Potpisan ugovor

Riječko brodogradilište 3. maj napokon ima značajniji posao “u džepu”, imamo sve detalje

Orjana Antešić

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

3. maj sklopio je posao od 7 milijuna eura



Brodogradilište »3. maj« napokon ima značajniji i konkretan posao »u džepu«. Jučer su potpisali ugovor o izgradnji dva pontona sa susjednim brodogradilištem »Viktor Lenac«, koji kreće u financijski značajan projekt obnove velikog Doka 11.


Vrijednost ugovorenog posla za riječko brodogradilište je gotovo 7 milijuna eura, dok je nabavka potrebnog čelika i strojarske opreme za pontone u obvezi »Viktora Lenca«, što vrijednost cijelog ovog poslovnog aranžmana povećava na gotovo 14 milijuna eura.


– Drago mi je što smo ovaj posao uspjeli dogovoriti s našim susjednim, partnerskim brodogradilištem.




Na ovaj način, mi u »Lencu« možemo ostati koncentrirani na našu glavnu djelatnost, remont brodova, dok će posao na obradi velike količine čelika i gradnji pontona odraditi »3. maj« koji je za to opremljeniji od nas, kazala je članica Uprave »Lenca« Sandra Uzelac.


Brza realizacija


Prema procjenama, gradnja i opremanje dva pontona uključivat će obradu gotovo 3.800 tona čelika, a značaj ovog posla je i što se brzo može pristupiti njegovoj realizaciji.


Sam ugovor trebao bi stupiti na snagu čim se dobiju odobrenja ovlaštenog klasifikacijskog društva za potrebnu klasifikacijsku dokumentaciju, čija je izrada u završnoj fazi.


Očekivanja su da bi to moglo uslijediti u idućih mjesec dana, a da je sve u vrlo visokom stupnju pripremljenosti, upućuju i najave da bi prve količine čelika i materijala za dva pontona u »3. maj« trebala stići tijekom lipnja.


Od trenutka isporuke osnovnog materijala vezan je i rok isporuke oba pontona, koji je definiran na 10 mjeseci. Drugim riječima, u proljeće iduće godine »Lenac« bi trebao imati dva nova pontona za svoju »jedanaesticu«.


Ovaj posao značajan je pomak za zapošljavanje trećemajskih kapaciteta, koji su u ovom trenutku svedeni na gradnju jednog broda, za kanadsku Algomu, te na financijski ne toliko značajne, ali opet dobrodošle poslove za treća lica, kao što je kooperantski odnos s tvrtkom Itaqua u kojem »3. maj« odrađuje jedan dio u gradnji trupa za Benetti jahte.


Krajem prošle godine trećemajci su, podsjetimo, ugovorili i završetak tankera s tvrtkom Viterlef Management, koji se trebao završiti u Brodosplitu.


No, pokrenuti arbitražni postupak i izmicanje splitskog škvera stečaju ostavilo je malo vjerojatnim da će ovu novogradnju njezini vlasnici u neko dogledno vrijeme uspjeti »prebaciti« iz Splita u Rijeku.


U prvim danima travnja iz »3. maja« isplovit će novi ultraluksuzni Scenicov kruzer »Eclipse II« koji će svoje prve nautičke milje i inauguracijsku plovidbu duž obale Iberijskog poluotoka odraditi pod hrvatskom zastavom.


Polarni kruzer


Vlada je, naime, na svojoj jučerašnjoj sjednici dala prethodnu suglasnost na izmjene Odluke o davanju državnih jamstava tvrtki MKM Yachts, kojim se rješava pitanje prijevremenog završetka broda, njegovog isplovljavanja i povrata državnih jamstava iz primopredajne rate.


Više od 160 milijuna eura vrijedni polarni kruzer izgrađen je u »3. maju« na način da je nositelj cijelog posla Scenicova hrvatska tvrtka MKM Yachts, dok je riječko brodogradilište, s obzirom činjenicu da posluje prema posebnom programu, gradnju i opremanje trupa novog »Eclipsea« odradilo kao podizvođač.


Gradnju ovog »polarca« jednim dijelom financira Scenic grupa iz vlastitih izvora, dok je veći dio osiguran kreditom od 100 milijuna eura koji je, u skladu s pravilima EU-a, u 80-postotnom iznosu osiguran državnim jamstvima.


Brod je ugovoren za isporuku Scenicovoj tvrtki s Malte, PEC 2 Limited, koja je njegov naručitelj. Pozivajući se na činjenicu da je » Eclipse II« završen tri mjeseca prije ugovornog roka isporuke, Scenic grupa i MKM Yachts obratili su se nedavno resornim ministarstvima i hrvatskoj Vladi za potrebne izmjene državnih jamstava kako bi brod mogao isploviti i biti stavljen u gospodarsku funkciju kojoj je i namijenjen.


»Eclipse II« će tako do lipnja, odnosno do formalne isporuke Scenicovoj tvrtki s Malte, ploviti pod hrvatskom zastavom i hipotekom hrvatskog Ministarstva financija, koje ostaju na brodu sve do potpune otplate kreditnog zaduženja i povrata državnog jamstva.


Prihvaćene ponuđene hipoteke


Skupština vjerovnika Uljanika u stečaju jučer je prihvatila predložene instrumente osiguranja koji su se tražili od »3. maja«, kao uvjet za parafiranje sudske nagodbe kojim se rješava pitanje starih dugovanja riječkog brodogradilišta prema bankrotiranom vlasniku u ukupnom iznosu od 18,5 milijuna eura.


Trećemajci su, podsjetimo, ponudili hipoteku petog reda na kompleks prenoćišta na Kantridi te hipoteku trećeg reda na suvlasnički udio u poslovnoj zgradi u Zagrebu.


Prema očekivanjima stečajne upraviteljice Uljanika Marije Ružić, sudske nagodbe u tri parnice koje se po pitanju ovih 18,5 milijuna eura vode na riječkom Trgovačkom sudu, trebale bi biti potpisane tijekom travnja.