HTZ I NOVI LIST

Zahvaljujući akciji Najiznajmljivači – slava naše naj Vile Covri stigla do Australije

Edi Prodan

Foto: EDI PRODAN

Foto: EDI PRODAN

Ponosni smo na njihov uspjeh jer potvrđuje smisao, razlog, misiju i viziju naše akcije



Prigodom najnovije izborne godine, nove potrage u Najiznajmljivaču za najboljom turističkom kućom za odmor odnosno vilom, apartmanom ili sobom koju pod potporom Ministarstva turizma i sporta te Hrvatske turističke zajednice već niz godina provodi Novi list, a na kojeg se još stignete prijaviti, javili smo se prvim laureatima – Nataši Kraljević iz Brtonigle čija je Villa Covri te 2019. godine izabrana za najbolju, potom Riječaninu Deanu Alpezi koji je do trona stigao zahvaljujući Teatru Suite & Rooms i najboljim sobama te Dinu Bakiću koji u najužoj urbanoj jezgri Splita, u Ulici sv. Klare, ima apartman Monvi Luxury Suites, što je suvereno pobijedio u toj kategoriji.


– Iako u Istri, pa tako i na našem području raste velik broj turističkih objekata, s plasmanom naše Vile Covri nemamo baš nikakvih problema. Bilo ih je i u vrijeme korone, dok ova sezona iskazuje mogućnost biti jako uspješnom, ako ne i najuspješnijom. A kad se već prisjećamo vremena kad smo postali najboljom hrvatskom vilom, moram s ponosom istaknuti da se nakon toga, publicitetom koji su taj čin i ta nagrada izazvali, naša vila našla u središtu zanimanja i talijanske javnosti, ističe nam Nataša Kraljević, suvlasnica Vile Covri.


Villa s knjigom


Konkretno, privučeni reportažom, o vili je iscrpno pisao i La Voce del Popolo, publicirana je u Novom listu te Glasu Istre, obitelji Kraljević su se javili i talijanski novinari i publicist. Zahvaljujući i inicijativama Tulia Covre, kao i njegovog sina Giannija, nasljedniku talijanskih vlasnika kuće koji su je dolaskom Jugoslavije morali napustiti 1946. godine, najagilniji su u svemu bili iz Associazione Delle Comuni Istriane, udruzi koja okuplja esule i vodstva njihovih općina u egzilu.


Nataša Kraljević




– Knjiga naslovljena jednostavno Villa Covri izašla je 2021. godine, autorica je Gabriella Zubelli, a na više od 120 stranica predstavljena je povijest jedne istarske obitelji, ali i brojnih mijena što su u zadnjem stoljeću zadesile ove naše prostore, pojašnjava nam Kraljević.


Ali to nije sve. Villa Covri ne samo da je sa svojom unikatnom pričom prešla granice Hrvatske, prešla je ona i granice kontinenta na kojem se nalazi da bi privukla pažnju tisuća i tisuća slušatelja radioprograma u Sidneyju na krajnjem istoku Australije.


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Villa Covri (@villacovri)



– Australija je, kako je poznato, dominantno useljenički kontinent. I tamo je nemali broj ljudi koji su nekad živjeli u Istri tako da smo telefonskim i radijskim putem bili gosti i u tom jako udaljenom dijelu svijeta. I oni su bili privučeni mnoštvom tekstova o našoj nagradi u vašoj akciji, a ne trebam vam ni pojašnjavati kako je kod nas u međuvremenu bilo gostiju od Koreje do SAD-a, kako se o nama pisalo na nizu kontinenata, istaknula nam je zadovoljna Nataša.


Da, Villa Covri je uistinu unikatna pojava. Ima sjajnu priču koja seže nekoliko stoljeća u prošlost, beskrajno odgovornu i zanimljivu obnovu koju potpisuje arhitekt Boris Ružić, sjajne domaćine – brata i sestru Kraljević, Natašu i Nenada koji ne samo da istinski žive turizam, oni istinski žive sam objekt koji iznajmljuju i svakako našu nagradu u kojoj je proglašena najboljom vilom u Hrvatskoj 2019. godine. Nije onda ni slučajno da je dobila i svoju knjigu.


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Villa Covri (@villacovri)



Ne neki PR uradak, nego onu literarni rad talijanske autorice. Baš kao što nije slučajno da je puna čitave godine. Svakako, ona bi morala biti i putokaz istarskim planerima prostora i turističkog razvoja žele li imati na tom području uravnoteženu budućnost. Ne bi stoga čudilo ni da dobije i svoj dokumentarac, da naprosto postane ono što smo mi u stručno-ocjenjivačkom obilasku odmah osjetili: mnogo, mnogo više od luksuzne kuće za odmor.


Rast turističke Rijeke


Zadnjih se dana o Rijeci i njezinom turizmu piše u pohvalnim tonovima. Posebni se ističe porast broja noćenja, a u stručnijim novinskim uradcima možemo pronaći i podatak kako se zadnjih nekoliko godina udvostručio i broj hotelskih postelja. Velika zasluga za to ide Hiltonu čiji se hotel nalazi na krajnjem zapadu područja grada Rijeke, ali i – Teatru Suite & Rooms. Riječ je o iznimno luksuznim sobama smještenim u jednom od najljepših predjela Rijeke, onom koji spaja kazalište HNK Ivana pl. Zajca, tržnicu, Rivu, samo dakle središte urbanog izrastanja Rijeke.


Dean Alpeza, Foto: Mateo Levak


– Poslujemo jako dobro, puni smo uglavnom čitave godine, no imamo i čitav niz ideja i prijedloga kako sve zajedno učiniti još i boljim. Morali bismo se naime širiti, jer zanimanje za smještajem poput našeg je veliko, ali bilo bi nam itekako drago da riječka zračna luka dobije čitav niz novih linija i poveznica s europskim gradovima. Naši su gosti i oni što dolaze automobilima, no prvenstveno ipak turisti koji zračnim putem stižu u naš grad, objašnjava nam Dean Alpeza.


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Teatro Suite & Rooms (@teatrosuite)



Potpuno je u pravu jer, baš kao što to pokazuje i statistika, za Rijeku postoji zanimanje, privlačna je turistima. Ono što joj nedostaje, posebno ako je riječ o gostima kakvi preferiraju objekte poput Teatra, jest znatno kvalitetnija i dinamičnija gastroscena.


– Voljeli bismo se proširiti na istom mjestu, zauzeti još jedan kat jer promet u sobama koje iznajmljujemo pokazuje isplativost takvog ulaganja. Pregovaramo, nadamo se kako će sve završiti s uspjehom, bilo bi to dobro kako za sam grad, tako i za daljnji rast turističke Rijeke. Držim također da je upravo zbog pozicije na kojoj se nalazimo, ovog našeg okruženja, potrebno i jačanje restoranske scene. Sve je to dio turističke priče kojoj Rijeka stremi, pomaci su evidentni i nema razloga da se ne nastavi tim smjerom, pojašnjava nam Alpeza.


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Teatro Suite & Rooms (@teatrosuite)



I na kraju našeg druženja s prvim laureatima Najiznajmljivača, Splićanin Dino Bakić. U vrijeme pobjede, dobivanja nagrade za najbolji apartman, bio je student, a većinu posla obavljala je mama Branka.


– Mnogo se toga dogodilo ove tri godine. Kao prvo, više nisam student, diplomirao sam arhitekturu, no nisam se zaposlio u struci. Barem ne za sada jer želja mi je napredovati u turističkom poslovanju. Uostalom i sami ste isticali kako je naziv akcije i važan dio njezinog sadržaja tako da je u svemu jako značajan i iznajmljivač, pojašnjava nam arhitekt Bakić.


Od Splita do Rogoznice


Uspjeh s apartmanom Monvi Luxury Suites nagnao je Dina i na širenje poslovanja. I to ne samo u Splitu, nego i u njegovoj široj okolici, točnije na samom obalnom dodiru Splitsko-dalmatinske i Šibensko-kninske županije.


– S obzirom na to da posjedujemo manju kuću u Rogoznici, mjestu između Marine i Primoštena, krenuli smo u njezino uređenje. Riječ je o idiličnom dijelu obale, vrlo razvedenom, a želja nam je pokazati našim gostima i raznolikost ponude. Ne samo urbana Dalmacija, ne samo Split ili Dubrovnik, nego i mala mjesta koja odašilju posebno lijepu sliku našeg kraja, pojašnjava nam Bakić.


Dino Bakić


I kod njega je sve u najboljem redu. Iznajmljenost je odlična, u ovom trenutku nemoguće je unajmiti taj prekrasan splitski apartman sve do sredine listopada.


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Monvi Luxury Suites (@monvi_luxury_suites)



– Ovih dana nas turističke iznajmljivače u Splitu većina povezuje s festivalom Ultra. Ne, mi u te dane ne nudimo smještaj, okrenuti smo sasvim drukčijoj publici, želimo razvijati vrhunski urbani turizam. Koji će, kako sam istaknuo, dogodine biti nadopunjen i idilom Rogoznice. Želim da mi turizam bude dugogodišnja preokupacija, ne tek mogućnost za povremenu zaradu, pojašnjava nam Bakić.


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Monvi Luxury Suites (@monvi_luxury_suites)



I on, kao i svi prije predstavljeni pobjednici u našem Najiznajmljivaču, primjerom pokazuju kako je turizam – cjelogodišnji posao. Kako se iznajmljuje između 250 i 300 dana.


Kako sezona ne smije nikako trajati samo u srpnju i kolovozu, kako Istra, Kvarner, Rijeka, Split i Dalmacija imaju itekakve adute i u svim ostalim mjesecima u godini. S druge strane, ponosni smo na njihov uspjeh jer potvrđuje on i smisao, razlog, misiju i viziju naše akcije.


Poticanje izvrsnosti na cjelokupnom hrvatskom teritoriju i dokazivanje kako visoka kvaliteta, autohtonost i iznad svega smisao iznajmljivača za bavljenje turizmom pokazuju kako se od te grane hrvatskog gospodarstva može i mora raditi i zarađivati čitave godine.