dobri stari dizel

Imamo novog rekordera u prevaljenim kilometrima s jednim rezervoarom goriva, nije ni mali ni slab

T.I.

Foto: Škoda

Foto: Škoda

Marczyk je u auto sjeo u Poljskoj odvezao se do Pariza i nazad, prevalivši nevjerojatnih 2.831 kilometara s jednim rezervoarom. Auto je na tom putu trošio u prosjeku jednako nestvarnih 2,61 litru dizale na sto kilometara



Ako vam je pri kupnji automobila prva misao na pameti ekonomičnost, odnosno niska potrošnja goriva, možda bi trebali obratiti pažnju na Škodu Superb koja se po veličini i kubikaži ne čini kao oličenje štedljivosti. No, upravo s gotovo nemodificiranim modelom Superb 2.0 TDI 150 poljski reli šampion Miko Marczyk uspio je postaviti svjetski rekord u prevaljenim kilometrima s jednim punim (standardnim) rezervoarom.


Marczyk je u auto sjeo u Poljskoj odvezao se do Pariza i nazad, prevalivši nevjerojatnih 2.831 kilometara s jednim rezervoarom. Škoda Superb je na tom putu trošila u prosjeku jednako nestvarnih 2,61 litru dizale na sto kilometara.





Pripreme su trajale dugo, Marczyk je prevalio 20 tisuća kilometara sa Superbom da ga dobro upozna i procijeni kojom se brzinom najbolje kretati kako bi se oborio ovaj rekord.


Zaključio je da je brzina od 80 km/h idealna u odnosu brzina/potrošnja. Koliki je to bio psihički izazov za jednog relly vozača koji voli stisnuti do daske, drugo je pitanje.


Vozač je priznao da je koristio sitne trikove što je mogao kako bi poboljšao rezultat, odnosno smanjio potrošnju, uključujući tu i zavjetrine iza kamiona gdje god je za to bilo prilike.


Tu treba uključiti i dvije jedine preinake na serijskom automobilu, auto je malo spušten uz pomoć Sportline amortizera, i gume na njemu nisu bile standardne već premium gume s malim otporom na površinu. Sve ostalo na automobilu je bilo onako kako je bilo kad je sišao s proizvodne trake. Također, nije korišteno posebno gorivo već standardni eurodizel.