Québec

Ovime su htjeli spriječiti pješake da iskaču po cesti, nisu uspjeli. Bi li vas osvijestili?

Sanda Milinković

Foto: iStock

Foto: iStock

“Kosti protiv čelika. Nemate šanse", stoji na kraju reklame



O sigurnosti pješaka u prometu dalo bi se napisati traktat, ali važno je napomenuti da osim što vozači moraju pažljivo prilaziti označenim pješačkim prijelazima, i pješaci bi trebali prestati s navikom iskakanja na nepreglednim raskrižjima.


Da bi osvijestili pješake upravo o ovom problemu, kanadsko osiguravajuće društvo u Montrealu, dosjetilo se zanimljive i poučne reklame 2018. godine.


Na autobusnu stanicu su instalirali interaktivnu simulaciju rendgenskog pregleda putem kojeg ljudi koji stoje ispred, mogu vidjeti svoje kosture kako stoje ili plešu.




Snimke prikazuju pješake koji se dobrano zabavljaju gledajući svoje kosture koji izvode vratolomije sve dok ih stvarnost u obliku brzog auta koji ruši kostur s ceste, ne vrati u realnost.


Kosti protiv čelika. Nemate šanse. Prelazite cestu na označenim prijelazima“, pojavljuje se potom na ekranu nakon tragičnog sudara, na šok svih prisutnih.



Kampanja je započela s ciljem osvještavanja pješaka na sigurnost prijelaza prometnica preko označenih pješačkih prijelaza.


Je li bila uspješna?


Prema pisanju Everlasting Blorta, prije nego li je kampanja krenula 2018., od ukupne brojke poginulih pješaka njih 40 % poginulo je upravo u Montrealu.


Prema statistici osiguravajućeg društva u prethodnom periodu od 2011. do 2015. godine, 42,9 % od ukupne brojke prometnih nesreća koje su uključivale bar jednog pješaka dogodilo se upravo u regiji Montreala.


Iako je kampanja s kosturima nešto što će privući pažnju, nije smanjila broj žrtava u idućoj godini.


U međuvremenu je izdan i priručnik od četiri stranice koji bi pješake osvijestio o pravilnom načinu prelaska prometnica. “Iako se čini jednostavnim, prelaženje ceste je zapravo kompleksan zadatak. Evo nekoliko podsjetnika za najbolje smjernice o prelasku ceste”, stoji u uvodniku.


Savjeti idu u smjeru: “prijeđite cestu na označenom prijelazu”, “pogledajte lijevo i desno” te “prijeđite tek kada se sigurni da nema automobila”, da izdvojimo samo neke.


Kampanja je usmjerena i na osvještavanje vozača.


Statistika osiguravajućeg društva

Svakih 41 sat, netko pogine ili je ozbiljno ozlijeđen na cestama Montreala


polovica žrtava (pješaka) u dobi su od 65 ili više godina


više od 75 % vozača koji poginu za volanom su mlađi muškarci (20-24 godine)


svake godine na prometnicama pogine 14 pješaka


više od trećine svih nesreća dogodi se na raskrižju


(https://saaq.gouv.qc.ca/en/saaq/documents/publications)

S druge strane, MUP je objavio svoj Bilten o sigurnosti u prometu koji započinje uvodom: “Tisuće mrtvih na cestama predstavlja – statistiku, smrt jednog čovjeka – dramu.”


Što se statistike hrvatskih prometnica tiče, prošle je godine od ukupne brojke nastradalih sudionika prometnih nesreća (292), bilo 37 pješaka.