Premijera

Probali smo Hyundai Konu: Mješanka rasnih karakteristika

Edi Prodan

Superpopularna kompaktna crossover scena dobila je jedan od najprivlačnijih i tehnološki najnaprednijih primjeraka što će sasvim sigurno prepoznati i hrvatsko tržište

Za Hyundai je poznato kako već duže vrijeme, a to pokazuju i globalne prodajne brojke što permanentno iskazuju rast, diktira prodajne trendove u pojedinim segmentima. Posebno se to odnosi na SUV program gdje su automobili s Hyundaijevim znakom u pravilu prodajni lideri. Stoga i nije trebalo dugo čekati da se nešto slično dogodi i u danas najpopularnijoj klasi što svakako jesu crossoveri B segmenta koji se po mnogim karakteristikama približavaju kompaktnom razredu. A kod Hyundaija je to Kona koja je nakon premijere u Frankfurtu izašla i na prometnice. Kona se nalazi u za tu klasu standardnim gabaritima, no plijeni izgledom kao i još nekim karakteristikama. Vrlo efektnim, modernim i privlačnim tako da bismo se usudili istaknuti kako je riječ o trenutno jednom od najpoželjnijih takvih automobila. Ono što ju apsolutno izdvaja iz okruženja je činjenica da ima mogućnost pogona na sve kotače što kod konkurencije baš i nije slučaj. Kona je k tome dostupna u deset boja karoserije, a tu je i opcija popularne dvobojnosti zahvaljujući dvije varijante krova. Dostupne su i različite boje unutrašnjosti: narančasta, crvena i boja limete. Dizajn tog dijela Kone se ističe skladnim izgledom instrument ploče koja u kontrastu s tamnim dijelovima naglašava elegantnost ovog zanimljivog crossovera.Kad smo isticali, dimenzije su također »crossover«, dakle mješavina klasa, a to se prvenstveno odnosi na dužina od 4165 mm kao i na volumen prtljažnika od 361 litru što je vrlo blizu kompaktima. Širina joj je inače 1800 mm, visina 1550 te međuosovinski razmak 2600 mm. S obzirom na klasu, pomalo nas iznenađuje s težinom što za nekoliko kilograma prelazi 1,3 tone.




Sara Kolak, olimpijska pobjednica u bacanju koplja u Rio de Janeiru 2016. godine, postala je ambasador branda Hyundai u Hrvatskoj. Suradnja je dogovorena do kraja 2020. godine. Do sada je Sara privatno vozila Hyundai, a sada joj je Hyundai Hrvatsja osigurao novi i30 Wagon, kako bi dodatno podržali njene napore i olakšali joj rad na putu prema novim sportskim uspjesima.


Sara Kolak predstavlja vrijednosti koje su zajedničke i brandu Hyundai. Predanost i posvećenost onome što radiš i voliš, samopouzdanje te ustrajan rad kako bi svakim danom bio sve bolji. Takvim pristupom Sara je, s navršenom 21 godinom, došla do samog vrha, do zlata na prošlogodišnjim olimpijskim igrama u Rio de Janeiru. A i Hyundai je mlad u svijetu automobilskih brandova, ove godine obilježava 50 godina postojanja. Godine 1967. osnovan je Hyundai Motor Company. Godinu kasnije sastavljen je prvi automobil u tvornici Ulsan u Koreji. 1974. predstavljen je prvi korejski osobni automobil – Pony. Dvije godine kasnije izvezen je i prvi automobil – Pony, u Ekvador.


Nova generacija Hyundai i30 predstavlja dodatni korak naprijed za Hyundai u svakom pogledu. Nova generacija i30 proizvedena je, dizajnirana, inženjerski konstruirana i testirana u Europi, kao i 90 posto Hyundai automobila prodanih u Europi. Sva četiri člana obitelji nove generacije i30 predstavljeni su ove godine javnosti: model s 5 vrata na hrvatskom tržištu je dostupan od proljeća ove godine, na ljeto mu se pridružila i karavanska izvedba, ovih dana na tržište stiže i N, sportska komercijalna verzija, a četvrti se član, Hyundai i30 Fastback – prvi coupe u ovoj kompaktnoj klasi, očekuje na tržištu u prvoj polovici sljedeće godine. Novi i30 Wagon proizveden je u jednoj od najmodernijih tvornica automobila u Europi, u češkim Nošovicama.




Kako za Saru tako i za Hyundai – najbolje tek dolazi. Sara se okreće treninzima i pripremama s novim i30 Wagonom, za Europsko prvenstvo u atletici 2018. u Berlinu, Dijamantnoj ligi te Olimpijskim igrama 2020. godine, a Hyundai svome cilju najavljenom početkom ove godine – postati azijski brand broj jedan u Europi do 2021. godine. Sara Kolak i Hyundai – zajedno prema vrhu.



Kona ne štedi ni kad je u pitanju digitalizirana aktivna zaštita gdje pripadaju sustav prepoznavanja prepreka s automatskim kočenjem u slučaju opasnosti (AEB with pedestrian detection), detektor mrtvog kuta (BSD) te sustavima što upozoravaju vozača na umor (DAA) i prelazak vozne trake (LKAS). K tome, ona je prvi Hyundaijev model s head-up displayem koji brojne jako bitne informacije o vožnji iskazuje na vjetrobranskom staklu, izravno u razini fokusa vida vozača.



Kona kao osnovni model s baznim benzincem – 1.0 120 KS, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i prednjim pogonom starta s cijenom od 119.900 kuna. No u zoni za desetak tisuća kuna više dolaze još dvije inačice, također s 1.0 tubobenzincem od 120 KS, ali s bogatijim paketima opreme: »LIVEit« i »DESIREit« kod kojih je još kamera za vožnju unatrag, bluetooth s prepoznavanjem glasa, te automatski klima uređaj s odmagljivanjem stakala. Cijena im je 124.990, odnosno 127.990 kuna, dok je možda najzanimljivija Kona od 130.990 u paketu »DESIREit« sa 17-colnim alu-naplacima. Najskuplja je verzija s 1.6-litrenim T-GDI benzincem u opemi »GRIPEit« što znači pogon na sve kotače, 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom ali i velikih 207.990 kuna.



Ponuda motora nije raskošna, ali njezina racionalnost bi se mogla iskazati kao logična i sasvim dovoljna. Ponajprije tu su dva turbobenzinca. Manji je 3-cilindarski 1.0-litreni T-GDI snažan 120 KS. Ubrzanje do 100 km/h mu je 12 sekundi, maksimalna brzina 181 km/h, a prosječna potrošnja samo 5,2 l/100 km. Na taj način se dobiva i odgovor zbog čega u startu nema dizelskih motora. Taj je benzinac štedljiv poput dizelaša, a ima i pristojne, skoro 200 Nm snažne okretne momente. Benzinac koji slijedi – 1.6-litreni T-GDI od 177 »konja« i okretnim momentom od 265 Nm. Pravi dakle, rasni sportaš. Što potvrđuje i podatak kako mu je za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno samo 7,9 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 205 km/h. I ma koliko nakon ovih podataka očekivali veliku potrošnju, sasvim skromno – 6,7 l/100 km.



Kona dolazi u nizu paketa opreme: osnovni je DRIVEit, slijede LIVEit, DESIREit, ROCKit, LOVEit i GRIPit. U bazi dolazi ručni klima uređaj, tempomat, 16-colni alu-naplatci, plastične zaštite sprijeda, straga i bočno, LED dnevna i pozicijska svjetla. Tu je i sve rašireniji sustav pomoći pri kretanju uzbrdo, kao i sustavi upozorenja prilikom prelaska središnje crte na kolniku te onaj na umor.



Slabiji turbobenzinac ima ručni, 6-stupanjskim mjenjač, snažniji donosi automatiku, 7 stupnjeva s dvostrukom spojkom, te pogonom na sve kotače. Oba motora opremljena su sustavom stop/start što se posebno korisno po smanjenje potrošnje iskazuje u gradskim gužvama. Za po prilike godinu dana Hyundai će uz Konu ponuditi i novu generaciju najnaprednijih dizelskih motora zapremnine 1.6 litara kao i – električnu verziju automobila. U Hyundaiju su izgleda spremni baš na sve.Prodaja u Hrvatskoj počinje vrlo brzo, najkasnije do sredine studenog, a prema prvim pretpostavkama, popularnosti segmenta ali i ulaznim cijenma, i domaće bi tržište na Konu moglo jako dobro reagirati.