Odlični buking

Hotelijeri bilježe veliki rast prometa: “Last minute” dolazaka u hotelima više nego ikad

Bruna Matičić

Foto Marko GRACIN

Foto Marko GRACIN

U dosadašnjem dijelu godine u hotelima je ostvareno 9,8 milijuna noćenja, dok je u cijeloj 2020. godini zabilježeno 7 milijuna, mnogi su imali popunjenost i 90 posto, a buking za posezonu je odličan



RIJEKA – Zadovoljstvo turističkom sezonom iskazale su velike kvarnerske hotelske grupacije kao što su Liburnia Riviera Hoteli (LRH), Valamar Riviera, Jadran Crikvenica i Jadranka Group iz Lošinja.



Iznimno dobra turistička sezona još je u tijeku, sudeći prema popunjenosti hotelskih smještajnih kapaciteta, ovogodišnji turistički rezultati mogli bi nas približiti rekordima iz 2019. godine.


O dobroj sezoni svjedoče i podaci sustava eVisitor. Od početka godine zaključno s prethodnim vikendom, u Hrvatskoj je ostvareno više od 9,5 milijuna dolazaka i 59 milijuna noćenja što u odnosu na isto razdoblje 2020. godine predstavlja rast od 49 posto u dolascima i 38 posto u noćenjima. U odnosu na isto razdoblje 2019. godine to je 62 posto rezultata u dolascima i 73 posto rezultata u noćenjima.




Kvarnerski hotelijeri u usporedbi s prošlom godinom bilježe veliki rast. U dosadašnjem dijelu godine u hotelima je ostvareno 9,8 milijuna noćenja dok je u cijeloj 2020. godini zabilježeno 7 milijuna noćenja. Hotelijeri ističu da je dobra priprema bila ključ za nesmetano odvijanje sezone i ostvarenje ovogodišnjih turističkih rezultata.


Higijenski standardi


Za razliku od prošle godine kad su otvorili 5 hotela i kamp, Liburnia Riviera Hoteli ove su godine otvorili ukupno 12 objekata i kamp u kojima su, kažu zabilježili visoku stopu popunjenosti.



– Sa zadovoljstvom možemo reći da su gotovo svi naši objekti tijekom srpnja i kolovoza zabilježili visoku stopu zauzetosti kapaciteta. Na razini LRH-a bilo je 120 posto više zauzetih smještajnih jedinica u srpnju u odnosu na isto razdoblje lani, te već sada bilježimo puno veći postotak noćenja za kolovoz u odnosu na kolovoz prošle godine, kazali su iz LRH-a. Rezervacije za rujan i ostatak posezone su dobre, no smatraju da će dinamika rezervacija ovisiti o epidemiološkoj situaciji u našoj zemlji, ali i u našim glavnim emitivnim tržištima, Njemačkoj, Austriji i Mađarskoj. Ono što su učinili u pripremi sezone svakako će vrijediti i za posezonu, a to je maksimalna fleksibilnost uvjeta rezerviranja i otkazivanja te mogućnost rezervacije bez kreditne kartice kao garancije dolaska.


– Pozitivnim brojkama pridonijeli su i visoki higijenski standardi u našim objektima. Osigurali smo sigurnost svim gostima bez odricanja od udobnosti i vrhunskog gostoprimstva i to se najbolje vidi na rezultatima koje trenutno ostvarujemo. Od prvog dana vjerovali smo u naš tim i optimistično smo se pripremali za 2021. godinu i sada nam se to sve vraća. Unatoč pandemiji koronavirusa, uz podršku Vlade RH i Ministarstva turizma i sporta te naše lokalne zajednice, vrlo uspješno smo ušli u ovu sezonu i nadamo se da će se ovakvi rezultati nastaviti i u posezoni, zaključili su.



Iz Valamara su također potvrdili kako je upravo sigurnost i kvaliteta koju pružaju bila ključna za uspješnost ove sezone.


– Valamar bilježi veliki interes i broj gostiju iz svojih emitivnih tržišta kao što su Njemačka, Hrvatska, Slovenija, Austrija, Poljska i Češka, što se može povezati i uz to da Hrvatska nudi sigurnosti i blizinu te je jedna od najpoželjnijih autodestinacija za odmor. Najveći interes u Valamaru bilježe kamping ljetovališta kao i hoteli visoke kategorije, a Valamar je i ove godine osigurao najveće standarde zdravstvene sigurnosti svojim gostima i zaposlenicima kroz V Health & Safety program i V Care guarantee paket mjera, kazali su u Valamaru.
Sigurnost i kvaliteta koju pružamo ključ su uspješne turističke sezone, a Valamar se odlično pripremio za ovu sezonu koja se uspješno nastavlja razvijati u predstojećem razdoblju, zaključili su.


Unatoč neizvjesnim najavama početka sezone, najveća crikveničko-vinodolska turistička tvrtka Jadran Crikvenica ove je godine otvorila gotovo sve svoje hotele i kampove te će, prema svim pokazateljima, ove godine zabilježiti rekordnu sezonu. Prema riječima Lucije Jukić, direktorice prodaje i marketinga Jadrana, ova je tvrtka nastavila investicijski ciklus te je sezonu 2021. dočekala s novim bazenima u hotelima Omorika i Ad Turres u Crikvenici, novouređenim aneksom hotela Slaven u Selcu i hotela Alem u Baškom Polju te novim kapacitetima kampova Selce i Baško Polje, kao i proširenjem na kamp Slana. Novi sadržaji i poboljšanje gastroponude pokazali su se odličnim za njihove redovne goste, a dovelo je i nove goste veće platežne moći.



– Upravo kontinuirano investiranje, kao i proširenje ponude uzimanjem u najam i upravljanje novim kapacitetima rezultiralo je time da u srpnju i kolovozu bilježimo značajan porast noćenja u odnosu na 2019. godinu. U kolovozu će to biti na razini višoj od 20 posto, a rast prihoda ovaj mjesec očekujemo preko 55 posto. Popunjenost u kolovozu na razini Jadran Grupe približila se 100 posto te smo prešli 390.000 noćenja, naglasila je Jukić.


Rasprodani termini


Među specifičnostima ovogodišnje turističke sezone istaknula je kratki rok između rezervacija i dolaska, odnosno »last minute« rezervacije, kao i izražen porast interesa za visokokvalitetan smještaj u kampovima te porast individualnih rezervacija.



– U Jadranu smo, uz naša tradicionalna emitivna tržišta Njemačke, Austrije, Češke i Slovenije, imali i značajan porast broja gostiju iz Mađarske i Poljske. Upravo izlazak na nova tržišta vidimo kao polugu daljeg rasta te se nadamo da ćemo uz pomoć Hrvatske turističke zajednice i Turističke zajednice Primorsko-goranske županije, u suradnji s ostalim kvarnerskim turističkim kompanijama uspjeti osigurati preduvjete za značajni rast broja avionskih gostiju u sljedećoj sezoni, a nadamo se i otvaranju nove željezničke linije na relaciji Krakow – Rijeka, rekla je Lucija Jukić te komentirala da su spremni za produženje sezone na jesen i zimu, čije su najave odlične, ali ipak, sve ovisi o epidemiološkoj situaciji.



Iz turističko-trgovačke tvrtke Jadranka Grupa kazali su da je nesumnjivo da ljudi ponovo žele putovati, što dokazuje i popunjenost objekata, no ono što su primijetili svakako jest činjenica da je vrijeme od rezervacija do dolaska puno kraće nego prethodnih godina.


– Ovog ljeta iskusili smo jaku potražnju i visoku popunjenost, iznad 90 posto, uz neke potpuno rasprodane datume u našim objektima s 4 zvjezdice, kao i u onima s 5 zvjezdica, kazali su nam iz Jadranka Lošinja dodajući da je visokoj popunjenosti pridonijelo zadovoljstvo gostiju koji se svake godine vraćaju. U usporedbi s prijašnjim, ove su godine zabilježili više hrvatskih gostiju u objektima s 5 zvjezdica, a uz ključna tržišta, Njemačku i Austriju, značajan broj dolazaka bilježe s tržišta Ukrajine, Švicarske i Češke, što je, kažu, pozitivan trend za koji očekuju da će se nastaviti.



– Od smještajnih kapaciteta koje pružamo, najtraženija su ove godine bila Luksuzna kolekcija objekata s 5 zvjezdica te privatne vile. Gosti naime traže sve veću razinu luksuza, količinu prostora, ekskluzivnosti, ali i više privatnosti od one koju pružaju obični, veliki hoteli, istaknuli su. Ipak, naglašavaju da je uspješnoj sezoni svakako prethodila dobra priprema te taktički provedene promotivne akcije i paketi i poboljšana ponuda u gastronomiji i wellnessu, što je pridonijelo poboljšanju poslovnog učinka.


– Iako su ljudi svjesni kako se svijet oko nas još nije posve oslobodio COVID-a, naučili smo živjeti uz virus te s pozornošću primjenjivati sve potrebe predostrožnosti. Napori koje smo izvan sezone uložili u poboljšanje naših poslovnih procesa i učinkovitosti zaposlenika uvelike su se isplatiti te su omogućili uspješnost u uvjetima visoke popunjenosti, istaknuli su te napomenuli da su poslovni izgledi za predstojeće mjesece obećavajući jer imaju osobito jak rast potražnje za rujan te očekuju bolju posezonu od prošlogodišnje.
Sudeći prema navedenome, dobra priprema, kvaliteta i profesionalnost svih turističkih djelatnika te suradnja ostvarena na svim razinama, ove su godine bila ključna za ostvarenje turističkog rezultata te su, uz investicije i ulaganje u kvalitetu, recept koji jamči uspjeh u budućnosti.