Štedljiv

Qashqai e-POWER potrošnju sve na minimum. Troši samo 5,4 litre goriva na 100 kilometara

Edi Prodan

Foto Nissan

Foto Nissan



Nakon nedavne premijere potpuno redizajniranog i tehnički unaprijeđenog sustava e-POWER u Nissanu Qashqai, njemačka organizacija potrošača ADAC objavila je službenu vrijednost potrošnje goriva prema rezultatima ekotesta – 5,4 l/100 km. Riječ je o smanjenju od gotovo 15 posto u odnosu na prethodnu generaciju, čime se Nissan Qashqai e-POWER svrstao među najštedljivije automobile u svojoj klasi.


ADAC kombinira laboratorijska i cestovna ispitivanja kako bi prikazana potrošnja što vjernije odražavala stvarne uvjete vožnje. Poboljšano izdanje sustava e-POWER može se pohvaliti novim, izrazito unaprijeđenim termičkim motorom. Tim inženjera zaduženih za pogonski sklop utvrdio je niz područja koja valja poboljšati te se posebno usredotočio na optimizaciju potrošnje goriva pri brzinama koje vrijede na autocestama u Europi (do 130 km/h). Njihovi su napori urodili izvanrednim rezultatima, kako u pogledu učinkovitosti, tako i pogledu smanjenja utjecaja na okoliš: uz manju potrošnju goriva, Qashqai s novim sustavom sada ispušta 102 grama CO ₂ po kilometru umjesto dosadašnjih 116 g/km, što je poboljšanje od 12 psoto. Ova izvanredna učinkovitost, niska potrošnja i spremnik od 55 litara u teoriji omogućuju doseg od 1018 km – 145 km više po spremniku goriva.


ADAC ističe da redizajnirani sustav e-POWER omogućuje znatno tišu vožnju. Subjektivni dojmovi i mjerenja potvrđuju da je Qashqai e-POWER tiši no prije, a razina buke pri 130 km/h smanjena je. Prema Nissanovim mjerenjima, to smanjenje iznosi čak 5,6 dB, što znači da se razina buke Qashqaija e-POWER može usporediti s onom 100 posto električnog vozila.




Kupci novih modela e-POWER mogu računati i na niže ukupne troškove vlasništva zahvaljujući produljenim servisnim intervalima – s dosadašnjih 15.000 km na 20.000 km.


Za razliku od klasičnih hibrida, Qashqai e-POWER upotrebljava benzinski motor isključivo za proizvodnju električne energije koja napaja električni motor zadužen za pogon kotača. Rezultat je vožnja u kojoj kotače pokreće isključivo električna energija, uz trenutačan okretni moment, uglađeno ubrzanje i tišu vožnju, bez potrebe za punjenjem na utičnici.


Novi 5-u-1 pogonski sklop e-POWER spaja električni motor, generator, inverter, multiplikator i reduktor s potpuno novim 1,5-litrenim motorom s turbopunjačem. Uključuje i Nissanovu tehnologiju izgaranja STARC koja stabilizira izgaranje u cilindru kako bi se toplinska učinkovitost povećala na 42 posto.


Najnoviji Qashqai s tehnologijom e-POWER od srpnja se proizvodi u Nissanovoj vrhunski opremljenoj tvornici u Sunderlandu u Ujedinjenoj Kraljevini, a u hrvatske prodajne salone stiže početkom 2026.