jedan od tri automobila s kojima se 1970. godine JW Automotive Gulf Racing natjecao na „24 sata Le Mansa“, a vozili su ga Mike Hailwood i David Hobbs sve do izlijetanja u 50. krugu utrke.




Nakon toga, tvornica Porsche je automobil preuredila u 917 Spyder i preimenovala u šasiju 031, nakon čega je nastupao na Europskom prvenstvu InterSerie od 1971. do 1973., prije nego što je konačno povučen iz konkurencije 1974. godine.


Sve su inačice imale ravnih 12 cilindara u zračno hlađenom motoru koji je omogućio maksimalnu brzinu veću od 370 km/h, ali s drugačijom karoserijom. Kao 917K, šasija 026 ima skraćenu stražnju karoseriju, što je izliječilo aerodinamične probleme kod ranijih verzija s dugim repom.


Nakon što je bio dio više kolekcija legendarni 917, jedan od najuspješnijih Porscheovih trkaćih automobila u povijesti, vraćen je u izvorne specifikacije nakon što ga je njegov najnoviji vlasnik kupio 2012. godine. Postupak je odradio poznati europski restaurator trkaćih automobila Paul Lanzante, koji je imao pristup mnogim originalnim, nikad upotrebljavanim komponentama.


Ovo nije prvi 917K koji se našao na aukciji. Prije par godina, jedan drugi primjerak iz “Le Mansa“ (šasija 024) dosegao je cijenu od 14,000.000 dolara (86,312.000 kuna), što ga čini najskupljim Porscheom ikada. Taj je automobil McQueenova tvrtka Solar Productions unajmila za snimanje filma, a bio je korišten prvenstveno za testiranje. Kratko je bio u vlasništvu trkaćeg vozača i Porscheova testnog vozača Joa Sifferta, prije nego što je stradao u nesreći na utrci 1971. godine.


RM Sotheby’s procjenjuje da bi slavni Porsche, šasije rednog broja 026 mogao doseći svotu između 16 i 18,5 milijuna dolara.