HTZ NA ESCALE À SÈTE 2024

Snažan interes Francuza za Hrvatsku potaknuo uvođenje sedam novih avio linija – ni jedna za Rijeku i Pulu

Edi Prodan

Photo Andrina Luic

Photo Andrina Luic

Snažan interes Francuza za Hrvatsku potaknuo uvođenje sedam novih avio linija



Predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Francuskoj sudjeluje na Festivalu maritimne baštine Escale à Sète, najznačajnijem mediteranskom pomorskom festivalu koji se održava od 26. ožujka do 2. travnja u francuskoj Oksitaniji. Riječ je o događanju koje u najvećoj mediteranskoj ribarskoj luci Sète, mjestu s niti 45 tisuća stanovnika, privuče oko pola milijuna zaljubljenika u more i brodove te više od 130 tradicijskih brodova i velikih jedrenjaka. Festival se tradicionalno od 2010. godine održava svake dvije godine pod pokroviteljstvom UNESCO-a.


Predstavljanje hrvatske turističke ponude na ovogodišnjem izdanju Festivala odlično je upotpunilo Hrvatsko maritimno selo u okviru kojeg su organizirane brojne radionice o izradi tradicionalnih hrvatskih brodova i predstavljeni zanati vezani uz brodogradnju, kao i izložba Hrvatska domovina mora autora Andrine Luić, Boška Lučeva i Vislava Torrea, ribarski gastro kutak, hrvatska i otočka narodna nošnja te klapska pjesma. Predstavljanje na Festivalu uz Hrvatsku turističku zajednicu, predvodi Udruga za promicanje maritimne i nautičke baštine Cronaves iz Splita, Udruga Palagruža iz Komiže, Interpretacijski centar maritimne baštine DUBoak iz Malinske, Geopark Viški arhipelag te Alternatura iz Komiže te brojni volonteri.


Za francuske novinare i turističke agente organizirana je vožnja kanalom hrvatskim tradicionalnim brodicama Falkušama s ciljem upoznavanja domaće maritimne baštine kao još jednog oblika turističke promocije zemlje.




– Francuzi su jedna od najvećih pomorskih nacija i veliki zaljubljenici u more te im je Hrvatska vrlo zanimljiva odmorišna destinacija. Naša izuzetno bogata maritimna baština odličan je motiv za nove dolaske Francuza u predstojećem razdoblju, što potvrđuje i snažan interes brojnih posjetitelja već prvog dana Festivala, izjavila je direktorica Predstavništva HTZ-a u Francuskoj Danijela Mihalić Đurica, dodavši kako veliko zanimanje za dolaske Francuza u Hrvatsku pokazuju i ovogodišnje najave o uvođenju čak sedam novih direktnih zračnih linija koje povezuju Paris i Lille s Dubrovnikom, Marseille sa Zagrebom, Lyon i Toulouse sa Zadrom te Nantes i i Strasbourg sa Splitom. Na žalost, opet se ponavlja situacija u kojoj bez novih iskoraka ostaju zračne luke u Rijeci i Puli.


Vesele pak rezultati koje Hrvatska ostvaruje na tržištu Francuske s kojega je lani ostvareno 577 tisuća dolazaka i gotovo 2 milijuna noćenja – u odnosu na 2022. rast je to od devet posto u dolascima i četiri u noćenjima.


Ono što je posebno značajno kod francuskih turista, među najboljim su potrošačima u Hrvatskoj s dnevnom potrošnjom većom od 200 eura te naglašeno preferiraju pred i posezonu.


 



Za francuske novinare i turističke agente organizirana je vožnja kanalom hrvatskim tradicionalnim brodicama Falkušama s ciljem upoznavanja domaće maritimne baštine kao još jednog oblika turističke promocije zemlje.


„Francuzi su jedna od najvećih pomorskih nacija i veliki zaljubljenici u more te im je Hrvatska vrlo zanimljiva odmorišna destinacija. Naša izuzetno bogata maritimna baština odličan je motiv za nove dolaske Francuza u predstojećem razdoblju, što potvrđuje i snažan interes brojnih posjetitelja već prvog dana Festivala“, izjavila je direktorica Predstavništva HTZ-a u Francuskoj Danijela Mihalić Đurica, dodavši kako veliko zanimanje za dolaske Francuza u Hrvatsku pokazuju i ovogodišnje najave o uvođenju čak sedam novih direktnih zračnih linija (Paris/Beauvais – Dubrovnik, Marseille – Zagreb, Lyon – Zadar, Toulouse – Zadar, Nantes – Split, Strasbourg – Split i Lille – Dubrovnik).


Važnost nastupa hrvatskih predstavnika u francuskom gradu Sète dodatno potvrđuju i rezultati koje naša zemlja ostvaruje na tržištu Francuske s kojega je lani ostvareno 577 tisuća dolazaka i gotovo 2 milijuna noćenja, što u odnosu na 2022. predstavlja rast od +9 u dolascima i +4 u noćenjima.


Koliki je značaj ovog emitivnog tržišta govori i posljednje TOMAS istraživanje prema kojemu su Francuzi među najboljim potrošačima u Hrvatskoj s dnevnom potrošnjom većom od 200 eura po osobi te gosti koji u izuzetno velikom broju Hrvatsku posjećuju u razdobljima pred i posezone.