NOVA MARINA

Pavić ostaje na čelu ACI-ja: ‘Rijeku ćemo s Lürssenom otvoriti moru i pretvoriti u grad u kojem turisti ostaju’

Marinko Glavan

Foto ACI

Foto ACI

S Lürssen grupacijom ćemo izgraditi jedinstvenu marinu koja će otvoriti grad moru. Cilj nam je Rijeku iz tranzitnog grada pretvoriti u grad u kojem turisti imaju što doživjeti, ističe Kristijan Pavić, novi-stari predsjednik uprave ACI-ja



RIJEKA – Nadzorni odbor ACI-ja prihvatio je prijedlog Vlade za imenovanje nove uprave tvrtke pa će tako u iduće četiri godine na čelu ACI-ja biti dosadašnji predsjednik uprave Kristijan Pavić, a u novom mandatu pridružit će mu se bivši ministar turizma Ivan Herak i Josip Ostrogović, predsjednik riječkog ogranka HDZ-a i kandidat te stranke za gradonačelnika Rijeke na prošlim izborima.
Natječaj za novu upravu ACI-ja proveden je još na ljeto prošle godine, a Vlada je prijedlog odluke o novim članovima donijela samo dan prije isteka mandata Kristijana Pavića kao privremenog predsjednika.


Iz ACI-ja ističu kako je iza tvrtke u državnom vlasništvu »iznimno uspješan period u kojemu se etablirala kao inovator i predvodnik razvoja nautičkog turizma i nautičkih trendova na Jadranu, što potvrđuju izuzetni poslovni rezultati, ali i razni infrastrukturni projekti poput rekonstrukcije ACI marine Dubrovnik i ACI marine Korčula, izgradnje i rekonstrukcije najluksuznije hrvatske marine s prestižnih pet sidara – ACI marine Rovinj i ostvarenja koncesije za uspostavu buduće ACI marine Rijeka u Porto Barošu te brojne druge strateške investicije u izvrsnost infrastrukture i usluge«.


Proširenje ponude


Novi-stari predsjednik uprave Pavić kaže kako je ACI u zadnjih pet godina stabilizirao poslovanje, prilagodio se zahtjevima tržišta i bitno proširio osnovnu ponudu – najam veza, uz konstantni rast i pozitivno poslovanje, čak i u vrijeme pandemije.


Kristijan Pavić




– Vrlo odlučno smo našu putanju usmjerili uzlazno ili nautičkim rječnikom rečeno – uhvatili smo dobar vjetar i ne namjeravamo usporavati. Jedan od primjera proširenja našeg portfelja usluga je projekt ACI Sail u koji smo ušli s partnerom Nautor’s Swanom, uglednim proizvođačem ekskluzivnih jedrilica koji je ujedno i tvorac ClubSwan jedriličarske lige. Nautor’s Swan regate organiziraju se na poznatim lokacijama, kao što su Porto Cervo, St. Tropez i Palma de Mallorca. Prva takva pozivna regata održana je prošle godine u Rovinju, a ove će godine Hrvatska prvi put ugostiti Europsko prvenstvo u One Design klasi ClubSwan 36 European Championship koje će se u listopadu održati u ACI marini Split.


Ljudi najveća vrijednost tvrtke

– ACI je jedna od perspektivnijih hrvatskih tvrtki, a naša su najveća vrijednost ljudi. Tijekom proteklih 5 godina zajedno smo uspjeli zadati novi kurs našoj tvrtki, ali i cjelokupnom hrvatskom nautičkom turizmu. Novim članovima Uprave želim dobrodošlicu u naš tim. Siguran sam da ćemo nastaviti zajedno dalje uspješno ploviti, rekao je novi-stari predsjednik uprave ACI-ja Kristijan Pavić.

Da budemo slikoviti, ove su jedrilice u nautičkom svijetu nešto kao Bentley u automobilskom, kaže Pavić.
ACI je, dodaje, najveći lanac marina na Mediteranu, no rekonstrukcijom ACI marine Rovinj na tržištu se pozicionirao i kao inovator i predvodnik trendova, kao spoj pametnih rješenja i luksuza.


– Na dnevni vez prihvaća i do 100 metara duga plovila, nositelj je prestižnih 5 sidara i bez sumnje jedna od najljepših marina Jadrana. Koliko je zahvat rekonstrukcije bio uspješan, pokazuju brojne osvojene nagrade struke za projekt. Rovinjska marina prva je hrvatska marina u potpunosti usmjerena na luksuz, kako u segmentu investiranih sredstava, uređenja interijera i eksterijera, estetike, ponude vezova, inovativnih rješenja, pružanju usluge i različitosti ponude, kaže Pavić.


Model nautičkih marina koje su bazirane isključivo na najmu veza, prema njegovim je riječima stvar prošlosti, a u prilog toj tezi navodi niz ulaganja u marine poput Korčule i Dubrovnika, u svrhu prihvata većih plovila i podizanja usluge. Posebno je značajan, ističe, projekt nove ACI marine Rijeka u Porto Barošu.


– U ACI marini Rijeka želimo postaviti nove trendove i napraviti još jedan korak naprijed. Bit će to zelena, potpuno digitalizirana i samoodrživa marina. U taj smo projekt ušli s respektabilnim partnerom Lürssen grupacijom koja je vodeći svjetski proizvođač luksuznih personaliziranih megajahti. Zajedničkim snagama izgradit ćemo jedinstvenu marinu koja će otvoriti grad moru, ponuditi više od 130 radnih mjesta u marini, dok će multiplikativni efekt u djelatnostima vezanim uz marinu i za gospodarstvo regije biti i višestruko veći. U marini će se naći mnoštvo sadržaja kao što su šetnica, restorani i trgovine. Cilj nam je Rijeku iz tranzitnoga grada pretvoriti u grad u kojem turisti ostaju i imaju što vidjeti i doživjeti. Ova će investicija Rijeku i regiju snažno označiti na nautičkoj i turističkoj karti svijeta, kaže Pavić.


Unapređenje usluga


ACI je u idućem razdoblju spreman dodatno ulagati, ističe, kako u unapređenje i diversifikaciju usluga, tako i u nove akvizicije iz kojih nisu isključena ni ulaganja izvan granica Hrvatske, ali kao preduvjet za to navodi produženje koncesija, na temelju dosadašnjih ulaganja u marine.
– Spremni smo širiti se. Znanja, iskustva i kapacitete imamo. No, produljenje koncesija marinama temelj je za bilo kakve daljnje investicije. ACI je prema ugovoru iz 2008. do isteka koncesije 2030. obvezan uložiti 207 milijuna kuna, a već do 2020. izvršena su ulaganja u iznosu od 757 milijuna kuna. Dakle, uložili smo gotovo četiri puta više od propisanog iznosa, kaže Pavić.


Novoizabrani član uprave Ostrogović ističe kako je ACI najveća nautička tvrtka na Mediteranu, a njen daljnji razvoj doživljava kao izazov.
– Moj će fokus u radu biti usmjeren ne samo prema širenju kapaciteta ACI-ja na etablirane prestižne turističke destinacije, poput Poreča, već i na promjene u strukturi sadržaja i kvalitete nautičke ponude ACI-ja koja će za posljedicu imati realizaciju strukture prihoda tvrtke u kojoj će se značajno smanjiti njegov udio s osnova iznajmljivanja usluga veza, a povećat će se udio prihoda od ostalih turističko-ugostiteljskih i trgovačkih usluga.


Josip Ostrogović
Foto Marko Gracin


Na raspolaganju nam neće biti samo vlastita akumulacija ACI-ja, već će se dio strategije ostvarivati kroz poslovna partnerstva, poput onog koje je već započeto u Rijeci. Ništa manje važna nisu ni sredstva koja možemo povući iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti, kao i Operativnih programa konkurentnosti i kohezije (EU fondovi). Marina Porto Baroš će promijeniti vizuru našega grada i u punom smislu riječi će otvoriti Rijeku prema moru. Taj projekt je ključan za razvoj Rijeke u idućim desetljećima. U tome vidim beneficije za grad i sve naše sugrađane, tako da mi je i to bio jedan od izazova koji me potaknuo da se javim na natječaj za Upravu ACI-ja, kaže Ostrogović.


Reakcije na imenovanja


Njegovo imenovanje odmah je izazvalo reakcije političke javnosti, a među prvima se, putem društvenih mreža, oglasio bivši riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, kazavši kako je to poruka riječkim članovima HDZ-a.
– Izborite se da budete kandidat HDZ-a za gradonačelnika Rijeke. Nećete pobijediti, ali čeka vas super posao. Kristjan Staničić prije četiri godine direktor HTZ-a, a sada Ostrogović član uprave ACI-ja. Nije li čovjek prije nekoliko dana govorio o političkoj higijeni, napisao je Obersnel, s kojim smo razgovarali i telefonom, a u razgovoru nam je kazao kako smatra da je riječ o političkom imenovanju.


Ivan Herak SNIMIO: VEDRAN KARUZA


Ostrogović nije komentirao ovakvu Obersnelovu izjavu, a treći član uprave, Ivan Herak, na pitanje je li ušao u upravu po političkom ključu, odnosno iz kvote HNS-a, odgovara kako on nije član te stranke, iako s njom usko surađuje.
– S HNS-om sam, recimo tako, u nevjenčanom braku, kao član tijela za gospodarstvo. U upravu ACI-ja sigurno nisam odabran po stranačkom ključu. Bit ću neskroman pa ću kazati kako cijeli život radim u turizmu, bio sam i ministar turizma, savjetnik ministara turizma, a moj životopis potvrđuje moje kvalifikacije za ovo radno mjesto, kaže Herak.


Motivacija mu je, dodaje, unapređenje poslovanja ACI-ja, tvrtke koju, kako kaže, vrlo dobro poznaje.
– Za mene je ovo novi veliki izazov. Moj posao kao savjetnika ministrice turizma je pri kraju, a bio je vezan ponajprije uz nacionalni Plan oporavka i otpornosti u sektoru turizma. Smatram da su ACI-ju potrebna tri člana uprave, s obzirom na opseg poslova i to da ova tvrtka ulazi u novu fazu poslovanja. Svoju ulogu vidim u proširenju usluga jer ACI je već dugo veliko parkiralište za plovila, a sada se to počelo mijenjati, kao i u digitalizaciji tvrtke i u sektoru marketinga koji također treba proširiti na nova područja, rekao je Herak.