Ministrica Brnjac posjetila München

ADAC će prodavati karte za inozemne Jadrolinijine linije

Alenka Juričić Bukarica

Suradnja ADAC-a s Jadrolinijom omogućit će dostupnost karata za međunarodne linije Jadrolinije putem web platformi ADAC-a / Foto K. KRIKŠIĆ VIDAS

Suradnja ADAC-a s Jadrolinijom omogućit će dostupnost karata za međunarodne linije Jadrolinije putem web platformi ADAC-a / Foto K. KRIKŠIĆ VIDAS

ADAC je jedan od najvećih automobilskih klubova u Europi, najveći njemački i drugi automobilistički klub na svijetu. Broji više od 21 milijun članova, a sastavljen je od 18 regionalnih klubova na njemačkom teritoriju koji imaju velik broj turističkih agencija



RIJEKA – Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac posjetila je München gdje se susrela s predstavnicima njemačkog autokluba ADAC (Allgemeine Deutsche Automobil Club) te s predstavnicima najvažnijih bavarskih turoperatora, u cilju još kvalitetnijeg pozicioniranja hrvatske turističke ponude na njemačkom tržištu, s posebnim naglaskom na Slavoniju i Dubrovačko-neretvansku županiju. Njemačka je najvažnije emitivno tržište za Hrvatsku s kojeg je u prošloj godini ostvareno 30 posto ukupnog broja noćenja stranih turista. U razdoblju prije pojave globalne pandemije udio Bavaraca u ukupnom broju njemačkih gostiju iznosio je otprilike 40 posto. S pandemijom se taj udio i povećao jer je većina gostiju iz Njemačke putovala automobilom pa je najviše dolazaka ostvareno iz južnih njemačkih pokrajina Bavarske i Baden-Württemberg.


Bolji rezultati


– Ove godine očekujemo još bolje rezultate zahvaljujući izvrsnoj suradnji s njemačkim ADAC-om temeljem Memoranduma o razumijevanju koji smo potpisali prije samo pola godine. Uz već dogovorene aktivnosti, očekujemo da će ovaj Memorandum potaknuti i poboljšati daljnju suradnju hrvatske i njemačke industrije putovanja. Jedan od dobrih primjera jest i suradnja ADAC-a s Jadrolinijom koja će omogućiti dostupnost karata za međunarodne linije Jadrolinije putem web platformi ADAC-a, najavila je ovu značajnu novost Brnjac te istaknula da su i ove godine brojni turoperatori i agencije u Njemačkoj, a osobito u Bavarskoj, iz koje tradicionalno dolazi velik broj njemačkih turista, prepoznali Hrvatsku kao destinaciju kvalitetne i autohtone turističke ponude.
– Posebno je vrijedan njihov doprinos u proširenju ponude na destinacije u Hrvatskoj koje još uvijek nisu dovoljno poznate njemačkim turistima, istaknula je resorna ministrica. Tijekom boravka u glavnom gradu Bavarske, Brnjac se sastala s predsjednikom ADAC-a Christianom Reinickeom i predsjednikom zaduženim za turizam i financije u ADAC-u Karlheinzom Jungebeckom, kao i izvršnim direktorom FTI Touristik Ralphom Schillerom te vlasnikom I.D. Riva Toursa Selimirom Ognjenovićem.
Na sastancima se razgovaralo o daljnjoj suradnji, strateškoj orijentaciji Hrvatske prema održivom turizmu te sve većem interesu njemačkih turista za održiv način putovanja, što uključuje i putovanja izvan ljetne sezone, kao i povećan interes za putovanja na manje poznate destinacije.
– Faktor održivog poslovanja i razvoja kao kriterija za odabir destinacije posebice je izražen među turistima iz Njemačke, pa je u predstojećem razdoblju iznimno važno pozicioniranje Hrvatske kao održive destinacije, istaknula je ministrica.


Njemački turisti lani ponovili rekord iz 2019.


Turisti iz Njemačke lani su u Hrvatskoj ostvarili 21,2 milijuna noćenja, odnosno jednak broj noćenja kao i rekordne 2019. godine. Pritom su 41 posto noćenja ostvarili u privatnom smještaju, 35 posto u kampovima te 14 posto u hotelima. Najveći dio noćenja ostvarili su u Istarskoj županiji, i to 45 posto, te na Kvarneru na koji otpada 22 posto lanjskog turističkog prometa s ovog tržišta.
U dosadašnjem dijelu 2022. Nijemci su ostvarili 169.000 dolazaka i 712.000 noćenja, odnosno 316 posto više dolazaka i 234 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine te 74 posto dolazaka i 88 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine.



 


Najjači turoperatori


ADAC je jedan od najvećih automobilskih klubova u Europi, a ujedno najveći njemački i drugi po članstvu automobilistički klub na svijetu. Udruga broji više od 21 milijun članova, a sastavljena je od 18 regionalnih klubova na cijelom njemačkom teritoriju koji imaju velik broj poslovnica, odnosno agencija u gradskim središtima koje djeluju i kao turističke agencije. ADAC je prošle godine u svoj popis najboljih europskih kampova uvrstio 134 hrvatska kampa, jednako kao i 2019., s tim da je pritom 13 kampova dobilo posebnu oznaku Superplatz 2021. FTI Touristik je najveći turoperator u Bavarskoj i jedan od najvećih u Njemačkoj, koji surađuje s više od 14.000 agencija i online portala diljem Europe. I.D. Riva Tours je najveći specijalizirani turoperator za Hrvatsku koji je posebno specijaliziran za kružna putovanja, odnosno krstarenja, te u segmentu grupnih putovanja autobusima i charter letovima iz brojnih njemačkih gradova.
U Münchenu je bio i direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić koji je istaknuo da se zasad turistički promet s hrvatskog najvažnijeg tržišta odvija prema planu, kao i da su u tijeku kampanje na ovom tržištu.
– ADAC za Nijemce predstavlja najvažniji izvor informacija kad govorimo o putovanjima u inozemstvo, naše zajedničke aktivnosti su pokrenute, a dio promotivnih kampanja počinje za nekoliko dana. Ova suradnja od velike je važnosti jer njome našim gostima pružamo točne informacije o onome što ih u Hrvatskoj očekuje, a dodatno imamo i potporu jedne od najutjecajnijih njemačkih institucija koja uživa veliko povjerenje svojih građana, kazao je Staničić. Dodao je i da I. D. Riva Tours jedini na tržištu Njemačke u svojoj ponudi gostima nudi Slavoniju, Baranju i Zagorje te ruralna i održiva područja koja su se u doba pandemije pokazala kao iznimno tražen turistički proizvod. Odlične povratne informacije hrvatska delegacija je dobila i od predstavnika FTI Touristik, koji su zainteresirani za dodatno jačanje suradnje kroz njihove interne kanale prodaje.