Ostvaren rekordan broj

Hrvatski turizam ovisi o Nijemcima, dosad su već ostvarili tri milijuna noćenja. Hoće li putovati i nakon neizvjesne zime?

Alenka Juričić Bukarica

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Njemačka ostaje najjače europsko tržište po pitanju putovanja, ali i treće u svijetu, iza SAD-a i Kine. O tome koliko će Nijemci dogodine putovati neće ovisiti samo hrvatski turizam, nego i druge turističke zemlje



RIJEKA – Hrvatska je ove godine već u rujnu dosegla 3 milijuna njemačkih noćenja, rezultat koji je u rekordnoj 2019. dosegnut tek krajem prosinca. Njemačka je i ove godine pokazala koliko je potentno tržište, tim više što se riječ o najjčem hrvatskom emitivnom tržištu, dakle, zemlji iz koje nam dolazi najveći broj gostiju uopće, daleko više nego i iz jedne druge zemlje. Novi podaci Svjetskog vijeća za putovanja i turizam (WTTC) potvrdili su da Njemačka ostaje najjače europsko tržište po pitanju putovanja, odnosno broja putnika, ali i treće u svijetu, iza SAD-a i Kine. O tome koliko će Nijemci iduće godine putovati ovisit će ne samo hrvatski turizam, nego i niz drugih turističkih zemalja kojima su Nijemci među najbrojnijim gostima. A poznata je njihova racionalnost po pitanju troškova pa zabrinjava situacija s inflacijom i padom kupovne moći te energetska kriza koja bi zimska putovanja Nijemaca mogla staviti na čekanje. Za sada, međutim, Nijemci ne razmišljaju da iduće godine otkažu godišnji odmor. Barem tako pokazuju neka aktualna istraživanja među njemačkim građanima. Ovog tjedna jedno od njih je, primjerice, proveo Tourlane, on line specijalist za individualna putovanja, a prema njemu je čak 92 posto ispitanika izjavilo je da će putovati 2023. godine.


Fleksibilno plaćanje


Želja za putovanjem u Njemačkoj je, unatoč neizvjesnoj zimi, za sada prilično velika, pa je tako u ovoj anketi 70 posto ispitanih reklo da će »vrlo vjerojatno« putovati u 2023. godini, dok 22 posto planira »vjerojatno« putovati.


Međutim, Nijemcima još uvijek treba neko vrijeme da rezerviraju svoje sljedeće putovanje pa čak 78 posto ispitanih još uvijek nije rezerviralo putovanje za sljedeću godinu. Ipak, 14 posto ispitanih već je rezerviralo svoj godišnji za 2023. Međutim, neizvjesnost je velika tako da je ove godine jedan od osnovnih kriterija za odabir putovanja kod njemačkih turista fleksibilnost oko plaćanja i otkaza rezervacija pa se tako više od polovine njih izjasnilo da im je to jako važno. Ipak, kod odluke oko toga gdje dogodine na godišnji, presudna će za najviše ispitanih biti cijena, naime, njih 62 posto se izjasnilo da im je cijena najvažniji element prilikom odabira destinacije za iduću godinu. Zanimljivo je i da je pandemija naglasila trend putovanja koji se zadržao i nadalje, a to je boravak u prirodi i bijeg od masovnog turizma. Naime, prema ovoj anketi, većina ispitanika želi provesti više vremena u prirodi na odmoru, i to njih 54 posto, a njih 41 posto napominje da se žele odmarati daleko od masovnog turizma. Putovanje na sigurna odredišta te putovanja na kojima se sve više uzimaju u obzir higijenska pravila i dalje je vrlo važno za 31 posto ispitanika. A da su Nijemci zabrinuti za ekonomsku situaciju, pogotovo seniori, pokazuje i činjenica da su ove godine touroperatori počeli nuditi pakete za duže boravke građana starije životne dobi po povoljnim cijenama u toplijim destinacijama.


Povećanje cijena




Ovih dana na aktualnu situaciju na tržištu Njemačke osvrnuli su se i u najvećem touroperatoru TUI-ju u kojem očekuju da sadašnja inflacija i rast cijena energije »neće u potpunosti« utjecati na cijene putovanja za putovanja u nadolazećoj zimi. Neka popularna odredišta trenutno imaju stabilne cijene, dok druga bilježe rast cijena u jednoznamenkastim iznosima, rečeno je na predstavljanju TUI Njemačka zimskog programa. Naime, u TUI-u su naveli kako su mnogi hotelski i avionski kapaciteti za zimu 2022./2023. već bili dogovoreni u proljeće ove godine. Na primjer, Maroko ili Madeira stabilni su po cijenama, rekao je šef TUI Njemačke Stefan Baumert.


Prema Baumertu, postoje mala povećanja cijena za putovanja na Mallorcu, Kanarske otoke ili Egipat. Skuplje bi, međutim, moglo biti putovanje tamo gdje američki dolar igra ulogu – posebno u SAD. S obzirom na cijene, rani »booking« ostaje najbolji savjet za nadolazeću zimsku sezonu. Najpopularnije zimsko odredište u TUI-ju ostaje Kanarski otoci. Tamo turistička grupacija proširuje svoju hotelsku ponudu na oko tisuću kapaciteta i leti oko 70 puta tjedno sa svojom zrakoplovnom tvrtkom Tuifly. Egipat je na drugom mjestu na ljestvici zimskih odredišta i ova se regija, kažu u TUI-ju, vraća u fokus. Od studenoga polazi prvi nilski kruzer hotelske marke Tui Blue. Do Crvenog mora raste i ponuda letova. U top pet TUI-jevih zimskih destinacija još su i Turska, Njemačka i Portugal.


S obzirom na nadolazeće ljeto, TUI očekuje povećanje cijena. Međutim, još ne žele izlaziti s konkretnijim procjenama, već su naveli da će preciznije brojke biti dostupne u prosincu, kad budu ugovorili kapacitete za ljeto. I u najvećem njemačkom touroperatoru ističu da će Nijemci jako voditi računa o svom budžetu te da im je financijska sigurnost vrlo važna u uvjetima inflacije o čemu svjedoči sve veći trend all inclusive rezervacija. To sve više dolazi u fokus već i za zimske praznike.