Nova neuralgična točka

Pirati iz Gvinejskog zaljeva napali dva tankera u razmaku od samo 24 sata

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Prema Međunarodnom pomorskom zavodu Međunarodne trgovačke komore zabilježen je porast broja otmica od 40 posto u Gvinejskom zaljevu 2020. u odnosu na 2019.



Iako se o tome u posljednje vrijeme ne priča mnogo, morsko piratstvo nije iščezlo. 2019. godina zabilježila je najmanji broj napada u 21. stoljeću, no u 2020. zabilježen je rast od 24 posto. Nakon dugih godina kad je pažnja bila usmjerena na Adenski zaljev između Somalije i južne obale Arabije, čini se da je nova neuralgična točka Gvinejski zaljev s druge strane Afrike na Atlantiku.


Naime, prema napisu The Maritime Executive , tamo su se ovaj tjedan u rasponu od 24 sata dogodila dva gusarska napada na tankere. Prvi napad dogodio se kod Malaba, Ekvatorijalna Gvineja na tanker Methane Princess koji plovi pod zastavom Maršalskih otoka. Pirati su uspjeli doći na brod i zarobiti jednog člana posade kao taoca. Brod je uspio natovariti teret, ali je ostao usidren kad se napad dogodio.


Detalji o drugom napadu nisu poznati, ali se zna da je PTI Nile, tanker 50 000 tona nosivosti koji plovi pod hongkonškom zastavom, napadnut u noći sa 17. na 18. listopada 115 nautičkih milja od Lomea u Togou. Izgleda da je piratski brod primijećen na vrijeme, PTI Nil je izveo manevar izbjegavanja i uspio poslati poziv u pomoć. Prema raspoloživim informacijama, posada se uspjela sakriti na sigurno mjesto na velikom brodu, brod obalne straže Togoa se ubrzo pojavio, pa su pirati bili prisiljeni napustiti brod.




Dva napada u istom danu naglašavaju porast broja piratskih incidenata u Gvinejskom zaljevu. Prema Međunarodnom pomorskom zavodu Međunarodne trgovačke komore zabilježen je porast broja otmica od 40 posto u Gvinejskom zaljevu 2020. u odnosu na 2019. Njihovi podaci o piratskoj aktivnosti u 2020. otkrivaju da se 95 posto globalnih otmica odvijao upravo u tom području. Izvještaj kaže da pirati naoružani oružjem i noževima otimaju veće skupine pomoraca na većim udaljenostima od zapadnoafričke obale. Međunarodni pomorski zavod upozorava da su gusarske bande na tom području “dobro organizirane i ciljaju sve vrste plovila.”


Koliko je piratstvo problem za brodski prijevoz govore statistički podatak da je na početku ovog milenija, u godinama procvata piratstva u Adenskom zaljevu brodski prijevoznici gubili između 900 milijuna i 3,3 milijarde dolara.