
Foto: S. DRECHSLER
Nekoliko je faktora zbog kojih bi brojke narednih mjeseci mogle otići u veliki minus
povezane vijesti
- Otvorenim plamenom izazvao požar na dva automobila. Vatra zahvatila nadstrešnicu i dio fasade kuće, šteta je velika
- Golem ulov policije: Zaplijenili 179,960 kilograma sitno rezanog duhana bez markica Ministarstva financija
- Pred jutro planula dva Volkswagena. Pogasili ih vatrogasci, policija rasvjetljava mogući uzrok
Prodaja osobnih automobila, kako izvješćuje agencija Promocija plus, na hrvatskom je tržištu ovogodišnjeg rujna bila za 12 posto gora čak nego istog lanjskog mjeseca: lani 3090, ove godine 2773.
Kojeg je, kako se sjećamo, obilježio veliki rast pandemijskih brojki, zaustavljanje turističke sezone i nimalo optimistična najava novog lockdowna.
Kumulativno gledano još se uvijek sve nekako drži, jer ukupna je prodaja 37.392 komada što je i dalje 32 posto više nego u prvih devet mjeseci prošle godine, no nastavi li se ovako sve je moguće.
Jer, ne smijemo zaboraviti, sada na red dolazi “buy back” odnosno povratak automobila iz rent-a-cara tvrtkama koje su ih i prodale tako da će se one itekako potruditi realizirati, osloboditi se tog kontigenta automobila, ne nuditi nove. Što je uostalom poslovno i logično, u ovom periodu i jednino moguće jer novih automobila na tržištu ima jako malo.
Problemi u opskrbi dijelovima zaustavili su proizvodnju, sami time i prodaju.
Treći faktor koji itekako djeluje na pad prodaje je nesigurnost građana. Iako banke imaju velike zalihe novca te nude povoljnije kredite, vjera u opravdanost investicije kod “običnih” građana je na najnižem mogućem nivou. Izmoreni pandemijom i svim onim što uz to ide, odlučili su svoje kućne proračune staviti “na rezervu”.
Posvetimo li se samoj prodajnoj ljestvici, najbolje rezultate u rujnu zabilježili su KIA i Hyundai. Dvojac iz istog koncerna prodao je 249, odnosno 228 automobila.