Ministrica turizma

Nikolina Brnjac o predstojećoj sezoni: “Za Rijeku će letjeti Lufthansa, Eurowings, LOT i Croatia Airlines”

Alenka Juričić Bukarica

Nikolina Brnjac / Foto Josip Regovic/PIXSELL

Nikolina Brnjac / Foto Josip Regovic/PIXSELL

Veliki broj najava aviolinija prema Hrvatskoj znak je da svi ozbiljno računaju na našu destinaciju. Turistički sektor pokazao je veliku odgovornost kada je u pitanju cijepljenje. Do sada je cijepljeno nekoliko tisuća turističkih djelatnika. Sezonu dočekujemo spremni



Ovog tjedna intenziviralo se cijepljenje turističkih djelatnika pa su tako prve doze cjepiva stigle u Valamar, Aminess, Uniline.


U Hrvatskoj se oko 80 posto turističkih djelatnika izjasnilo kako se želi cijepiti, a procjepljivanje je, uz protokole sigurnosti Safe stay in Croatia, kao i programe sufinanciranja testiranja za turiste, nove punktove za testiranje, ali i zelenu putovnicu koja bi trebala zaživjeti od 1. lipnja, jedan od preduvjeta dobre turističke sezone.


Prekjučer je u Madridu i glavni tajnik Svjetske turističke organizacije (UNWTO) kazao kako će Hrvatska biti jedna od prvih zemalja koje će ovo ljeto ponovo pokrenuti turizam s obzirom na uznapredovalu kampanju cijepljenja.




A glavna sezona tek što nije, blagdan Duhova kada se očekuje prvi pravi turistički promet je pred vratima. O aktualnim pripremama za sezonu i očekivanjima od ove turističke godine razgovarali smo s ministricom turizma i sporta Nikolinom Brnjac.


Pozitivne reakcije


Cijepljenje djelatnika hotelskih tvrtki u punom je jeku. Jeste li zadovoljni odazivom, kakve su povratne informacije o interesu privatnih iznajmljivača i ugostitelja te kada će oni doći na red?


– Turistički sektor pokazao je veliku zainteresiranost i odgovornost kada je u pitanju cijepljenje. Do sada je cijepljeno nekoliko tisuća turističkih djelatnika, a s osiguranim većim brojem cjepiva dodatno se intenziviralo cijepljenje u svim županijama.


Hrvatska do kraja lipnja planira cijepiti više od 50 posto odraslog stanovništva, a prioritet su nam turistički djelatnici. Vodimo računa i o privatnim iznajmljivačima i ugostiteljima, koji također pokazuju veliki interes za cijepljenjem.


Daljnji program cijepljenja bit će objavljen u dogovoru s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo, nakon što se dovrši cijepljenje zaposlenih u većim tvrtkama, gdje su i veći rizici od širenja zaraze.


Uz procjepljivanje turističkih djelatnika i općenito građana, projekt Safe Stay in Croatia jedan je od najvažnijih za garantiranje sigurnosti gostiju. U kojoj je on fazi, koliko subjekata se uključilo, na kojim tržištima se reklamira ovaj projekt i kakve su povratne informacije s obzirom da se i konkurenti reklamiraju kao sigurne destinacije?


– Iznimno smo ponosni što je vrijednost projekta Safe stay in Croatia do sada prepoznalo više od 14 tisuća turističkih dionika u Hrvatskoj.


Važno je istaknuti kako je ovaj projekt značajan upravo radi edukativnog karaktera koji ima za turističke dionike i same turiste, a to je poticanje na pridržavanje epidemioloških mjera što je u ovim pandemijskim okolnostima od presudnog značaja.


Na protokole u sklopu projekta zapravo gledamo kao na dugoročnu mjeru, koja ima za cilj zaštitu zdravlja i promociju Hrvatske kao sigurne i odgovorne turističke destinacije. Oznaka je besplatna za sve dionike u lancu putovanja, a u slučaju nepoštivanja protokola je Ministarstvo može oduzeti.


Inače, Safe stay in Croatia promovira se na emitivnim tržištima Njemačke, Austrije, Italije, Poljske, Ujedinjene Kraljevine, Češke, Slovačke, Mađarske, Slovenije, Francuske i Nizozemske, ali i na drugim udaljenijim tržištima, s kojih dobivamo pozitivne povratne reakcije koje nam potvrđuju kako je hrvatska turistička ponuda, upravo kroz ovaj projekt postala konkurentnija, a Hrvatska percipirana kao sigurna turistička destinacija.


Reforma turizma


Što ustvari za goste znači da će Hrvatska, kako postoje najave, od 1. lipnja moći izdavati zelene potvrde?


– Digitalne zelene potvrde olakšat će turistička kretanja putem ujednačenih i predvidljivih pravila, a s obzirom da će vrijediti u svim državama članicama EU-a očekujemo da će doprinijeti ponovnom uspostavljanju snažnijih turističkih kretanja.


Početkom tjedna u Rovinju ste predstavili nacrt podkomponente Razvoj održivog, inovativnog i otpornog turizma koja u stvari znači da će turistički sektor za zeleni i održivi turizam moći povući 2,2 milijarde kuna europskog novca. Što to konkretno pretpostavlja, te što je sa Strategijom razvoja održivog turizma do 2030. i Nacionalnim planom održivog turizma?


– Sredstva želimo usmjeriti na rješavanje izazova s kojima se susrećemo u obalnom pojasu ljeti, ali isto tako poticati razvoj cjelogodišnjih oblika turizma s visokom dodanom vrijednošću na cijelom području Hrvatske.


Iz djelokruga Ministarstva turizma i sporta u ovom trenutku, u okviru NPOO-a, predviđene su tri investicije kroz koje planiramo provesti javne pozive s ciljem financiranja ili sufinanciranja projekata inovativnog, održivog i otpornog turizma.


Svi javni pozivi koji su predviđeni u okviru NPOO-a bit će otvorenog karaktera što znači da svi zainteresirani prijavitelji mogu, pod točno određenim uvjetima prihvatljivosti projekata, sudjelovati u javnom pozivu Ministarstva.


Također, u sklopu reforme turističkog sektora u tijeku je izrada Strategije razvoja održivog turizma do 2030. i Nacionalnog plana razvoja održivog turizma, a prvi put provest će se i Strateška procjena utjecaja na okoliš.


Intenzivno radimo na ovim strateškim dokumentima, koji će dati smjer hrvatskom turizmu za sljedećih 10 godina, a njihovo stupanje na snagu očekujemo početkom 2022.


Ove godine, kako sada stvari stoje, računamo sa 180 aviolinija. Očekujete li da će to pridonijeti oporavku južnih destinacija, koje su lani uslijed obustave letova bile desetkovane, te imate li informaciju o letovima na Zračnu luku Rijeka koja je jedina dosad ostala ispod radara po pitanju najava?


– Veliki broj najava aviolinija prema Hrvatskoj znak je da svi ozbiljno računaju na našu destinaciju, što nas veseli, i uz poduzete aktivnosti i pozitivne reakcije s emitivnih tržišta, daje dodatni optimizam.


Zračna povezanost Hrvatske od iznimne je važnosti, posebice za naše južne destinacije.


Najave aviolinija pristižu i za Zračnu luku Rijeka pa je tako Lufthansa za ljetne mjesece najavila liniju Frankfurt – Rijeka, Eurowings ovog mjeseca planira 10 redovnih linija prema hrvatskim zračnim lukama uključujući i riječku.


Od lipnja poljski LOT najavio je direktnu liniju Varšava – Rijeka, dok će Croatia Airlines, također od lipnja, omogućiti povezanost Rijeke s velikim europskim čvorištem kao što je München.


Vjerujem kako će s dolaskom ljetnih mjeseci broj aviolinija prema Hrvatskoj dodatno rasti, kako raste i potražnja za našom destinacijom.


Široka ponuda


U Rovinju ste rekli ste kako očekujete sezonu bolju od lanjske. Je li to realno s obzirom na »povratak« konkurenata na Mediteranu, poput Grčke koja se također otvorila, i što su u tom smislu naše prednosti? Te što poručiti turističkim djelatnicima s obzirom na to da predsezonu praktički nismo imali uslijed loše epidemiološke situacije?


– Sezonu dočekujemo spremni, međutim epidemiološka situacija je uistinu ključna za interes turista. Bijeg od masovnog turizma, sigurnost, mirno okruženje, autohtonost proizvoda i dostupnost well-being sadržaja nove su komponente luksuza koje nudimo turistima.


Predivna priroda, aktivnosti na otvorenome i sigurnost koju smo stavili na prvo mjesto izvrsni su razlozi za odabir Hrvatske kao destinacije za odmor. Naša eno-gastronomska ponuda prepoznata je i u najpoznatijim svjetskim gastro vodičima Michelin i Gault&Millau.


Osim velikog broja smještajnih kapaciteta, kampinga i glampinga, Hrvatska ima i najveću svjetsku čarter flotu što znači da možemo puno toga ponuditi i nautičarima. Hoteli i ostali smještajni objekti su već prošle godine pokazali iznimnu odgovornost te u Hrvatskoj nije bilo zaraza u komercijalnom smještaju, a ove godine smo uz oznaku Safe stay in Croatia još povisili standarde.


Uz sve aktivnosti koje smo poduzeli te povoljnu epidemiološku situaciju, očekujemo i bolje turističke rezultate od onih lanjskih. Naša prednost se ogleda i u činjenici da smo tradicionalna autodestinacija za velik dio europskih zemalja, uključujući i Njemačku.


Uz siguran boravak turistima nudimo pregršt sadržaja, a pokrenuli smo i kampanju Doživi domaće kojom u fokus stavljamo ruralne dijelove Hrvatske te domaćim i stranim turistima nudimo jedno drugačije iskustvo, dodatnu vrijednost uz sunce i more koje već dobro poznaju.


Tristo punktova za testiranje turista


Koliko ustvari dodatnih punktova za testiranje će Hrvatska ovog ljeta imati i na koji način će biti organizirani?


– U suradnji s lokalnim zavodima za javno zdravstvo i turističkim zajednicama već je uspostavljeno više od 300 punktova za testiranje turista diljem turističkih odredišta, a njihove lokacije mogu se pronaći na www.safestayincroatia.hr stranici.


Ovom prilikom željela bih se zahvaliti svima u sustavu turističkih zajednica i regionalnih i lokalnih te kolegama iz HZJZ-a na suradnji u pripremi dodatnih punktova. Uspostava punktova za testiranje mjera je kojom turistima olakšavamo dolazak ili povratak iz destinacije s obzirom da je testiranje uvjet za prelazak granice.