Mont-de-Marsan

U čuvenoj francuskoj bazi počela obuka inženjera HRZ-a za rad na Rafaleima, objavljene fotografije

Portal Novi list

Foto Ministarstvo obrane Francuske

Foto Ministarstvo obrane Francuske

Piloti HRZ-a u Francusku na obuku stižu početkom 2023. godine, a prvi Rafalei sletit će u Hrvatsku početkom 2024. godine



U Francuskoj je započela obuka zrakoplovnih tehničara i inženjera Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ) za rad na višenamjenskim borbenim avionima Rafale.


Baza Mont-de-Marsan, u kojoj se odvija obuka, nosi naziv po pukovniku Constantinu Rozanoffu, jednom od pionira francuskog mlaznog zrakoplovstva, a ujedno je sjedište Normandie-Niemen, jedne od najslavnijih savezničkih eskadrila iz Drugog svjetskog rata, o kojoj je snimljeno nekoliko igranih filmova.


Foto Ministarstvo obrane Francuske




Podsjetimo, prvi primjerci Rafalea trebali bi stići u Hrvatsku početkom 2024. godine, piše Večernji.


Obuka tehničara i inženjera potrajat će 15-ak mjeseci u vojnoj bazi francuskih Zračnih i svemirskih snaga Mont-de-Marsan, na jugozapadu Francuske, u Akvitaniji. Duže je to nego što će trajati obuka za pilote HRZ-a, koji u Francusku na obuku stižu početkom 2023. godine.


Foto Ministarstvo obrane Francuske


Ova i vojna u Saint-Dizier et de Cognac koja je smještena između Pariza i Strasbourga, bit će domaćini za obuku hrvatskim tehničarima i pilotima.


Tijekom 2023. takvu obuku u Francuskoj proći će povelika grupa od gotovo 100 tehničara, inženjera i pilota. Pred kraj 2023. naši će piloti preuzeti prvu grupu Rafalea i ostati još jedno vrijeme u Francuskoj na dodatnoj obuci zajedno s francuskim pilotima.



Nakon toga, kako je planirano, prvih osam Rafalea preletjet će s našim pilotima početkom 2024. iz Francuske u Hrvatsku, a naredne 2025. na isti način će u Hrvatsku stići i preostala četiri zrakoplova.


Do tada MORH mora još izgraditi i dograditi potrebnu infrastrukturu u vojnoj bazi na zagrebačkom Plesu, za gradnju čega se uskoro objavljuje i javni natječaj.



Treba sagraditi glavni veliki klimatizirani hangar, dodatne, kako u žargonu piloti kažu “staje”, poluotvorenog tipa, te dograditi prostor za pilote i francuske tehničare, inženjere i pilote koji će našima pružati potporu u Zagrebu još tri godine po dolasku eskadrile.


Na Plesu će biti sagrađen i posebni objekt u kojem će biti simulator letenja, a stajanka za avione dobit će novi posebni sloj asfalta. U izgradnji svega će sudjelovati i inženjerske postrojbe MORH-a, piše Večernji list.