
Foto Ivo Cagalj/PIXSELL
Zahvaljujem svojoj posadi na prisebnoj reakciji, poručio je zapovjednik broda Petar Hektorović, Slaven Mlačić
povezane vijesti
Tijekom nevremena koje je poharalo splitsko područje trajektu koji je bio na Gatu sv. Petra u splitskoj luci pukle su cime. Vjetar je gurao Jadrolinijin brod Petar Hektorović, a trajekt se najprije naslonio na katamaran Krilo, a potom na drveni turistički izletnički brod koji je potonuo.
“Prisebnost posada Hektorovića i Krila spriječila je veću tragediju, jedni i drugi sve su napravili da ne dođe do veće nesreće. Uspjeli su obuzdati brodice a drveni trabakul je nažalost potonuo.
Na sreću, ozlijeđenih i žrtava koliko zasad znamo nema, sve su službe u luci, pokušavaju postaviti barijere protov onečišćenja mora – ispričao je Zvonimir Perkušić, šef operative Lučke uprave za Slobodnu Dalmaciju.
Zapovjednik broda: Zahvaljujem posadi na prisebnoj reakciji
Zapovjednik broda Petar Hektorović, Slaven Vlačić, objašnjava da se u trenutku nevremena vršila redovna lučka straža na trajektu.
“U iznimno kratkom vremenu došlo je do znakovitog pogoršanja i naglog jačanja vjetra, te su u kratkom roku popucala tri čelik čela i četiri konopa broda.
Nakon što smo isto zamijetili, obavješteno je odijeljenje stroja broda da se žurno uspostavi pogon, te su i ubrzo nakon toga oborena oba sidra broda.
Ovakvim udarima vjetra nisam nikada dosada svjedočio u dugogodišnjoj karijeri te se zahvaljujem svojoj posadi na prisebnoj reakciji”, izjavio je Slaven Mlačić, zapovjednik broda Petar Hektorović.
Oglasila se Jadrolinija
O tome što se dogodilo s trajektom Petar Hektorović oglasila se i Jadrolinija.
“Uslijed ekstremnih vremenskih uvjeta u luci Split došlo je do pucanja konopa broda Petar Hektorovića te kontakta broda s turističkim brodom i katamaranom.
Prema prvim informacijama nema ozlijeđenih i zasad nije zabilježeno onečišćenje mora.
Brzom i prisebnom reakcijom zapovjednika i posade broda Petar Hektorović u vrlo kratkom roku oborena su oba sidra i brod je stavljen u pogon čime je spriječena veća šteta i posljedice u splitskoj luci”, navodi se u priopćenju Jadrolinije.
Jaki udari vjetra
Neslužbeno smo doznali da je za vrijeme pucanja veza vjetar u splitskoj luci puhao ogromnom brzinom.
Prema fotografiji koju smo dobili, udari vjetra iznosili su 212 čvorova što bi značilo 393 kilometara na sat.
Ne znamo je li u pitanju greška odnosno kvar uređaja, ali tako je zabilježeno.
U svakom slučaju dovoljno da puknu tri čelik-čela odnosno čelične sajle i četiri konopa s kojima je bio vezan trajekt.
Prema informacijama koje smo kasnije dobili iz DHMZ-a, najjači udari vjetra bili su oko 130 kilometara na sat što upućuje da je uređaj na fotografiji ipak krivo pokazivao.