NEZAINTERESIRANI ZA PROMETNO POVEZIVANJE

Slovenci objavili: Autocestu do Rupe i Rijeke nećemo ni početi graditi prije 2030. godine

Hina

Foto Roni Brmalj

Foto Roni Brmalj

Riječ je o cesti dužine približno 38 kilometara, odnosno odvojku kojim bi se jugozapadni dio Slovenije povezao na autocestu Ljubljana-Koper, a posredno bi mogao biti i  dugo očekivana poveznica Rijeke sa susjednom Slovenijom i najpovoljnija njena cestovna veza prema Trstu



LJUBLJANA –  Autocesta kroz Sloveniju, koja koja bi značila i bolju transportnu vezu Rijeke sa susjednom državom, ali i s Italijom, počet će se graditi nakon 2030. godine i tek je treba uvrstiti u prostorni plan, a dosta je neslaganja i oko njenog trasiranja.


Gradnja autoceste između Postojne i Jelšana kod Ilirske Bistrice, odnosno graničnog prijelaza s Hrvatskom Jelšane/Rupa, za koju je vlada već naložila pripremu državnog prostornog plana počet će poslije 2030, objavili su u ponedjeljak slovenski mediji.


Konačni  rok za dovršenje plana je kraj 2027. pa se početak gradnje može očekivati nakon 2030, navelio je državno poduzeće za gradnju i održavanje autocesta DARS, a prenosi vladi blizak portal Siol.net, ali i ostali mediji.




Riječ je o cesti dužine približno 38 kilometara, odnosno odvojku kojim bi se jugozapadni dio Slovenije povezao na autocestu Ljubljana-Koper, a posredno bi mogao biti i  dugo očekivana poveznica Rijeke sa susjednom Slovenijom i najpovoljnija njena cestovna veza prema Trstu, odnosno Italiji.


Vlada Janeza Janše nedavno je odredila prijedlog državnog prostornog plana za to područje, a planirana je trasa za područje općina Postojna, Pivka i Ilirska Bistrica, no tu se još mogu očekivati eventualne promjene zbog različitih lokalnih interesa i otkupa zemljišta jer trasa vodi blizu nrekih naselja, pa se na ponuđenu trasu očekuju brojne primjedbe,  prenose slovenski mediji.


Tek nakon što se sve to uskladi, na red će doći izrada prometne dokumentacije, otkup nekretnina i zemljiišta, ekološke dozvole, te raspisivanje javnog natječaja za gradnju, što znači da bi gradnja ceste mogla početi najranije tek  nakon 2030., prenose mediji.


Ocjenjuje se da s financiranjem tog pravca neće biti problema, a računa se i na europska sredstava, a obzirom da je dionica uvrštena u prometnice važne za povezivanje u europskom  jadransko-jonskom prostoru.