Zvonimir Milatović i Ivan Lukan

Ovo su piloti koji su preživjeli pad MiG-a: Obojica su već imala prave drame s avionima

Portal Novi list

Zvonimir Milatović i Ivan Lukan / Foto Igor Kralj/24sata; Filip Kos/PIXSELL

Zvonimir Milatović i Ivan Lukan / Foto Igor Kralj/24sata; Filip Kos/PIXSELL

Ivan Lukan je odlikovan medaljem "Iznimni pothvat" nakon što mu se na MiG-u iznenada ugasio motor, a Zvonimir Milatović dobio je odlikovanje kad je u iznimno teškim okolnostima izbjegao pad letjelice



Pukovnik Zvonimir Milatović i bojnik Ivan Lukan piloti su koji su se u utorak oko 14h uspješno katapultirali iz MiG-a 21 netom prije pada u nenaseljenom šumskom području u blizini Voćina, u Virovitičko-podravskoj županiji.


Jedan je pilot sam izašao iz šume nakon pada aviona i došao do sela, a drugog je locirao vojni helikopter te su ga HGSS-ovci uz pomoć mještana izvukli iz šume. Obojica su stabilno te su prevezeni u bolnicu u Zagrebu. Riječ je o vrlo iskusnim pilotima, piše Večernji list.


Ugasio mu se motor u letu


Ivan Lukan, pilot Eskadrile borbenih aviona odlukom tadašnje predsjednice RH Kolinde Grabar-Kitarović 25. travnja 2017. godine odlikovan je medaljom ‘Iznimni pothvat’. On je 15. ožujka letio MiG-om 21 iznad Brodsko-posavske županije kada mu se u jednom trenutku iznenada ugasio motor.




No, zahvaljujući prisebnosti, Lukan je uspio ponovno upaliti motor i sletjeti u 91. zračnu bazu na Plesu. Bojnik Lukan rodom je iz Zagreba. Školovanje je počeo 1998., a diplomirao je 2003. kao pripadnik 7. naraštaja vojnih pilota.



Pukovnik Zvonimir Milatović istu je medalju dobio 2008. godine nakon što mu se na probi uoči svečanosti povodom Dana Oružanih snaga RH pokvario motor i otpao dio lijevog krila, tzv. zakrilice, na zrakoplovu MiG-21.


Njemu je odlikovanje dodijelio tadašnji predsjednik Stipe Mesić, a u obrazloženju je pisalo da je medalju zaslužio za iskazanu vještinu upravljanja zrakoplovom u iznimno teškim okolnostima čime je izbjegnut pad letjelice te su zaštićeni životi ljudi i imovina.


Letio 950 na sat iznad stadiona, MiG se počeo tresti


“Letio sam nisko 950 kilometara na sat iznad stadiona. MiG se počeo tresti. Motor je čudno zvučao. Strašno je brujao. Odlomio se i otpao komad lijevoga krila, zakrilce. To je utjecalo i na hidrosustav bitan za kretanje zrakoplova.



Dio je još nekoliko puta udario u tu stranu MiG-a i oštetio je. Morao sam sletjeti”, opisao je tada Milatović situaciju u kojoj se našao, a zbog svoje hrabrosti dobio je i nagradu Ponos Hrvatske 2009. godine.


Pilot Milatović dramu je imao i u studenom 2013. godine kada se u motor njegovog MiG-a zaletjela ptica. Motor se odmah ugasio, a pilot je imao sekunde da se snađe i spasi si život te spriječi još veću nesreću. Milatović je uspio prizemljiti MiG, jurio je po pisti u Velikoj Gorici te je avion zaustavio na kraju na livadi.


Ivan Lukan obuku za pilota zrakoplova MiG-21 završio je 2016. godine, a iste godine Milatović je stekao zvanje probnog pilota čime je dobio zadatak utvrđivanja ispravnosti MiG-ova i svih njihovih sustava, piše Večernji list.