
Novi projekt omogućit će opskrbu brodova električnom energijom s obale
povezane vijesti
Lučka uprava Rijeka, s koncesionarima i drugim tvrtkama povezanima s riječkim prometnim pravcem, predstavila je tijekom ovog tjedna riječku luku u Münchenu, na Transport logistic 2025, jednom od najvećih svjetskih sajmova logistike, mobilnosti, IT-a i upravljanja opskrbnim lancima.
Ove godine na sajmu je predstavljen strateški prometni značaj Riječkog prometnog pravca i luke Rijeka. Ovo je prvi put da Lučka uprava Rijeka predstavlja riječki prometni pravac na tri TEN-T koridora: Mediteranskom, Baltičko more – Jadransko more te Zapadni Balkan – Istočni Mediteran, čime se dodatno osnažuje integracija pravca u europsku prometnu i gospodarsku mrežu.
Duboko more
Naglašena je ekološka transformacija riječke luke kroz brojne projekte od kojih se najviše ističe projekt »Unapređenje infrastrukture luke Rijeka – Opskrba brodova električnom energijom s kopna« koji će omogućiti opskrbu brodova električnom energijom s obale na kontejnerskim terminalima Adriatic Gate i Rijeka Gateway čime će Rijeka postati jedna od prvih luka u Europi koja primjenjuje ovu tehnologiju na oba svoja kontejnerska terminala.
Svi suizlagači predstavili su svoje usluge, razvojne projekte, a tijekom sajma održali su niz poslovnih međunarodnih sastanaka, potvrđujući sve veću prepoznatljivost i konkurentnost riječkog prometnog pravca na europskom tržištu.
Prilikom obilježavanja Dana riječke luke na sajmu, ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa govorio je u prvom redu o rastućem značaju luke na međunarodnom pomorskom tržištu, kao i o brojnim ostvarenim projektima i onima koje Lučka uprava i koncesionari imaju u planu.
– Prirodno smo luka s dubokim morem i izvrsnim prometnim položajem u sjevernom Jadranu koja se intenzivno razvija u održivu luku. Europa nas je prepoznala i krajem 2023. godine donijela povijesnu odluku za riječku luku i cijeli prometni sustav Hrvatske. Sada smo na tri TEN-T koridora: na Mediteranskom koridoru i još dva: Baltičko more – Jadransko more i Zapadni Balkan – Istočni Mediteran. Bez dileme to Rijeku i cijelu Hrvatsku dublje uključuje u prometni i gospodarski sustav Europske unije i otvara nove mogućnosti ulaganja iz EU izvora: u željeznicu, ceste i lučku infrastrukturu. Što to konkretno znači za riječki lučki sustav najbolje govori činjenica da smo zahvaljujući poziciji na jednom koridoru osigurali sufinanciranje bespovratnim sredstvima iz programa CEF i CEF 2 za devet infrastrukturnih projekata ukupne vrijednosti 151,9 milijuna eura, rekao je Vukorepa.
Peter Corfitsen, predsjednik uprave Rijeka Gatewaya, koncesionara kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, kaže da je sudjelovanje na jednom od najvećih svjetskih sajmova logistike u Münchenu za Rijeka Gateway izuzetna prilika da se, zajedno s Lučkom upravom Rijeka i našim regionalnim partnerima, predstavi kao ključna točka povezivanja Hrvatske i regije s globalnim tržištima.
– Sajam je okupio vodeće inovatore, stručnjake i klijente iz cijelog svijeta, a mi smo posebno ponosni što smo takvoj publici mogli predstaviti naš pametni terminal, napredne tehnologije koje ga pokreću i viziju razvoja logistike u regiji. Vjerujemo da ovakvi nastupi dodatno jačaju poziciju Rijeke i Rijeke Gateway na logističkoj karti Europe, rekao je Corfitsen.
Najstariji i najveći
Luku Rijeka, najstarijeg i jednog od najvećih koncesionara u riječkoj luci, predstavljao je Marko Mišković, član uprave, koji također kaže kako je Transport logistic bio dobra prilika za kontakte s postojećim i potencijalnim partnerima koju je Luka Rijeka i iskoristila.
– Ovdje su brojni predstavnici tvrtki s kojima već surađujemo i s kojima smo se sastali, a ostvarili smo i brojne kontakte s novim potencijalnim partnerima. Interes za riječku luku je zaista više nego dobar tako da smo izuzetno zadovoljni zajedničkim nastupom na sajmu, rekao je Mišković.
Emmanuel Papagiannakis, direktor AGCT-a, koncesionara na Brajdici, naglasio je rast prometa i rast udjela transporta željeznicom, kao i da je Rijeka vodeća luka za tržišta Srbije i BiH, uza sve veći udio na tržištima srednje Europe, uključujući Mađarsku, Austriju, Slovačku i Češku. Naglasio je razvojne projekte na terminalu, poput prve faze jaružanja, kojom je povećana dubina uz operativnu obalu, te druge faze koja je u pripremi.
– AGCT također dovršava dodatna ulaganja od oko 40 milijuna dolara s dvije nove super post panamax dizalice i dva nova hibridna RTG-a koji stižu sredinom listopada s dodatnom opremom za terminal. Lučka uprava Rijeka radi na pravim projektima, hrvatska vlada u potpunosti ih podržava, posebno potrebu za pravovremenom nadogradnjom željezničke infrastrukture, a AGCT je predan snažnoj budućnosti luke Rijeka, rekao je Papagiannakis.
Proširenje Praškog pristaništa i uređaj za pročišćavanje voda
Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa najavio je set novih velikih infrastrukturnih projekta u pripremi.
– Trenutno imamo tri projekta vrijedna oko 173,4 milijuna eura u proceduri – prijavljeni za sufinanciranje bespovratnim sredstvima iz EU fondova i očekujemo pozitivne odluke iz Bruxellesa do kraja ovog mjeseca. Jedan je uređaj za pročišćavanje otpadnih voda u Raši, drugi je instalacija opreme za čisti prekrcaj žitarica na terminalu za žitarice i treći je proširenje Praškog pristaništa kojim dobivamo novi multifunkcionalni terminal sa ro-ro rampom u lučkom Bazenu Rijeka, rekao je Vukorepa.