VAŽNA INVESTICIJA

Potpisan 48,5 milijuna kuna vrijedan ugovor o rekonstrukciji bakarskog terminala za rasuti teret

Marinko Glavan

Foto M. GRACIN

Foto M. GRACIN

Na svim ovim projektima pokazali smo da znamo koristiti europska sredstva, pripremiti projekte i na vrijeme ih ugovoriti, a sada je najbitnije voditi ih uspješno prema kraju, rekao je Oleg Butković



RIJEKA – Predstavnici Luke Rijeka i Zajednice ponuditelja koju čine GP Krk, Colas Rail Hrvatska i Colas Rail S.A.S., potpisali su jučer ugovor za izvođenje radova na unapređenju infrastrukture terminala za rasute terete u Bakru, vrijednih 48,5 milijuna kuna.



Riječ je o zajedničkom projektu Lučke uprave Rijeka i Luke Rijeka, koji je s 85 posto prihvatljivih sredstava bespovratno sufinanciran iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), a obuhvaća radove na rekonstrukciji kolosijeka, prometnih i skladišnih površina i prateće komunalne infrastrukture na području terminala za rasute terete u bazenu Bakar.


Uz potpisnike, Duška Grabovca i Tomislava Kalafatića iz uprave Luke Rijeka dd, predsjednika uprave GP Krk Josipa Purića i prokurista Colasa Bojana Vuina, svečanosti su prisustvovali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa, župan Zlatko Komadina, zamjenik gradonačelnika Rijeke Marko Filipović, bakarski gradonačelnik Tomislav Klarić te brojni drugi uzvanici, mahom iz područja prometa, infrastrukture, građevine i reginalne politike.




Ministar Butković je istaknuo da su u Hrvatskoj u tijeku investicije u prometnu infrastrukturu vrijedne više od dvadeset milijardi kuna, čime je obuhvaćeno i sedam projekata sufinanciranih iz CEF-a u riječkoj luci.


– Ti su projekti vrijedni 133 milijuna eura, a zajedno s projektom izgradnje ceste D 403 te svim onim što se događa u sklopu Rijeka Gateway projekta, dolazimo do 390 milijuna eura, što pokazuje da je to jedno od najvećih ulaganja na riječkom području općenito. Rijeka to zaslužuje i Rijeci je to potrebno, rekao je Butković, ističući kako sa svim navedenim investicijama riječka luka lovi korak s konkurencijom za kojom je do sad zaostajala.


– Zaostajali dijelom iz objektivnih, ali dijelom i zbog subjektivnih razloga za koje nema opravdanja. Sada hvatamo korak s ostalim lukama i to na najbolji mogući način – ulaganjima, rekao je Butković, najavivši uskoro i otvaranje ponuda za koncesionare na novoizgrađenom kontejnerskom terminalu na Zagrebačkoj obali.


– Zagrebačka obala je ključni projekt koji će odrediti daljnji razvoj riječke luke.


Ponude za koncesiju uskoro će biti otvorene, a znamo da su interes iskazali dobro poznati svjetski operateri kontejnerskih terminala, rekao je Butković, prema čijim se riječima u narednih nekoliko dana očekuje i odluka o odabiru izvođača na gradilištu 500 milijuna kuna vrijedne ceste D-403, gdje je najpovoljniju ponudu dala zajednica ponuđača također predvođena tvrtkom GP Krk.


Što se konkretnog projekta u Bakru tiče, naglasio je kako je u jednom trenutku njegova realizacija bila upitna, no zajedničkim naporima Vlade, njegovog ministarstva, Lučke uprave i Luke Rijeka, ipak je došao u fazu potpisivanja ugovora, bez gubitka sufinanciranja iz CEF-a.


– Na svim ovim projektima pokazali smo da znamo koristiti europska sredstva, pripremiti projekte i na vrijeme ih ugovoriti, a sada je najbitnije voditi ih uspješno prema kraju, rekao je Butković.


Ravnatelj Lučke uprave Vukorepa je kazao kako će projekti koji su u tijeku uvelike promijeniti izgled i poslovanje riječke luke, a u prvi plan je također stavio koncesioniranje zagrebačke obale.


– Potpis koncesijskog ugovora očekujemo u prvoj polovici ove godine. To će usmjeriti razvoj riječke luke koja postaje važna karika u sustavu europskih luka, rekao je Vukorepa, najavivši u narednih dva tjedna i potpisvanje ugovora s izvođačem 17,4 milijuna eura vrijednog projekta povećanja dubine mora uz operativnu obalu kontejnerskog terminala na Brajdici.


U ime Luke Rijeka d.d. Duško Grabovac je zahvalio svima koji su pridonijeli realizaciji projekta u Bakru koji će, prema njegovim riječima, poboljšati mogućnosti prekrcaja na terminalu u Bakru, ali i donijeti značajan napredak u očuvanju okoliša.– Ovo je početak ulaganja u bakarski lučki bazen, najvažniji dio Luke Rijeka. Postojeći kolosijeci, prometne i lučke površine i sustav odvodnje su jednostavno rečeno loši, što će se sada promijeniti. Vjerujem da će sve biti izvedeno u roku i u skladu s pravilima struke, rekao je Grabovac. Župan Komadina je izrazio zadovoljstvo ovim ulaganjem, ističući kako svaka investicija u infrastrukturu doprinosi boljem životnom standardu i stvaranju radnih mjesta te razvoju gospodarstva RH u cjelini, dok je zamjenik riječkog gradonačelnika Marko Filipović naglasio kako su svi lučki projekti bili zacrtani u Strategiji razvoja Grada Rijeke do 2020. godine.– Vjerujem da će luku učiniti konkurentnijom kao i da će sve ove projekte prepoznati i brodari, rekao je Filipović.