Povratak brenda

Jeep specijalnoj ediciji Gladiator kamioneta dodao ime koje odzvanja još od 2. svjetskog rata

P. N.

Foto: Jeep

Foto: Jeep

S obzirom da Jeep i dalje ima pravo na ime Willys, a ono i dalje slovi kao sinonim za neuništivost, njegovo vađenje iz naftalina ima savršenu poslovnu logiku i opravdanost



Američka vojska je 1940. godine – kad je u Europi rat već bjesnio, a SAD već naslućivale da neće moći ostati po strani – raspisala natječaj u kojemu je stajalo: „tražimo vozilo za sve namjene, prijevoz putnika i tereta, za izviđanje, s 4×4 pogonom. Tražio se okretni moment od najmanje 115 Nm, masa vozila od svega 600 kg, nosivost najmanje 300 kg, preklopni vjetrobran, mogućnost vuče prikolice i stalak za montažu streljačkog naoružanja. Javilo se čak 135 američkih tvrtki koje su dobile samo 50 dana za izradu prototipa. U uži krug ušle su tri tvrtke, među kojima je bila  i Willys Overland. Willys je bio najniži, najkompaktniji, imao najjači motor i najnižu cijenu pa je ostavio iza sebe zvučnija imena poput Forda.


Kroz poslijeratne promjene vlasništva ime Willys se izgubilo, a ostaje Jeep kao brand, pod okriljem Chryslera od 1987., odnosno zadnjih nekoliko godina Fiat-Chrysler grupacije.


Jeepu u posljednje vrijeme ide sve bolje kao proizvođaču sportskih crossovera i off-road SUV-ova i pick-up kamioneta. S oko pola milijuna prodanih primjeraka prije 12 godina skočili su na oko milijun i pol 2015. i održavaju posljednjih pet godina te razine prodaje.




S obzirom da Jeep i dalje ima pravo na ime Willys, a ono i dalje odzvanja kao sinonim za neuništivost, njegovo vađenje iz naftalina ima savršenu poslovnu logiku i opravdanost. Istaknuti na limu natpis Willys svojevrsna je garancija kvalitete. Upravo su to u Jeepu učinili izbacivši na tržište ediciju Willys modela Jeep Gladiator pick-up kamioneta. Automobil opravdava tradiciju slavnog imena, robustan je to stroj oštrih i vojnički jednostavnih linija. Na neki način Wyllis edicija je kombinacija najboljeg iz raznih Jeep modela. Uključuje Command-Trac 4×4 prijenos i V6 3,6-litarski benzinski motor s dodatnom opremom koja uključuje stražnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem, masivne „rock rail“ štitnike, amortizere iz Gladiator Rubicona i 32-inčne gume BF Goodrich KM2 namijenjene za blatne terene.


Kad se sve zbroji i baci pogled na ovaj moćni stroj, najavljena cijena za Jeep Gladiator Wyllis ediciju od oko 35 tisuća dolara i ne čini se posebno visoka.