PROPUST

Prva posljedica zatvaranja dijela prometnice Buzet – Ponte Porton: Otkazuje se rally Tisuću kilometara Istre

Edi Prodan

Iako je rekonstrukcija navedene prometnice jako potrebna, učinjeno je to s dosta propusta, posebno u zoni pregovora sa Slovenijom



Sutrašnje zatvaranje prometnice između Buzeta i Ponte Portona, točnije između križanja koje s te ceste vodi prema Motovunu i Livadama i Lonte Portona, donijelo je i prvu posljedicu. Uz veliko negodovanje autprijevoznika i organizatora tradicionalnog, jučer otvorenog, sajma tartufa u Livadama, prekinuta je i organizacija velikog oldtimerskog rallya Tisuću kilometara Istre – Istra d Epoca, 1.000 km Istra – Old Istria – koji se trebao održati prvog vikenda u prosincu.


– Razlog odgode termina održavanja ove jedinstvene trodnevne manifestacije su radovi na rekonstrukciji glavnog sjevernoistarskog prometnog pravca, državne ceste D44 koja dolinom rijeke Mirne povezuje kopno sa morem, zapadnom obalom Istre. Utrka je bila idejno zamišljena kao inačica velike poznate talijanske Mille Migllie ali još oštrija i teža gdje bi već prvoga dana, petak 1. prosinca posade oldtimera morale startom iz Buzeta od 13 sati, svladati 250 kilometara i kasno noću vratiti se u Buzet. Slijedećeg jutra u subotu 2. prosinca, nastaviti startom iz Buzeta na zapad pa oštro na sjeveroistok gdje bi ih čekalo 320 kilometara napornih zavoja po županijskim i lokalnim asfaltiranim cestama do istočne istarske obale kojoj bi prišli od Klane i Matulji do juga preko Barbana, Krnice i Raklja. Pred noć, bi se opet vraćali u Buzet kroz središnju Istru od Vižinade i Ponte Portona. U nedjelju bi start posada koje nisu odustale ili ispale zbog više sile ili kvarova, započeo već u 7 sati i nakon 430 kilometara, negdje oko 22 sata, svi bi se vratili a zahvaljujući gps opremi koje bi imalo svako vozilo, odmah bi znali pobjednike ovoga najtežeg oldtimer rallya u Hrvatskoj, naglasio je Robert Marušić, idejni tvorac i organizator utrke.


Rekonstrukcija ceste, odnosno u cijelost zatvornen prometni pravac, planirana je do 2. kolovoza 2024. godine. Uz jako velike probleme koje će izazvati na jednom od najznačajnijih prometnih tokova koji povezuju sjeverozapd Istre s njezinim središnjim dijelom, ali i pravcem koji od Umaga vodi prema Rijeci, posebno će teško biti autprijevoznicima s područja bivših općina Buzet i Pazin. Kao je naime poznato, Slovenija je bez imalo uviđavnosti odbila za kamionski promet u razdoblju rekonstrukcije navedene prometnice otvoriti koridor što iz Buzeta vodi prema Kopru. Kako su autoprijevoznici zbog toga do sada koristili pravac D44 i prema Kopru ii Trstu prometovali tim putem, sada će, i tako punih deset mjeseci, morat će ići ili preko čvorišta Y ili preko Rijeke što će silno povećati troškove. Iako je rekonstrukcija navedene prometnice dajako potrebna, učinjeno je to s dosta propusta, posebno u zoni pregovora sa Slovenijom.