PLUMBUM

Izgradnja novog kružnog toka uzburkala strasti: ‘Rotor na Pećinama je zakasnio, potpuno je – nepotreban’

Vladimir Mrvoš

Foto V. MRVOŠ

Foto V. MRVOŠ

Na Plumbumu je trebao rotor, ali onda kada je veliki dio prometa išao tom dionicom kao glavnom cestom prema Krku, Crikvenici... Izgradnjom istočnog dijela obilaznice promet je toliko smanjen da je rotor sada potpuno nepotreban, smatraju stanovnici Pećina



RIJEKA – Uklanjanjem zelene površine između ulica Šetalište XIII. divizije i Janka Polića Kamova i postavljanjem privremene semaforne signalizacije započeli su radovi na izgradnji kružnog toka na Plumbumu.


Opasno mjesto


Ovo raskrižje označeno je kao opasno mjesto na mreži državnih cesta te je iz tog razloga određena njegova rekonstrukcija. Naime, u razdoblju od 2010. do 2020. godine dogodilo se 35 prometnih nesreća. U 11 prometnih nesreća 15 osoba zadobilo je lakše tjelesne ozljede, a u 5 prometnih nesreća pet osoba završilo je s težim tjelesnim ozljedama. U 19 prometnih nesreća zabilježena je samo materijalna šteta.
Stanovnici ulica Šetalište XIII. divizije i Janka Polića Kamova, ali i stanovnici Kostrene nisu baš oduševljeni ovim poduhvatom, jer smatraju da je rotor – zakasnio.





Naime, oni s kojima smo razgovarali smatraju da je na Plumbumu trebao rotor, ali onda kada je veliki dio prometa išao tom dionicom kao glavnom cestom prema Krku, Crikvenici i dalje prema Senju. Izgradnjom istočnog dijela obilaznice promet je toliko smanjen da je rotor sada potpuno nepotreban.


Ono što ljuti stanovnike Pećina, ali i Kostrene, je regulacija prometa semaforima koja stvara velike kolone, iz Kostrene čak do ulaska u brodogradilište »Viktor Lenac«, a otežava priključenje iz Šetališta XIII. divizije gdje se također stvaraju velike kolone. Kako je najavljenio da će radovi trajati do 25. studenoga, a mnogi sumnjaju da će se po običaju i neplanirano produžiti, mnogi se pitaju i ne mogu načuditi – zašto se troši veliki novac za takav poduhvat kada je mogao biti utrošen tamo gdje je to potrebnije. A uz to, stvaraju se i nepotrebni prometni čepovi i problemi.


Radovi po fazama

U prvoj fazi izvodit će se radovi na prelaganju i zaštiti instalacija te ugradnji novih instalacija. Nakon toga kreću radovi na formiranju samog kružnog toka s privozima te uređenje okoliša i dovođenje novoizvedenog raskrižja u funkcionalnu cjelinu s okolnim stanjem, kaže se u odgovoru iz Hrvatskih cesta.

Iz Hrvatskih cesta dobili smo odgovor da se u sklopu projekta »Rekonstrukcija raskrižja na državnoj cesti DC8, dionica 004/104, km 0+000 (Ul. Šetalište XIII. divizije i Ul. J. P. Kamova)« – lokacija Plumbum, navedeni radovi odvijaju u sklopu sanacije opasnih mjesta na državnim cestama na području Republike Hrvatske. Ista su detektirana i definirana koristeći metodologije i kriterije kojima se obuhvaćaju prometni i građevinski parametri u svrhu detektiranja nedostataka, opasnosti te definiranja optimalnog rješenja križanja.


Na konkretnoj lokaciji optimalno je rješenje kružno raskrižje.
Za vrijeme izvođenja radova promet će se odvijati pod privremenom regulacijom ovisno o fazi izvođenja radova, odnosno promet će se odvijati naizmjenično uz semaforsku regulaciju ili suženim kolnikom uz ograničenje brzine. Trenutačno je uspostavljena privremena regulacija prometa semaforima, a u vršnim satima i pojačanom prometu uspostavlja se ručna regulacija prometa u svrhu povećanja propusne moći, poručuju iz Hrvatskih cesta


Rezignacija


U Mjesnom odboru Pećine za sada nije bilo službenih pritužbi građana na taj građevinski poduhvat, koji svoje nezadovoljstvo uglavnom izražavaju negodovanjem, jer kako kažu da ionako ništa ne mogu promijeniti, pa se obraćaju medijima. Većina nezadovoljnih građana smatra da su radovi jako zakasnili, pa su danas potpuno nepotrebni, a komentari se kreću od toga »da je netko dobio novac pa se posao mora odraditi« pa do toga da će konačno rješenje stvoriti samo nove prometne probleme i zastoje na kružnom toku jer je u blizini semafor.



– Gradnja jednog rotora ima smisla ako sinergija poštuje protočnost, što neminovno zahtijeva usklađenost povezivanja s ostalim rotorima, a promet ne trpi improvizacije ili drugim riječima semaforni break (prekid) među rotorima, kaže Dražen Stević, profesor tehničke kulture, koji učenike podučava prometnoj kulturi i inteligentnim rješenjima u prometu, a u ovom rješenju ne vidi baš neki smisao.


S njim se složilo nekoliko sugovornika, koji su negodovali na nelogično postavljene semafore koji nepotrebno ne samo da stvaraju gužvu, već i moguće konfliktne situacije.
– Bolje da ništa ne kažem za novine, rekao je jedan ogorčeni promatrač prometne situacije na Plumbumu jer to ionako ne bi objavili.