Velika neizvjesnost

Prodaja novih automobila u padu, a situacija bi uskoro mogla postati još puno gora

Edi Prodan

Foto: S. DRECHSLER

Foto: S. DRECHSLER

Nekoliko je faktora zbog kojih bi brojke narednih mjeseci mogle otići u veliki minus



Prodaja osobnih automobila, kako izvješćuje agencija Promocija plus, na hrvatskom je tržištu ovogodišnjeg rujna bila za 12 posto gora čak nego istog lanjskog mjeseca: lani 3090, ove godine 2773.


Kojeg je, kako se sjećamo, obilježio veliki rast pandemijskih brojki, zaustavljanje turističke sezone i nimalo optimistična najava novog lockdowna.


Kumulativno gledano još se uvijek sve nekako drži, jer ukupna je prodaja 37.392 komada što je i dalje 32 posto više nego u prvih devet mjeseci prošle godine, no nastavi li se ovako sve je moguće.




Jer, ne smijemo zaboraviti, sada na red dolazi “buy back” odnosno povratak automobila iz rent-a-cara tvrtkama koje su ih i prodale tako da će se one itekako potruditi realizirati, osloboditi se tog kontigenta automobila, ne nuditi nove. Što je uostalom poslovno i logično, u ovom periodu i jednino moguće jer novih automobila na tržištu ima jako malo.


Problemi u opskrbi dijelovima zaustavili su proizvodnju, sami time i prodaju.


Treći faktor koji itekako djeluje na pad prodaje je nesigurnost građana. Iako banke imaju velike zalihe novca te nude povoljnije kredite, vjera u opravdanost investicije kod “običnih” građana je na najnižem mogućem nivou. Izmoreni pandemijom i svim onim što uz to ide, odlučili su svoje kućne proračune staviti “na rezervu”.


Posvetimo li se samoj prodajnoj ljestvici, najbolje rezultate u rujnu zabilježili su KIA i Hyundai. Dvojac iz istog koncerna prodao je 249, odnosno 228 automobila.