Obnova voznog parka

Nakon 34 godine vladavine nelijepih poštanskih kombija US Postal predstavio nove. Još ružnije

T.I.

Koliko je Grumman bilo pouzdano vozilo sugerira i činjenica da je 2009. njihov predviđeni radni vijek bio 30 godina, s tim da je većina na cesti preživjela 27 godina. Svi modeli proizvedeni su u razdoblju od 1987. do 1994. godine



US Postal Service, odnosno nacionalna američka poštanska kompanija godinama je na cestama bila prepoznatljiva po Grumman LLV kombijima posebno dizajniranim baš za isporuku pošte.


Koliko je to bilo pouzdano vozilo sugerira i činjenica da je 2009. njihov predviđeni radni vijek bio 30 godina, s tim da je većina na cesti preživjela 27 godina. Svi modeli proizvedeni su u razdoblju od 1987. do 1994. godine. Došlo je vrijeme za obnovu voznog parka.


Nakon godina traženja dostojne zamjene za Grummanova vozila, US Postal se odlučio potpisati ugovor s tvrtkom Oshkosh Defense iz Wisconsina koja već 104 godina izrađuje specijalna vozila, nikad za otvoreno tržište, uglavnom za vojne potrebe, vozila za aerodrome i druga vozila izvan uobičajenih gabarita. Vrijednost ugovora procjenjuje se na 5,7 milijardi dolara u desetgodišnjem razdoblju, i Oshkosh će u prvoj tranši dobiti 482 milijuna dolara avansa za isporuku od mogućih 50 do 165 tisuća vozila u ugovornom periodu.




Druga tvrtka u uskom izboru za nova dostavna vozila bila je Workforce. Nakon što je prije tri dana bilo jasno da su ispali iz igre, dionica im je izgubila u 48 sati gotovo 60 posto vrijednosti, odnosno sveukupno je vrijednost tvrtke pala za 2 milijarde dolara.

Foto galerija: Oshkosh US Postal kombi



Kao što primjećuje Motortrend, novo vozilo po prvim slikama neće biti lijepo, kao što nije bio lijep na Grumman na koji su se Amerikanci odavno navikli. Ali, po tom pitanju imat će jednu prednost. I bez gledanja na oznaku US Postala na karoseriji iz velike daljine bit će nepogrešivo jasno da dolazi vozilo pošte. Nadalje, vizualna  privlačnost vozila za američku poštu nije na popisu prioriteta američke pošte, već njegova funkcionalnost.


Za razliku od sad već jako zastarjelog Grummana, Oshkosh sadrži sustav kamera s pogledom od 360 stupnjeva, kontrolu proklizavanja, zračni jastuk, sustave za izbjegavanje sudara sprijeda i straga s automatskim kočenjem, nadgledanjem mrtvog kuta i klima uređajem.


I ono najvažnije, iako se u deset godina predviđene proizvodnje US Postal nije odrekao motora s unutarnjim sagorijevanjem, ovi kombiji će imati i varijantu na električni pogon. Za pretpostaviti je da će se odnos benzinskih i elektro motora ugrađenih u poštanske kombije prilagođavati situaciji u auto-industriji u narednih deset godina.