Početak nove ere

Pred kupce ovo ljeto stiže prvi hibridni model Porschea 911 i to s hrvatskim “potpisom”

T.I.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

„Klasičari“ se ne moraju bojati, promocija hibrida ne znači ukidanje 911 modela s čisto benzinskim motorom, standardni Carrera i Carrera S bit će pogonjeni isključivo postojećim 3.0- litrenim bokser motorom



Ne treba dugo razmišljati zbog kojeg je modela Porsche postao Porsche, odnosno sinonim za sportski auto s moćnim motorom, isto takvim zvukom i neodoljivim izgledom. Odgovor je dakako 911. Ove godine slavi 60. rođendan i pred ovim mokrim snom svakog ljubitelja automobila je vjerojatno najkrupnija promjena u dugim desetljećima postojanja. Veća i od one kad je onomad (1998. godine) zračno hlađena zvijer od motora smještena straga zamijenjena motorom na vodeno hlađenje. Iz naše perspektive stvar postaje još zanimljivija jer važan dio dio tih promjena potpisuju Hrvati.


Službene informacije još nema, no svjetski auto-časopisi ovih dana sa sigurnošću tvrde da će aktualna osvježena osma generacija modela 911 koja nosi brojku 992 biti elektrificirana. Ne u potpunosti, dobit će hibridi pogon, dakle, šestcilindarski motor ostaje, ali se dodaje električni pogon. Pretpostavlja se da ova inačica kultnog modela neće biti plug-in što znači da će rad motora puniti bateriju koja će mu pak davati privremenu električnu autonomnost. Iako se tradicionalistima vjerojatno od ove novotarije (koja to baš i nije, Toyota već više od četvrt stoljeća proizvodi svoj Prius), dići kosa na glavi, novi Porsche mogao bi ovim potezom ubiti dvije muhe.


Prvo, ova kombinacija bi mogla biti još eksplozivnija i brža, posebno jer elektro pogon ovdje nije puki pomoćni motor. Hibridni model će, naime, imati pogon na sva četiri kotača, s tim da će klasični „tjunirani“ šestcilindraš tjerati zadnje kotače, a elektro motor prednje. U sinergiji, to bi moglo dati još malo začina Porscheovim raskošnim performansama.  Hrvati spomenuti na početku su – dakako – Mate Rimac i njegov tim. Po pisanju Autocara, novi pogon napravljen je u suradnji Porschea i njegove tvrtke (Porsche u njoj ima 45 posto vlasništva), Rimac Automobili, koja je kao specijalist za električne pogone, dakako, ovdje bila zadužena za razvoj tog dijela.




I drugo, novi 911, odnosno 992 pouzdano će trošiti manje goriva nego dosadašnji čisti benzinac. Ako je u pitanju novac i štednja, nije, jer onaj tko može iskeširati od 300 tisuća eura naviše za 992, ne brine puno troši li mu auto 5 ili 25 litara benzina na sto kilometara. Uostalom, novi Porschei su zapravo prilično štedljivi. Recimo, 992 Carrera od tri tisuće kubika i 450 konjskih snaga troši desetak litara benzina na 100 prijeđenih kilometara. Stvar je trenda i dojma o doprinosu borbi protiv klimatskih promjena, globalnog zagrijavanja i sličnih Damaklovih mačeva što nam kolektivno vise nad glavama.


Uglavnom, Porsche hibrid pod radnim nazivom 992.2 trebao bi se pred kupcima pojaviti ovo ljeto.


„Klasičari“ se ne moraju bojati, promocija hibrida ne znači ukidanje 911 modela s čisto benzinskim motorom, standardni Carrera i Carrera S bit će pogonjeni isključivo postojećim 3.0- litrenim bokser motorom. Drugo je pitanje što će se dogoditi 2027. godine kad bi trebala biti predstavljena sasvim nova, deveta generacija legendarnog modela.