
REUTERS
Tunel vrijedan 4.5 milijardi funti financira kompanija za vodovod i trebao bi biti u funkciji iduće godine
povezane vijesti
Londonska Temza postala je poput “otvorene kanalizacije” jer pogoni koji bi se trebali baviti vođenjem tog problema postaju preopterećeni poslom, a više od polovice ne mogu se nositi sa zahtjevima lokalnog stanovništva i tvrtki, stajalo je u analitičkom izvješću objavljenom u britanskom Telegraphu prošle godine.
Jedan je to od razloga zašto se engleska kompanija Tideway odlučila na gradnju “super tunela” koji neće biti specifičan samo po svojoj veličini već i po nevjerojatnom vrtu kojeg ondje planiraju.

REUTERS
“Kao najveći opskrbljivač vodom Ujedinjenog Kraljevstva, naša je odgovornost zaštititi naš glavni izvor vode, rijeku Temzu. To činimo marljivo radeći na poboljšanju vodovodnih i kanalizacijskih mreža diljem Londona i doline Temze da bismo bili sigurni da se mogu nositi sa sadašnjim i budućim zahtjevima.
Jedan od načina na koji želimo zaštititi rijeku je poboljšanjem postojeće mreže kanalizacijskih cijevi uz promicanje zdravog riječnog okoliša, izgradnjom tunela Thames Tideway Tunnel, također poznatog kao i ‘Super kanalizacija'”, stoji na službenim stranicama kompanije.
Izvršni direktor kompanije, Andy Mitchell, za Independent je nedavno, ravno iz sedam metara širokog betonskog tunela, kazao da “nema sumnje” hoće li projekt ispuniti svoj cilj čišćenja rijeke Temze.
“Treba biti jasno da će voda nastaviti teći iz špina, da je neće nedostajati u vodokotlićima i da će se ova rijeka očistiti. Nema sumnje da se projekt neće nastaviti. Ovo je posebno razdoblje, ali tunel će čistiti rijeku i to će imati dugoročne posljedice na zdravlje. Mislim da je to situacija na koju se moramo fokusirati, neovisno o tome što će se dogoditi”, kazao je na komentar o tome da je “nezamislivo” da će financijski problemi kompanije Thames Water krenuti u krivom smjeru.
Na pitanje o tome hoće li projekt s tunelom nastaviti čak i ako Thames Water propadne, odgovorio je: “Siguran sam da hoće.”
Tideway je samostalna kompanija koja se financira od Thames Water i njihovih 15 milijuna korisnika koji plaćaju račun za vodu.

REUTERS
Na samom tunelu radilo je 20 tisuća ljudi kroz osam godina, a sve je koštalo 4.5 milijardi funti i jedan je od najvećih inženjerskih projekata koje je London vidio posljednjih godina jer se proteže na ukupno 25 kilometara od Actona do Becktona.
Da bi proslavili bliženje projekta kraju, Tideway je kreirao umjetne vrtove nazvane “Loo Gardens” unutar tunela da predstavi glavni cilj projekta – čišćenje rijeke i prostor u kojem će priroda bujati.
Tunel je dizajniran da traje 120 godina, ali Mitchell kaže da će biti uporaban čak i nakon dva ili tri stoljeća.
“Sve što se bude događalo, ovisit će o prirodi. Znamo samo da ćemo vidjeti puno zdraviju rijeku sa mladim i starim ribama i sisavcima koji su oduvijek bili ovdje i koji će sada moći napredovati”, dodao je za Independent.