Nezavisni hrvatski sindikati

Sever o poskupljenjima: Idu u lov za profitom, potpore gospodarstvu treba uvjetovati

Hina

Snimio Davor KOVAČEVIĆ

Snimio Davor KOVAČEVIĆ

"Očekujemo od Vlade da potpore koje daje gospodarstvu uvjetuje time da onaj tko je potporu dobio, mora pokazati na krajnjoj cijeni da ima socijalnu osjetljivost kada je riječ o javnom novcu i građanima"



Predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata (NHS) Krešimir Sever rekao je u utorak kako od Vlade očekuju da nastavi s pomoći građanima, a da potpore koje daju gospodarstvu uvjetuje time da onaj tko je potporu dobio, mora na krajnjoj cijeni pokazati da ima socijalnu osjetljivost.


“Od Vlade očekujemo i tražimo da i dalje nastavi potpore prema građanima –  i kada je riječ o struji, plinu, vaučerima za pomoć energetski siromašnima, dodatnim potporama za umirovljenike, ali jednako tako da ove potpore koje daje gospodarstvu uvjetuje time da onaj tko je potporu dobio, mora pokazati na krajnjoj cijeni da ima socijalnu osjetljivost kada je riječ o javnom novcu i građanima”, rekao je Sever u izjavi za medije na konferenciji “Europski socijalni fond plus za razvojno desetljeće”.


Onaj tko to neće raditi, taj neće dobiti potporu, dodao je, poručivši kako najavljena poskupljenja nemaju nikakvog utemeljenja.




“Svi su oni dizali cijene tijekom prošle godine, u međuvremenu se nisu dogodila nikakva poskupljenja ni energenata niti bilo čega drugoga što bi uzrokovalo daljnji pritisak na povećanje cijena što znači samo jedno  – da su krenuli u lov za dodatnim profitom”, ocijenio je Sever.


Sve ono što su možda gubili tijekom 2020., 2021. i 2022. u inflaciji, a cijelo vrijeme su podizali cijene, izgleda da sada žele nadoknaditi, dodao je, posebice je tu riječ o stranoj robi koja dolazi preko distributera u Hrvatsku, a kod njih je vrlo jasno da i dioničari očekuju povećane prihode na svojim dionicama.


Sever je rekao kako očekuje da će istodobno domaći proizvođači koji nemaju vitalnih potreba za povećanjem cijena znati iskoristiti ovu prigodu da se izbore za veće tržišne udjele, dok kupci mogu poslati poruku da neće kupovati od onih koji poskupljuju.