PAPRENE CIJENE

Skupi Katar za većinu je navijača nedostižan san. Evo što sve morate znati ako uopće pomišljate na odlazak

Alenka Juričić Bukarica

Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

Čarteri su oko 5.000 eura bez ulaznica, ali snalažljiviji navijači su se na vrijeme uspjeli organizirati, te će putovati nekim low-cost kompanijama u susjedne zemlje, ističe Tomislav Fain, čelnik UHPA-e



RIJEKA – Odlazak na Svjetsko prvenstvo u nogometu ovaj put za navijače je prilično papren i za mnoge nedostižan san. Naime, dok je Rusija u kojoj je Svjetsko prvenstvo bilo 2018. bila ipak znatno dostupnija i što se cijena, a i same organizacije dolaska tiče, Katar je ipak druga priča. Zarada agencija će s ovim sportskim događanjem biti prilično tanja, prema procjenama i nekoliko desetaka milijuna kuna. Katar, osim što je dosta udaljen, ima i mali broj smještajnih kapaciteta, pa su cijene otišle u nebo, a zanimljiv je detalj kako se u moru pred Katarom za vrijeme sportske ludnice planira usidriti niz kruzera koji će nadomjestiti nedostatak smještaja na kopnu.


Razne opcije


Govoreći o tome kakav je interes hrvatskih navijača za odlazak na Svjetsko nogometno prvenstvo, Tomislav Fain, predsjednik Udruženja hrvatskih putničkih agencija (UHPA), kazao je kako je riječ o daljoj destinaciji, pa određeni interes postoji, ali ne koliki bi bio da se Prvenstvo održava negdje u Europi.


– Moramo biti svjesni i cijena i skupoće i svega onoga što predstavlja Svjetsko nogometno prvenstvo u Kataru. Postoje organizirani čarteri koji koštaju oko 5.000 eura bez ulaznica i sigurno da su to veliki iznosi. Ali snalažljiviji navijači su se na vrijeme uspjeli organizirati, te će putovati nekim low-cost kompanijama u susjedne zemlje pa će se onda iz njih prebacivati u Katar. Tko voli nogomet, sigurno će odvojiti određeni novac, jer, jasno, ne može se ni na jedno Svjetsko prvenstvo, pa makar bilo i u Europi, ići bez određenog budžeta. A kamoli za Katar, kazao je Fain. Pojasnio je kako ima ljudi koji su se jednostavno pripremili i planiraju letjeti preko Budimpešte, Beča, Sarajeva, Italije… Sa svih mogućih destinacija, pa onda lete za Dubai, Abu Dhabi, dakle, zračne luke u zemljama u okruženju i odatle onda planiraju kako letjeti prema Dohi.


REUTERS/John Sibley




Pojasnio je kako je u jednom trenutku sam Katar imao poprilično visoke cijene, ali kako se prvenstvo približavalo, interes nije bio kao što su očekivali, pa su morali ići na njihovo koliko-toliko smanjenje.


– Dakle, ima raznih opcija kako će navijači do Katara, no teško mi je procijeniti o kojim će se brojkama raditi. Znamo, međutim, i da našu reprezentaciju prate i bodre i naši ljudi koji žive u drugim zemljama, SAD-u, Kanadi, Australiji, po Europi, i sigurno da će i dio njih željeti prisustvovati utakmicama naše reprezentacije i neće propustiti ovu priliku, dodao je Fain.


Kompletni program


Ban tours, službena agencija Hrvatskog nogometnog saveza, za Katar je organizirala tri programa u suradnji s Qatar Airwaysom. Prva dva su, doznajemo, rasprodana, a na trećem ima još manje od 20 mjesta. Ova agencija već dugo radi na aranžmanima vezanima za sportska događanja, tako da, kažu u Ban toursu, postoji segment dugogodišnjih klijenata koji prate ovakva događanja i ciljano odlaze na njih. No, ako reprezentacija počne pobjeđivati, to će biti trenutak kada će krenuti pojačana potražnja za putovanjima u Katar.


– Za Rusiju smo doživjeli da su ljudi uplaćivali »maltene« na slijepo, samo da budu prvi na listi ukoliko se organizira dodatni let. Isto tako, zanimljivo, ali nama je grupni segment sada za Katar čak i puno bolji nego za prvenstvo u Rusiji. Tada su navijači očito išli više i u vlastitom aranžmanu, kazali su nam u ovoj agenciji koja je ponudila kompletna putovanja od šest dana s obzirom na to da se radi o udaljenoj destinaciji, dok se za Rusiju većina agencija ustvari oslanjala na klasičan jednodnevni čarter. Katar je, reći će u Ban toursu, ipak potpuno drukčiji proizvod upravo zbog svoje udaljenosti, zbog čega su nogometni dio povezali u cjelovit šestodnevni program kroz koji će i upoznati kulturu ovog bliskoistočnog emirata.


REUTERS/Amr Abdallah Dalsh


Goran Šprem, direktor sporta u agenciji Uniline, koja je također ponudila aranžmane za Katar, kazao je kako je interes puno manji nego za prijašnja prvenstva.


– Interesa ima, međutim, sama realizacija puno je manja, i puno manje će ljudi ove godine ići u Katar na Svjetsko nogometno prvenstvo. Malo je problematično i to što se radi o zimskom periodu, a znamo da su u pravilu ovakva sportska događanja bila tijekom ljetnih mjeseci, i to je sigurno utjecalo. Interesa ima, nije da ne, ali ne u količinama kakve su bile prijašnjih godina. Ja vjerujem, ako hrvatska reprezentacija odradi dobar rezultat, da će interes sukladno tome rasti, međutim, dosad je realizacija bila puno manja od očekivanja i onoga što je bilo dosad kod ovakvih sportskih događanja, kazao je Šprem.


Sve u svemu, Perzijski zaljev ipak je teže dostižan za hrvatske navijače nego što je to bila Rusija.


U Dohi i do 1.300 letova dnevno


Nogometni spektakl u Kataru velika je prilika za promoviranje prema svijetu, pogotovo prema Europi, a njihova zračna luka u Dohi postala je i jedan od najjačih centara za putovanja iz Europe prema Dalekom istoku. Smatra se da će za vrijeme Svjetskog prvenstva u Kataru biti i do 1.300 letova dnevno.