DRŽAVNI TAJNIK SINIŠA ORLIĆ

Evo detalja o nestanku Ivane D: Puknuo je monopod, platforma je na dubini većoj od 25 metara, a ispuštanja plina nema

Marinko Glavan

Kad istraga bude gotova, izaći ćemo u javnost sa svim informacijama. za sad znamo samo da je monopod na kojemu je postavljena platforma puknuo te da ona leži na dnu. Plinske instalacije i cjevovodi nisu ugroženi i nema ispuštanja plina, rekao je Orlić.



Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Siniša Orlić, potvrdio je pronalazak platforme Ivana D, nakon kraćeg traženja uz pomoć robotske ronilice koja je na lokaciju nestalog objekta dopremljena Brodospasovim brodom “Junak”, u prisustvu predstavnika svih nadležnih tijela – inspektora sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, Državnog inspektorata i Koordinacije za sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.


– Platforma Ivana D je pronađena, na morskom dnu, na lokaciji na kojoj je bila postavljena. Trenutno je situacija takva da platforma ne ugrožava sigurnost plovidbe. Ivana D je i inače bila u području u kojemu je zabranjena plovidba, između dvaju plovidbenih puteva.


Stupac mora iznad potopljene platforme je 25 metara, tako da, ako neki brod i prođe tim područjem, nema opasnosti da će biti ugrožen. Nema niti opasnosti od onečišćenja. To je ono što možemo reći na temelju današnjih nalaza na samoj lokaciji.




Što se tiče mogućih uzroka urušavanja i potonuća platforme, Orlić kaže kako je još prerano govoriti o tome, dok se ne provede temeljito istraživanje.


– Kad istraga bude gotova, izaći ćemo u javnost sa svim informacijama. za sad znamo samo da je monopod na kojemu je postavljena platforma puknuo te da ona leži na dnu. Plinske instalacije i cjevovodi nisu ugroženi i nema ispuštanja plina, rekao je Orlić.


Na pitanje o izvlačenju olupine platforme, državni je tajnik kazao kako će Ministarstvo, za početak, izdati nalog koncesionaru da izvuče sve dijelove platforme koji bi eventualno mogli prouzrokovati onečišćenje morskog okoliša, poput baterija i slične opreme.


– Kad budemo imali više saznanja, razmišljat ćemo o izvlačenju cijele platforme ili o drugim mogućim opcijama, rekao je Orlić.


Podvodni dio platforme je, istaknuo je, posljdnji put pregledan 2018. godine, a prilikom tog pregleda nisu uočene nepravilnosti. idući takav pregled na rasporedu je bio 2023. godine.


– Inspekcijski nadzor obavljen je i u listopadu ove godine, a Hrvatski registar brodova je platformu pregledao u rujnu ove godine. Što se zapravo dogodilo, pokazat će istraga pa ćemo prema tome eventualno revidirati naša stajališta i načine praćenja i pregleda platformi, rekao je Orlić.