MANJE DOLAZAKA

Nautičari se u srpnju razbježali: Loše vrijeme nije najvažniji razlog, pobjegli su od podivljalih cijena

Hina

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Hrvatska postaje sve manje atraktivna i priuštiva uobičajenim emitivnim tržištima koja, barem kad je u pitanju glavna sezona, sve teže mogu pratiti hrvatske cijene



ZAGREB – Nautika je u srpnju ostvarila pad broja noćenja u iznosu od pet posto, a dolazaka u iznosu od četiri posto u odnosu na lani, dok je rezultat u prvih sedam mjeseci tek neznatno bolji nego 2022. godine, piše u četvrtak Jutarnji list.


Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, u prvih sedam mjeseci, noćenja su rasla tek dva, a dolasci jedan posto, što znači da nas zasad spašava dobra predsezona, no u glavni dio sezone ušli smo s problemima koji bi se, ako ih ne riješimo, dodatno mogli manifestirati i narednih godina.


Direktor udruženja nautičkog turizma pri HGK Paško Klisović kaže da je već neko vrijeme izvjesno kako će nautika u srpnju bilježiti minus, koji se uglavnom pripisuje nekolicini faktora. “Prvi su vremenske nepogode tijekom lipnja, u kojemu se obično događa booking za srpanj, a koji je ove godine podbacio, kao i činjenica da su neke destinacije, poput Grčke, posljednje četiri godine davale poticaje za ulaganje u brodove, što se posljedično prelilo i na Hrvatsku, koja je ostala bez dijela gostiju”, kaže Klisović.




Ipak, onaj najvažniji razlog odnosi se na nerealno podizanje cijena, posebno roba i usluga u nadležnosti države ili jedinica lokalnih samouprava, koje su prouzročile da Hrvatska postaje sve manje atraktivna i priuštiva uobičajenim emitivnim tržištima koja, barem kad je u pitanju glavna sezona, sve teže mogu pratiti hrvatske cijene.


Klisović tu prije svega misli na cijene ulaznica za nacionalne parkove te parkove prirode, koje su značajno otišle gore, kao i cijene vezova i ostalih usluga u marinama. Dodaje kako se pokazuje da dosadašnja emitivna tržišta, a riječ je uglavnom o austrijskom, njemačkom, poljskom i češkom, teško mogu pratiti rast tih cijena, te kako je potrebno napraviti iskorak prema cjenovno manje osjetljivim tržištima.


“Tu mislim prije svega na tržišta Sjedinjenih Američkih Država, Australije i Novog Zelanda, koja trenutačno nisu pretjerano zastupljena. Nautika je niša koja u odnosu na ostatak turizma čini udio od možda četiri posto, ali čije goste treba maziti i paziti”, pojasnio je Klisović te dodao kako se nada da će u razgovoru s nadležnim institucijama uspjeti pronaći neko rješenje, piše novinarka Jutarnjeg lista Dora Koretić.