Informativna kampanja

Dogovoreno kako će se u Hrvatskoj promovirati uvođenje eura

Hina

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Hrvatska očekuje odluku o ulasku u lipnju sljedeće godine, a članicom europodručja trebala bi postati od 1. siječnja 2023



Ministar financija Zdravko Marić u ponedjeljak je u Bruxellesu potpisao sporazum o partnerstvu između Hrvatske i Europske komisije o organizaciji informativne i komunikacijske kampanje o uvođenju eura.


Sporazum su u ime EK potpisali izvršni potpredsjednik zadužen za gospodarstvo Valdis Dombrovskis i povjerenik za gospodarstvo Paolo Gentiloni. Sporazum je potpisan na marginama sastanka ministara financija eurozone u uključivom formatu, na kojem je sudjelovao i ministar Marić.


Hrvatska očekuje odluku o ulasku u lipnju sljedeće godine, a članicom europodručja trebala bi postati od 1. siječnja 2023.




Ovim sporazumom o partnerstvu Hrvatska i Komisija izražavaju suglasnost da će koordinirati svoje informativne i komunikacijske napore s ciljem povećanja informiranja javnosti u Hrvatskoj o funkcioniranju ekonomske i monetarne unije i valuti eura što bi trebalo pridonijeti jednostavnijem prelasku na zajedničku europsku valutu.


Komisija će temeljem ovoga sporazuma podržati niz aktivnosti koje će se provesti u okviru komunikacijske strategije.


Zajedno s Hrvatskom identificirat će aktivnosti koje će biti podržane, a koje mogu uključivati jačanje ljudskih kapaciteta u komunikacijskoj domeni, ispitivanja javnog mnijenja, izradu promotivnih materijala i publikacija, održavanje konferencija i seminara, priređivanje izložbi, provedbu medijske kampanje i aktivnosti vezanih za odnose s javnošću.


EK će temeljem ovoga sporazuma ili izravne provedbe aktivnosti osigurati do 50 posto ukupnih sredstava utrošenih za provedbu aktivnosti iz Komunikacijske strategije za provedbu Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom.