Ministar mora i prometa

Butković: “Značaj Pelješkog mosta je nemjerljiv. Mostarine neće biti ni sada ni nikada”

Marinko Glavan

Foto: S. DRECHSER

Foto: S. DRECHSER

Očekujemo da se radovi na opremanju uređenju mosta nastave planiranom dinamikom, kao i radovi na pristupnim cestama, koje bi trebale biti završene do turističke sezone 2022. godine, rekao je Butković



“Ovo je projekt svih projekata, najvažniji infrastrukturni projekt danas u Hrvatskoj, kojim se danas, nakon tristo godina, čeličnom konstrukcijom spaja krajnji jug s ostatkom hrvatskog teritorija, rekao nam je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković na Pelješkom mostu.


“Očekujemo da se radovi na opremanju uređenju mosta nastave planiranom dinamikom, kao i radovi na pristupnim cestama, koje bi trebale biti završene do turističke sezone 2022. godine.


Značaj Pelješkog mosta je nemjerljiv, on je osim za povezivanje hrvatskog teritorija od presudnog značaja za revitalizaciju poluotoka Pelješca u gospodarskom smislu. Sigurno će pomoći ljudima ovdje da lakše i bolje žive, jer znamo jako dobro što znači prelaziti granicu dva puta, poglavito u ljetnim mjesecima kada su velike gužve.




Pelješki most je projekt koji je obilježio moj mandat ministra mora, prometa i infrastrukture. Činjenica je da sam još 2017. godine potpisao ugovor o dodjeli bespovratnih europskih sredstava za njegovu izgradnju, kada smo osigurali 85-postotno financiranje iz EU. Čitav svoj drugi mandat bavio sam se ovim projektom. Bilo je različitih problema i pritisaka, naravno, jer je riječ o složenom procesu i projektu u četiri faze.


Foto galerija: Ministar Butković na Pelješkom mostu Foto: Sergej Drechsler


Uključivao je provedbu više vrlo složenih postupaka javne nabave, gdje smo bili suočeni i s brojnim žalbama i drugim teškoćama, a u međuvremenu je došlo i do izbijanja pandemije Covida 19. Sve su to bili izazovi koje smo uspješno riješili, na čemu posebno zahvaljujem Hrvatskim cestama i njihovoj upravi koja je pokazala da zna voditi i realizirati velike projekte. Bilo je skeptika, onih koji su smatrali da Hrvatska neće biti sposobna voditi ovakve projekte, ali sve smo ih demantirali i most je pred nama.


Foto galerija: Spajanje Pelješkog mosta Foto: Sergej Drechsler


Osvrnuo se ministar i na pitanje naplate mostarine koje se ovih dana često spominjalo u javnosti, kazavši kako naplate neće biti.


– Neće je biti ni sada ni nikad. Prolazak mostom neće se naplaćivati ni za domaće ni za strane vozače, a most će se održavati kao i svi drugi mostovi u Hrvatskoj koji su pod Hrvatskim cestama, iz redovnih prihoda Hrvatskih cesta, rekao je Butković.


O odnosima s Bosnom i Hercegovinom prilikom planiranja i gradnje mosta kazao je kako je bilo određenih političkih snaga u susjednoj državi koje nisu željele izgradnju Pelješkog mosta, no i kako su vlade RH i BiH cijelo vrijeme razgovarale i dogovarale se kada je riječ o ovom projektu.


Foto galerija: Spajanje Pelješkog mosta (2) Foto: Sergej Drechsler


– Dijelog je postojao svo vrijeme projektiranja mosta. U konačnici, njegove su dimenzije takve kakve je tražila vlast u BiH, kako bi se osiguralo pravo neškodljivog prolaza plovila do Neuma. Tako je visina konstrukcije mosta iznad plovnog puta 55 metara, umjesto prvobitno predviđenih 48, a širina plovnog puta je dvjesto, umjesto prvobitno planiranih 150 metara, što pokazuje dobru volju hrvatske strane.


Smatram da će Pelješki most i s prometne i sa sigurnosne strane biti dobar za Bosnu i Hercegovinu, posebno za stanovnike Neuma koji je u turističkoj sezoni potpuno prometno zagušen, a sada će imati priliku za novi rast i razvoj, s rasterećenjem koje most donosi, zaključio je Butković.