OKLOPLJENO VOZILO

Ovo je novi blindirani BMW, električna mrcina od 4 tone: Auto za ekološki osviještene vladare, koji se boje svojih građana

Foto HAK

Foto HAK

Zbog težine ubrzanje do 100 km/h iznosi devet sekundi, a doseg 340 kilometara, uz najveću brzinu od 160 km/h



Sad već davne 1978. godine BMW je predstavio model 773i High Security, prvu generaciju blindiranih vozila. Tek je 1995. BMW otvorio vrata svog programa BMW Protection međunarodnom tržištu, a svi znamo da je to odlična poslovna odluka jer je u svijetu mnogo ljudi koji imaju razlog bojati se za svoj život, a pritom im bilo kakvi izdaci za oklopljene automobile nisu problem, piše revija HAK. Trenutno su BMW serije 7 Protection i BMW X5 Protection dosegnuli vrhunac zaštite s razinama VR6 za SUV i VR9 za limuzinu, koja se također nudi u svojoj 100% električnoj varijanti.



Kao što vidite na gornjoj fotografiji, homologacija VR6 osigurava gotovo potpunu zaštitu od metaka, a antieksplozivne performanse mogu se dodatno pojačati. Sigurnosi kavez donosi znatno povećanje mase tako da ove divove mogu pokretati samo najsnažniji motori. Riječ je, naravno, o impozantnom 8,4-litrenom Twin Turbo V4 koji ovim vozilima daje 530 KS snage i 750 Nm maksimalnog okretnog momenta. Logično, spremnik goriva je ojačan i ima sustav samozatvaranja u slučaju prodora metka. Osim toga, adaptivni ovjes prilagođen je težini, a isto vrijedi i za kočnice.





BMW i7 Protection s električnim pogonskim sklopom postiže 544 KS i 750 Nm okretnog momenta. Masi baterija treba pridodati dodatno pojačanje i zaštitu oklopnog vozila, pa je ispred vas limuzina teška gotovo četiri tone. Iz tog razloga ubrzanje do 100 km/h iznosi devet sekundi, a doseg 340 kilometara, uz najveću brzinu od 160 km/h. Ne čini se kao najokretniji alat protiv napada teškim oružjem, ali služi kao demonstracija onoga što BMW Protection može učiniti. Dakle, idealan automobil za ekološki osviještene vladare, koji baš i nisu u najboljim odnosima s vlastitim stanovništvom, na primjer.


Dodajmo da BMW-ov program nije samo posvećen proizvodnji oklopnih automobila, nego se radi i s vozačima. U ovim specifičnim tečajevima vožnje obrađuju se ekstremno rizične situacije, kako u području izbjegavanja i bijega, tako i u rješavanju kritičnih problema.