KONFERENCIJA GLASA ISTRE

“Green Istria 2030. Željeznice u Istri – nositelj integracije i zelenog razvoja”. Butković: “Ovo je jedan od najvećih izazova Vlade”

Daria Mohorović, Edi Prodan

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

"Jako su dakle veliki planovi po pitanju revitalizacije željeznica, ali to je i imperativ jer taj razvoj jamči i ekološki odnos prema okolišu, zelenu tranziciju gospodarstva, jer željeznica je naprosto ekološki način mobilnosti i prijevoza", kazala je Ankica Kruljac



U pulskom hotelu Brioni u organizaciji Glasa Istre održava se iznimno važna konferencija naziva “Green Istria 2030. Željeznice u Istri – nositelj integracije i zelenog razvoja”. Iako danas, s razlogom, u fokusu izgradnja cestovne infrastrukture, prije svega dovršetak druge cijevi Tunela Učka kao i punog profila autoceste do Matulja, tema koja sasvim sigurno plijeni najviše pažnje u budućnosti koja je već počela, svakako je upravo razvoj željeznice.


Foto galerija: Konferencija "Green Istria 2030. Željeznice u Istri - nositelj integracije i zelenog razvoja" Foto: Vedran Karuza


Poznato nam je, nažalost u kakvom je ona danas stanju u Hrvatskoj, tako da je njezin povratak u vrijeme današnje ne samo prioritet promjene prometne slike Hrvatske nego i zelene tranzicije gospodarstva što se pak nameće kao životna potreba, ali i kao zakonski uvjet o smanjenju negativnih emisija koje generira upravo promet.


Kruljac: Planovi su veliki


Konferenciju je otvorila predsjednica uprave Novog lista Ankica Kruljac.




– Zahvaljujem se ovako velikom dolasku na konferenciju koja je svojom tematikom u čijem je fokusu modernizacija željeznice kao preduvjet za razvoj gospodarstva ali i ekološko očuvanje prostora izazvala jako veliko zanimanje. U zadnje je vrijeme u modernizaciju željeznica u Hrvatskoj uloženo oko milijun eura, što nam pak slijedi, kakve nas promjene po tom pitanju očekuju do 2030. godine najbolje ukazuje podatak kako će do tada biti uloženo oko šest milijardi eura.


Jako su dakle veliki planovi po pitanju revitalizacije željeznica, ali to je i imperativ jer taj razvoj jamči i ekološki odnos prema okolišu, zelenu tranziciju gospodarstva, jer željeznica je naprosto ekološki način mobilnosti i prijevoza.


Revitalizacija Istarskih željeznica važna je za budućnost i poticanje gospodarskog rasta, zaustavljanje uništenja okoliša, a cilj je jednako tako spajanje IŽ-a s europskom željezničkom mrežom kako bi se rasteretio gužve u cestovnom prometu. Svakako, u svemu tome očekuju se i participacija sredstava iz europskih fondova kako bi tranzicija bila brža i efikasnija, naglasila je Kruljac.


Na njezine se riječi nadovezao i Filip Zoričić, gradonačelnik Pule.


– Iz Beča se prije stotinu godina do Pule željeznicom putovalo šest sati. Vjerujem da će se do 2030. godine Pula opet na taj način, i u tom vremenu, za toliko sati vožnje, biti povezana s tim gradom kao i s drugim europskim središtima, istaknuo je Zoričić.


Butković najavio projekte


Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković zaključio je uvodni dio izlaganja te napomenuo je da je tema izgradnje željezničke infrastrukture u Istri, ali i u cijeloj Hrvatskoj, jedan od najvećih izazova mandata nakon izbora nove Vlade.


– Tu svi zajedno moramo prihvatiti činjenicu da u sljedećih desetak godina, kad govorimo o gradnji prometne infrastrukture, onda će sigurno na željeznicu ići 80 posto investicija, i to na obnovu, rekonstrukciju i izgradnju željezničke infrastrukture. Drago mi je da sam danas u Istri gdje smo u posljednje vrijeme realizirali brojne projekte u suradnji s Istarskom županijom, gradovima i općinama, jer smo od početka mandata Vlade pod vodstvom Andreja Plenkovića stvorili jedan partnerski odnos, bez obzira na političke razlike.


Tu smo pokazali jednu zrelost da se možemo izdignuti iznad naših razlika, ali kad je riječ o važnim strateškim projektima, treba napraviti sve da Hrvatska iskoristi sve mogućnosti koje joj stoje na raspolaganju da ostvari sve projekte, rekao je Butković te najavio i druge velike infrastrukturne projekte, a kao jedan od identificiranih projekata je pulski lukobran koji bi, kako je rekao, s obzirom na težinu projekta, trebao dobiti europsko financiranje.


Uz istaknute, konferenciji su prisustvuje i Zlatko Komadina, župan primorsko-goranski, Valter Flego, zastupnik u Europskom parlamentu, Aton Kliman, dosadašnji saborski zastupnik, Alen Gospodičić, državni tajnik za željeznicu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.


Na vrlo sadržajnom panelu sudjelovali su Valter Flego, zastupnik RH u Europskom parlamentu, Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, Josip Ninić, predsjednik Uprave Končar – Električna vozila, Boris Miletić, istarski župan, Luka Mladenović, voditelj inženjeringa i tvorničkog održavanja BAT-a te Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza.


Raški pravac


Na samom početku veliku pažnju izazvao je i video prilog kojim je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, istaknuo i važnost “Raškog pravca”, spojne pruge između Lupoglava i Štalija koji je od velikog značaja za razvoj lučkog prometa na Kvarneru.