Ukazuju na nedostatke

Hotel Miramare u Crikvenicu dovodi bogate goste: Luksuz od 5 zvjezdica, a ne smiju im staviti ni ležaljku na plažu

Alenka Juričić Bukarica

Gosti hotela s pet zvjezdica, a koji se nalazi tik uz more, sigurno žele uživati u čarima kupanja, međutim, očekuju barem približnu razinu usluge kao u hotelu



Najbolje turističke rezultate na Kvarneru i ove godine postiže najkvalitenija ponuda, ona s pet zvjezdica, čiji je dio i petozvjezdani crikvenički hotel Miramare pred kojim je druga turistička sezona.



Naime, hotel je otvoren lani u drugoj polovici lipnja, a svoja vrata je zatvorio u drugoj polovici rujna. Ove godine, međutim, sezona je počela puno ranije, već 14. travnja, pa je hotel već za Uskrs bio pun, a za posezonu su u najavi i kongresna događanja koja će dovesti goste nakon ljeta te su tako zadnje rezervacije već najavljene za kraj listopada.


Dobra predsezona




Ideja je, naime, da hotel radi devet do deset mjeseci godišnje.


Kazali su nam to Robert Marić, predstavnik investitora, te Goran Babin, novi direktor hotela Miramare, visokokategornika kapaciteta 128 soba i 7 apartmana, od kojih se dio nalazi u starom dijelu hotela, nekadašnjoj ruševini, koja je pod nadzorom konzervatora obnovljena i dobila novo ruho primjereno destinaciji.



U tom se dijelu nalaze restoran, kavana i cigar bar.


Što se tiče kongresne sezone, u Miramareu su proljetos već imali tri manja skupa, a nedavno su ih posjetili i članovi Udruge profesionalaca kongresnog turizma.



– Od ponude, tu je i wellness površine oko 500 metara kvadratnih – pojasnio je Marić, dodajući da u sastavu wellness zone imaju i bazen, jacuzzi, sunčalište, kao i fitness zonu te tri saune i salon za masažu.


Hotel je ove godine svoja vrata otvorio na Uskrsni četvrtak 14. travnja i to sa 100-postotnom popunjenošću, a predsezona je bila na razini očekivanja.


– Tradicionalno za Crikveničku rivijeru, najveći broj gostiju nam je stigao iz najbližih emitivnih tržišta, Austrije i Njemačke, koji zajedno čine 40 do 50 posto u ukupnom broju naših gostiju.


Na drugome mjestu su Slovenci kojih u ukupnoj strukturi gostiju imamo oko 20 posto, dok se udio domaći gostiju koji također veoma vole Crikvenicu kreće između 15 i 22 posto – istaknuo je Babin.



Novi direktor Miramarea, koji je na ovu poziciju došao s mjesta predsjednika Uprave hotela Alan i direktora destinacije u Sunce hotelima, naveo je i da su uz »leisure« grupu s austrijskog tržišta, te veći broj individualaca, u lipnju imali i jedan domaći event Škode Hrvatska u trajanju od dva tjedna te jedan međunarodni kongres u trajanju tri noćenja.


Jaki »last minute«


Dobra predsezona, prema riječima Marije Benjak, direktorice prodaje Miramarea, uvod je i u odličnu špicu. Naime, booking za špicu sezone se pojačao te se vidi ubrzani trend ulaza rezervacija, no pravi val rezervacija tek se očekuje.



 


– Posebno bih istaknula veoma jak ulaz »last minute« rezervacija, tako da je »booking window« samo 3 do 5 dana do dolaska.


Danas za sutra prodamo i po 30 soba i to je doista pravi »ultra last minute«. Ovaj trend je posebno naglašen najvećim dijelom kao posljedica pandemije u prošle dvije godine, tijekom kojih su se gosti naučili na tako kratkoročne rezervacije.



A što se tiče najava za jesen, mogu reći da su veoma dobre.


Naime, imamo veći broj »leisure« grupa s austrijskog tržišta te nekoliko većih potvrđenih međunarodnih kongresa – najavila je direktorica prodaje Miramarea.



Istaknula je da hotel Miramare kao jedini hotel s pet zvjezdica u Crikvenici obogaćuje ponudu cijele crikveničke rivijere te pridonosi jačanju kvalitete usluge u turizmu u suglasju s održivim razvojem.


A posebno osmišljenim gastro, wellness i spa paketima u hotelu imaju za cilj povećanje dolazaka, produljenje sezone te podizanje kvalitete usluge.



Crikvenički hotel, dakle, očekuje dobru sezonu, ali i posezonu. Međutim, naši su sugovornici ukazali na nedostatke same destinacije.


I to osnove, kao što su ležaljke i WC-i na gradskom kupalištu. Naime, gosti hotela s pet zvjezdica, a koji se nalazi tik uz more, sigurno žele uživati u čarima kupanja, međutim, očekuju barem približnu razinu usluge kao u hotelu.


Loša ponuda na plaži


– Sjećam se vremena kad je na svakoj terasi u Crikvenici bila živa glazba, kad su se na crikveničkoj plaži vijorile Plave zastave, na svakih sto metara ste imali tuš i javni WC.


Znači, to smo sve već imali. A sada nemamo. Mi smo kategorizirani s pet zvjezdica i nalazimo se tik do plaže i jasno je da naši gosti očekuju da na plaži ispred hotela mogu unajmiti ležaljku i suncobran, popiti cijeđeni sok od naranče i slično.



I spremni su to platiti.


No, koncesije nema već nekoliko godina, a za sada nisu riješena ni koncesijska odobrenja za koja se, što je tragedija, prijavljuje po principu »najbržeg prsta« pa su ljudi kada su bile prijave, odlazili na Bajakovo ili u Sloveniju, gdje pošta radi cijelu noć kako bi u ponoć i jednu minutu predali na poštu zahtjev.


Gdje je tu kriterij ulaganja i kvalitete ponude?



Mogu dodati i da investitor Gojko Ostojić kao legalist smatra da bi kod takvih kapitalnih investicija, svaki hotel trebao dobiti na upravljanje dio plaže.


Naime, ako ćemo razvijati elitni turizam, onda gostima moramo pružiti elitnu uslugu ne samo u smještajnom dijelu, već i u destinaciji, što podrazumijeva i ponudu na plaži – ukazao je s rezignacijom naš sugovornik Robert Marić na primjeru ovog hotela, pojašnjavajući i kakvi su troškovi poslovanja.



Naime, uspoređujući cijene najma prostora za terase, ukazao je da se u centru Crikvenice »kvadrat« plaća oko 500 kuna, dok u Splitu ugostitelji plaćaju od 200 do 400 kuna na top lokacijama.


A i na te cijene su se bunili. Što se tiče troškova, izračunao je da je mjesečni trošak samo komunalne naknade oko 17.000 kuna, a vodne naknade oko 10.000 kuna mjesečno.



 


Spomeničku rentu plaćaju oko 2.500 kuna mjesečno. Takva davanja uteg su poduzetništvu u Crikvenici – zaključio je Marić.


Urediš pa moraš plaćati spomeničku rentu


Marić nam je ukazao na neke od troškova koji opterećuju poslovanje. Kazao je, primjerice, da se dugo godina u Beču bavio obnovom starih zgrada te dodao da ondje država vraća 80 posto sredstava uloženih u obnovu nekog starog zdanja.



– A ovdje, umjesto da nas se na neki način nagradi jer smo nekadašnju »crnu točku« uredili i priveli svrsi, moramo još i plaćati spomeničku rentu – slikovito je ukazao Marić.


Kongresna dvorana za produljenje sezone


Sredinom lipnja hotel Miramare je u suradnji s Turističkom zajednicom Crikvenice bio domaćin studijskog putovanja za predstavnike najvećih hrvatskih MICE agencija kako bi im se prezentirale sve mogućnosti za organizaciju kongresa, poslovnih skupova i sličnih događanja.



– Vjerujem da je kongresni centar našeg hotela začetnik jednog novog segmenta turizma za crikveničku rivijeru. Hotel uz »meeting room« za 40 osoba, ima i veliku kongresnu dvoranu od 252 metra kvadratna koja može u kinopostavu ugostiti 300 osoba te za nas predstavlja komparativnu prednost i alat za produljenje sezone.


Crikvenica kao destinacija i hotel Miramare sa svojom kongresnom ponudom imaju potencijal da rade devet do deset mjeseci godišnje, što je naš dugoročni plan – istaknula je Marija Benjak.