Poslužiti ili ne?

Ugostitelji u nezavidnom položaju: ‘Zadnjih dana nitko od gostiju nije ni tražio Coca-Colina pića’

Hina, Alenka Juričić Bukarica

Ilustracija / Foto L .JELIČIĆ

Ilustracija / Foto L .JELIČIĆ



Situacija s problematičnim gaziranim pićima u vrlo nezavidan položaj stavila riječke ugostitelje koji su se našli u situaciji da sami moraju arbitrirati hoće li prodati potencijalno opasno piće gostu ili ne.


Anđelina Macan, predsjednica Ceha ugostitelja pri Udruženju obrtnika Rijeka, jučer nam je kazala kako ugostitelji nisu dobili relevantne podatke te kako zauzimaju stav da svi ugostitelji moraju prvenstveno zaštiti goste, a kao drugo i svoje poslovanje.


– Svi natpisi i informacije koje se pojavljuju dovele su do toga da praktički ne prodajemo sporne proizvode. Ovih dana, nam, naime stagnira kompletna prodaja pića Coca – cole te ih gosti u pravilu nakon svega ovoga nisu ni tražili dok se ne riješi ova situacija i razjasni što se konkretno događa.




Ugostiteljstvo je općenito pod povećalom javnosti i ovakva situacija nam doista ne ide u prilog, dapače šteti poslovanju. Isto tako, za sada još ne znamo konkretno da li i kada postoji mogućnost da izvršimo povrat spornih proizvoda, kazala je Macan. Pojasnila je kako ugostitelj sam ne može znati što je u takvom proizvodu, osim onoga što piše na deklaraciji i datuma roka trajanja, jer ga otvara pred gostom ili pak sam gost otvori bočicu.


U Cehu ugostitelja Hrvatske obrtničke komore (HOK) jučer su priopćili kako temeljem slučaja trovanja koje se dovode u vezu s konzumacijom sadržaja spornog gaziranog pića, pozivaju ugostitelje da zaštite svoje goste i svoje poslovanje te da do zaprimanja više informacija i potvrda o zdravstvenoj ispravnosti proizvoda maknu iz ponude sporna gazirana pića. Istu uputu je Hrvatska obrtnička komora izdala i putem internog komunikacijskog sustava obrtnicima ugostiteljima.


– U javnom prostoru kola velik broj informacija. S obzirom da ne raspolažemo službenim informacijama i uputama, a ne želimo imati nove slučajeve ugrožavanja zdravlja naših gostiju, predlažemo u potpunosti iz ponude maknuti potencijalno rizične proizvode i ostvariti pravo na povrat. Kao ugostitelji dužni smo zaštititi svoje goste, a kao Ceh dužni smo zaštititi svoje ugostitelje, poručio je predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a Franz Letica.


Primjetan zazor


Primjetan je pojačan zazor od Coca-Colinih i drugih gaziranih pića u restoranima i kafićima nakon pojave trovanja pićima iz asortimana te tvrtke, kaže za Hinu predsjednica udruženja ugostiteljskih djelatnosti Hrvatske gospodarske komore (HGK) Jelena Tabak.


Udruženje ugostitelja HGK dijeli mišljenje da je u vezi s trovanjem najvažnije da ne bude još slučajeva ni opasnosti po ljudsko zdravlje, a svakako je primjetno da postoji odmak od potražnje za Coca-Colinim pićima u ugostiteljstvu, kaže Tabak, i sama ugostiteljica i restoraterka.


“Ono što znamo je da, otkako su trovanja potvrđena, nitko više ne pije Coca-Colu i njezine proizvode, a postoji i odmak od svih drugih gaziranih pića”, dodaje.


Kada je riječ o udjelu tih pića u poslovanju, za kafiće ne iznosi procjene, a za restorane kaže da je taj udjel do pet posto u prihodima.


Smatra da će situaciju sa smanjenom potražnjom za gaziranim pićima biti lakše izgurati restoranima, jer kod njih veći dio u ponudi čine hrana i vino, a da će teže biti kafićima, disko klubovima i noćnim barovima, jer se gazirana pića piju samostalno, ali se rabe i za koktele i miješana pića.