Žuti vlak

RegioJet će u Hrvatsku dovesti 100.000 turista

Alenka Juričić Bukarica

Foto Nel Pavletić/Pixsell

Foto Nel Pavletić/Pixsell

U dosadašnjem dijelu sezone prodano je, uključujući i pretprodaju, oko 85.000 karata za sve vlakove za Hrvatsku i iz nje. To je 20.000 karata više nego čitave prošle godine. Većina putnika, njih oko 78 posto je iz Češke, ostatak je iz Slovačke i Mađarske



Poznati žuti vlakovi češkog željezničkog prijevoznika RegioJeta ove su godine počeli voziti mjesec dana prije i dolaze na više odredišta. Prvi prepoznatljivi žuti RegioJetov vlak tako je u Rijeku, a ove godine i Split, stigao već krajem svibnja time otvorivši još jednu sezonu povezivanja Češke i Slovačke s Jadranom.


Lani je ova željeznička linija uvedena prvi put i to u godini kada je pandemija gotovo zaustavila sve turističke tokove te na Jadran dovela oko 60.000 putnika. Lani je RegioJetova linija vozila iz Praga, preko Bratislave i Ljubljane do Rijeke i natrag.


Profitabilno


Unatoč pandemiji, jeftine su se karte i udobno putovanje vlakom ispali kao pogodak te se linija pokazala profitabilnom. Samim time češki ju je željeznički prijevoznik uveo i ove godine, nešto izmijenio rutu te dodao i još jedno odredište – Split.




Izmijenjena je i ruta dolaska pa vlakovi, umjesto preko Ljubljane, ove godine voze preko Budimpešte i Zagreba, a u Ogulinu se vlak dijeli te dio vagona odlazi u Rijeku, a dio u Split. Isto tako, na povratku se vlakovi spajaju u jedan u Ogulinu.


Najave i očekivanja od ove željezničke linije ove su godine velike. O tome kakva je situacija s prodajom karata i koliko Čeha i Slovaka ove godine vlakom stiže u Rijeku i Split, Aleš Ondruj, glasnogovornik RegioJeta, kazao nam je kako su gotovo svi vlakovi na dosadašnjim polascima bili rasprodani.


– Mogu stvarno reći da smo 100 posto zadovoljni s obzirom na tu činjenicu. Inače, dosad smo prodali, uključujući tu i pretprodaju, oko 85.000 karata za sve vlakove za Hrvatsku i iz nje. To je više od 20.000 prodanih karata više nego čitave prošle godine.


Ove godine, naime, očekujemo da ćemo do kraja sezone sve zajedno prevesti oko 100.000 putnika, kazao je Ondruj. Na pitanje koliko putnika dolazi iz Praga, koliko se karata proda u Bratislavi, a koliko u Budimpešti, kazao je kako je većina putnika iz same Češke, njih oko 78 posto, a ostalo se radi o putnicima iz Slovačke i Mađarske.


Ovogodišnjom sezonom svakako su zadovoljni.


– Ova je sezona svakako bolja od lani kada smo i uveli liniju prema Hrvatskoj. Imamo više putnika, vlakovi voze na više destinacija, a imamo i veće prihode. Što se pak tiče, rezervacija za kolovoz i kasnije za rujan, mogu reći kako je kolovoz već sada 85 posto rasprodan te je više karata dostupno za sam kraj kolovoza i rujan, dodao je Ondruj.


Povoljne karte


Inače, i ove su godine karte za RegioJetove vlakove vrlo povoljne pa tako za jednosmjernu kartu za sjedište treba izdvojiti već od 18,90 eura, dok se karta za vagon za spavanje kreće od 30,90 eura.


Riječ je o cijenama do Rijeke, dok su one do Splita od 34,90 eura za sjedište te od 41,90 eura za spavaći vagon. Također se može zakupiti i cijeli vagon za zatvorenu grupu putnika što je dobro jer pruža mogućnost fizičke distance.


Isto tako, i ove je godine RegioJet osigurao i autobusnu povezanost prema drugim destinacijama, i to ovog puta ne samo iz Rijeke već i iz Splita, Gračaca i Ogulina. Tako su svojim putnicima omogućili da jednostavno stignu do čak 56 destinacija na Jadranu. Povezane autobusne linije idu sve do Dubrovnika, ali i do Kotora u Crnoj Gori te Neuma u Bosni i Hercegovini.


Tako je dosad oko trećine putnika koristilo mogućnost da autobusima stignu do drugih odredišta osim Rijeke i Splita.


Zanimljiva veza


U Predstavništvu Hrvatske turističke zajednice u Pragu ovih smo dana doznali kako RegioJet razmatra u idućoj godini joše jednu liniju, i to iz Poljske. U RegioJetu zasad nisu sto posto potvrdili da će krenuti s novom linijom.


– Takva je veza za nas vrlo zanimljiva. O tome razgovaramo s HŽ-om i započeli smo početne pripremne aktivnosti. A odlučit ćemo tijekom jeseni, kazao je Ondruj.


S obzirom na to da se Poljska popela na treće mjesto najjačih emitivnih tržišta iz kojih nam dolaze turisti, odmah iza Njemačke i Slovenije, moguće je kako će i Poljaci osim autom ili avionom na Jadran ipak nagodinu i vlakom.


Željeznička linija do Praga prema najavi u funkciji će biti do kraja rujna. U svibnju, lipnju i rujnu vlakovi voze tri puta tjedno u obama smjerovima, dok u srpnju, a i sada tijekom kolovoza u Hrvatsku stižu svakog dana.


Radije vlakom u Hrvatsku nego avionom u Španjolsku


Za naš je list početkom sezone Radim Jančura, vlasnik Regiojeta, ukazao na to kako je Hrvatska uvijek bila najpopularnije turističko odredište čeških turista, ali i da je pandemija COVID-a, uz postavljanje RegioJetovih linija, ustvari bila prilika za Hrvatsku da privuče i nove skupine turista, koji u standardnim okolnostima ne bi išli u Hrvatsku.


Novi uvjeti motivirali su ih da lani dođu prvi put u Hrvatsku, a mnogi od njih odlučili su doći ponovo i ove godine umjesto da lete naprimjer u Grčku ili Španjolsku.