Uskok je, ne navodeći identitete, izvijestio kako se Tomašić tereti da je kao načelnik Općine Smokvica na otoku Koručuli, od 27. listopada 2017. do 13. svibnja 2024., sukladno dogovoru s Kriletićem pribavio njegovoj tvrtki iz Splita znatnu imovinsku korist na štetu općine.


Tužiteljstvo je preciziralo da je općina na temelju pravomoćne građevinske dozvole za građenje Muzeja zlata i srebra te uređenja glavnog mjesnog trga Smokvice, ugovora o partnerstvu s Dubrovačko-neretvanskom županijom te ugovora Dubrovačko-neretvanske županije kao korisnika, odabralo u postupku javne nabave Kriletićevu tvrtku kao najpovoljnijeg ponuđača s najnižom cijenom.




Posao je, naglašava Uskok, temeljen i na ugovoru općine s Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova Europske unije i Središnjom agencijom za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske nije (SAFU) o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt „Ruralna poučna, kulturno-etnografska turistička atrakcija“.


Zatim je Tomašić u ime općine zaključio s Kriletićevom tvrtkom ugovor o izvođenju građevinskih i obrtničkih radova za izgradnju muzeja i uređenja mjesnog trga kojim je ugovorena fiksna cijena radova, materijala i strojeva. Jednako tako je ugovoreno da u slučaju promijenjenih okolnosti izvođač nema pravo na povećanje ugovorenih jediničnih cijena, dodaje Uskok.


Potom je Tomašić, a nakon što je Kriletićeva tvrtka uvedena u posao te je utvrđeno da je potrebno izvesti radove koji se nisu mogli predvidjeti glavnim projektom, tijekom 2018. i 2019. godine s Kriletićem zaključio više aneksa navedenog ugovora kojima su ugovoreni dodatni, naknadni i nepredviđeni radovi.


Pritom su, nastavlja Uskok, ugovorene cijene veće od onih iz ugovorenog troškovnika i građevinske knjige, s time da je Tomašić po obavljenim radovima nalagao njihovo plaćanje.


Uz to, Tomašić pritom nije SAFU-u kao nadzornom tijelu dostavljao dokumentaciju kojom bi potvrdio opravdanost tih vantroškovničkih radova niti je od Kriletića tražio dostavu pravovremenog jamstva izvođača za uredno ispunjenje radova, kao ni očitovanja nadzornog inženjera o tim radovima.


Zbog navedenog je SAFU dio tih radova u iznosu od najmanje 351.211 eura utvrdila neprihvatljivim za financiranje odnosno Općini Smokvica odbila kao neprihvatljiv trošak.


Također je Kriletićevoj tvrtki zbog neispunjenja uvjeta za dovršetak objekta i pristupanja tehničkom pregledu produljen rok građenja do 1. travnja 2020., iako su obojica znali da općina nije ishodila izmjenu i dopunu pravomoćne građevinske dozvole te su sačinili i potpisali zapisnik o primopredaji svih ugovorenih radova kao da je tvrtka do tada izvršila sve ugovorene radove.


Tako je Tomašić, prije izdane izmjene i dopune građevinske dozvole i tehničkog pregleda građevine, isplatio Kriletićevoj tvrtki najmanje 209.548 eura, čime joj je pribavio korist u iznosu tako plaćenih radova, od kojih su neki izvršeni na zemljištu koje nije vlasništvo općine.