Proizvodnja u Hrvatskoj

Rimac bi već do ljeta mogao preuzeti slavni Bugatti, šef Porschea ozbiljno računa na njega

Branko Podgornik

Foto Ivica Tomić / I. Kralj PIXSELL

Foto Ivica Tomić / I. Kralj PIXSELL

Razmišljamo kako osigurati razvoj Bugattija na najbolji mogući način. Rimac bi pritom mogao odigrati značajnu ulogu jer se ta dva brenda tehnološki uklapaju, kaže direktor Porschea Oliver Blume



Njemački Porsche, koji posluje u sastavu grupe Volkswagen, objavio je da bi proizvodnju glasovitog automobila Bugatti mogao ustupiti tvrtki Rimac Automobili.


O tome se nagađa još od prošle jeseni, ali službena potvrda o namjeri da se proizvodnja Bugattija preseli u Hrvatsku stigla je prošlog vikenda s najvišeg mjesta, od samog direktora Porschea Olivera Blumea.


– U ovom trenutku intenzivno razmišljamo o tome kako osigurati razvoj Bugattija na najbolji mogući način. Rimac bi pritom mogao odigrati značajnu ulogu jer se ta dva brenda tehnološki uklapaju, objasnio je Blume za njemački Automobilwoche.




Prema njegovim riječima, još postoje različiti scenariji o tome kako će budući posao funkcionirati, ali njemačka kompanija mogla bi o tom pothvatu odlučiti »u prvoj polovini godine«.


Mate Rimac, vlasnik tvrtke iz Svete Nedelje, proteklih mjeseci nije želio potvrditi, ni opovrgnuti ta nagađanja, vjerojatno zato što u poslovnim krugovima vrijedi pravilo da se nečije namjere ne komentiraju dok god se pregovori ne privedu kraju.


Ako bi Porsche zaista Bugattija prepustio Rimcu, njemačka bi kompanija, kažu stručnjaci, vjerojatno povećala svoj vlasnički udio u tvrtki iz Svete Nedelje, koji sada iznosi 15,5 posto.


Rimčeva je tvrtka posljednjih godina, zahvaljujući svojim naporima u razvoju električnih automobila, privukla pažnju najvećih svjetskih kompanija, pa su udio u njoj kupili kineski Camel Group i korejski Hyundai.


No, Mate Rimac uvjerljivo je ostao većinski vlasnik tvrtke koju je pokrenuo u garaži 2009. godine.


Male serije


Ono što je Porsche ponukalo na suradnju s Rimcem jest činjenica da hrvatska tvrtka proizvodi male serije visokokvalitetnih sportskih električnih automobila, naravno – za posebne klijente koji mogu duboko posegnuti u džep.


S druge strane, cijela grupa Volkswagen prisiljena je prilagoditi se novim okolnostima na tržištu te naglo se preusmjeriti na masovnu proizvodnju električnih automobila.


U tom sklopu, njemačka kompanija već nekoliko godina razmišlja modele kao što su motocikl Ducati, automobil Lamborghini, pa i Bugatti, ustupiti nekome drugome, jer se oni proizvode u malim serijama.


Istina, Bugatti sa svojom stoljetnom tradicijom razvikano je ime, a za Porsche i Volkswagen on je i pitanje prestiža. Međutim, to je sitnica u ukupnoj proizvodnji Volkswagena koji je 2019. prodao čak 6,3 milijuna automobila, među kojima samo 80 primjeraka Bugattija, prema podacima Wall Street Journala.


Njegova je cijena basnoslovna. Primjerice, model koji je Bugatti predstavio na ženevskom sajmu 2019. pod nazivom »Bugatti La Voiture Noire« – s 1.500 konjskih snaga i brzinom do 265 kilometara na sat – prodavao se za gotovo 20 milijuna dolara po primjerku.


Jedan od motiva Volkswagena da drugima prepusti maloserijska vozila svakako je i štednja. Primjerice, Porsche bi svoje troškove do 2025. godine morao smanjiti čak za 10 milijardi eura, prema njemačkim medijima.


Bogati klijenti


Rimac također radi za bogate klijente, a cijena njegovih električnih automobila nije poznata. Osim toga, brzo tehnološki napreduje.


Za ovu godinu Rimac je najavio predstavljanje najnovije »igračke«, prototipa automobila C_Two koji će imati 1.914 konjskih snaga, s brzinom do 412 kilometara na sat.


Automobil će brzinu od 100 kilometara postići samo za 1,85 sekundi, a njegova baterija bit će dovoljna za 650 kilometara vožnje, s time da se 80 posto njezina kapaciteta može napuniti za pola sata.


Hrvatska nema tradicionalnu autoindustriju, pa stoga teško privlači strane ulagače u taj sektor. Međutim, Rimac je zahvaljujući usmjerenju na električne automobile, koji će prevladati u skoroj budućnosti, napravio vrijedan iskorak.


Uspio je privući investitore u svoju tvrtku, ali i naći dodatni posao drugima.


U suradnji s Rimcem, primjerice, Porsche je sa zagrebačkom tvrtkom za mobilne aplikacije Infinum pokrenuo zajedničko ulaganje u istraživački centar za razvoj softvera za automobilsku industriju.


U taj projekt očekuje se ulaganje od desetak milijuna eura, uz zapošljavanje stotinjak stručnjaka.


O brzom razvoju Rimac Automobila svjedoči podatak da ta tvrtka danas ima više od 900 zaposlenih, a samo prošle godine, unatoč pandemiji, primila je 250 novih radnika.


Prema informacijama koje je Mate Rimac objavio, prosječna neto plaća zaposlenih u tvrtki iznosi 10.500 kuna, dok Rimčeva plaća iznosi oko 33 tisuće kuna i nije najveća u njegovoj tvrtki.