Slučaj Kontakt Toursa

Propala turistička agencija proglasila stečaj, pa s novom tvrtkom radi sve po starom. Izvisili, naravno, potrošači

Foto iStock

Foto iStock

Prema zakonu, svaka agencija koja pruža usluge paket-aranžmana mora imati policu osiguranja u slučaju stečaja. No nekad ni to nije dovoljno



Slučaj propalog Kontakt Toursa otvorio je pitanje funkcionira li zaštita potrošača u slučaju kraha turističkih agencija. Proglasili su stečaj, ostali dužni pa s novom agencijom rade sve po starom, piše u subotu Jutarnji list.


Najpoznatiji takav slučaj bio je onaj s agencijom Kompas, a sada je to, pak, slučaj s Kontakt Toursom, tvrtkom koja je službeno u stečaj otišla 11. siječnja ove godine, a mnogim roditeljima ostala dužna za neizvršeno školsko putovanje još iz rujna 2020.


Prema zakonu, svaka agencija koja pruža usluge paket-aranžmana mora imati policu osiguranja u slučaju stečaja s osiguranim iznosom od minimalno deset posto ukupno ostvarenog prometa u paket-aranžmanima u protekloj godini, no slučaj roditelja koji su nam se obratili pokazuje da ni to nije dovoljno kako bi dobili povrat.




Kako je za Jutarnji ispričao Željko Markić, njegovo dijete trebalo je ići na školsko putovanje u rujnu 2020. godine, no ono nije održano, a kako je agencija u lipnju 2021. predala zahtjev za otvaranje stečajnog postupka, Markići su se obratili Generali osiguranju, kući s kojom je Kontakt Tours u vrijeme sklapanja ugovora imao osiguranje u slučaju stečaja.


Međutim, Generali je odbio isplatiti novac, navodeći kako je polica bila važeća do 12. kolovoza pa stoga nije pokrivala putovanje u rujnu, iako je putovanje bilo ugovoreno i plaćeno davno prije rujna.


Nakon toga slijedi bezbroj neuspješnih poziva agenciji koja se, naravno, ne javlja, da bi naknadno obitelj Markić dobila informaciju kako je Kontakt Tours nakon 12. kolovoza 2020. godine obnovio policu, ali ovaj put kod Uniqa osiguranja.


Misleći da će napokon uspješno riješiti svoj problem, Markić piše Uniqi i moli da ga se uputi u proceduru povrata novca, no tamo novi šok. Osiguravajuća kuća odgovara mu kako je polica uplaćena kod Uniqe vrijedila od 12. kolovoza 2020. do 12. kolovoza 2021., ali nije uključivala putovanja ugovorena prije tog razdoblja, što zapravo znači da ekskurzija uopće nije bila osigurana.


Ipak, iz Uniqe mu kažu kako su iz želje da pomognu djeci i roditeljima donijeli iznimnu odluku da ipak isplate osigurani iznos od 300 tisuća kuna, ali samo roditeljima koji su zahtjev podnijeli do 23. rujna, među kojima nisu bili Markići. Ostali su, dakle, i bez putovanja i bez novca, a onda i bez ikakve pomoći nadležnih institucija, piše novinarka Jutarnjeg lista Dora Koretić.