KORPORATIVNA SLOBODA GOVORA

PayPal je s 2.500 dolara pokušao kažnjavati svoje korisnike ako “pogrešno” misle: Cenzura im je zasad propala, evo zbog čega

P. N.

Tehnološka tvrtka ažurirala je svoje uvjete ugovora, prema kojima PayPal može naplatiti kazne korisnicima za "slanje ili objavljivanje bilo kakvih poruka, sadržaja ili materijala koji promoviraju dezinformacije.”



PayPal se suočava s povratnim iznimno negativnim reakcijama nakon što je iznenada predložio nova pravila koja bi mu omogućila kažnjavanje korisnika s 2.500 dolara za – promicanje dezinformacija. Riječ je o novoj odredbi u njihovom standardnom ugovoru za korsnike.


Nakon niza kritika, iz Paypala, tvrtke koja nudi usluge online plaćanja, u međuvremenu su sve nazvali pogreškom, piše Washington Post.


Prije nekoliko dana nekoliko konzervativnih američkih medija izvijestilo je da je tehnološka tvrtka ažurirala svoje uvjete ugovora, prema kojima PayPal može naplatiti kazne korisnicima za “slanje ili objavljivanje bilo kakvih poruka, sadržaja ili materijala koji promoviraju dezinformacije.”




Ažuriranje je odmah izazvalo buru na internetu i to ponajviše s desnog političkog spektra u SAD-u, pa se Paypal suočio s velikom kritikom zbog svoje nove prakse moderiranja mišljenja svojih korisnika. Brendan Carr, republikanac u Saveznoj komisiji za komunikacije:




Taj je potez izazvao rijedak prijekor i od strane bivšeg predsjednika PayPala, Davida Marcusa, kao i Elona Muska, koji je oštro kritizirao praksu moderiranja društvenih medija od strane privatnih tvrtki i objavio promjene na Twitteru ako dovrši svoj ugovor o njegovoj kupnji.



Tvrtka je zatim rekla da je ažurirani korisnički ugovor poslan pogreškom. Glasnogovornik PayPala, Justin Higgs, rekao je da ažurirani korisnički ugovor, koji je trebao stupiti na snagu 3. studenoga, “uključuje netočne informacije vezane uz politiku tvrtke.
Higgs je dodao: “PayPal ne kažnjava ljude za dezinformacije i ovaj dio ugovora nikada nismo namjeravali postaviti kao standard naše poslovne politike. Naši su timovi izvršili odgovarajuća ažuriranja kako bi ispravili ove netočnosti i ispričavamo se zbog bilo kakve zabune koju je ovo izazvalo.”
I inače u SAD-u su sve češće kritike jer se sve veći segment internetskih usluga stavlja pod nadzor. Prošle su godine demokrati iz Kongresa izvršili pritisak na PayPal da zabrani korisnike koji su promicatelji dezinformacija o covidu-19 i da “spriječi ljude da profitiraju na njihovim opasnim lažima”. Iako je PayPal naizgled malo vjerojatna meta u usporedbi s kolegama iz Silicijske doline, podizanje prašine moglo bi dovesti do većeg nadzora nad tvrtkom ako republikanci ponovno preuzmu Zastupnički dom ili Senat.